Wednesday, February 02, 2011

Gong Xi Fa Cai



Arnab, Mesir dan Bah di Johor. Happy New Year to all, especially to my Chinese friends, in the cyber and the real world. May the year of the Rabbit give you more karats, and great health. Yaaaam Seng!

But do give a thought and a prayer to our fellow Malaysians who are not as fortunate as most of us, the victims of the Johor floods, and Malaysians in Egypt who want out. The good news is the floods are subsiding. According to someone who has been following the Sultanah of Johor, Raja Zarith Sofia, on her rounds:-
A flood victim in Ulu Tiram
Maklumat terkini [about noon] dr Bilik Gerakan Negeri yg di terima( setakat jam 8.00 pg). JB - 1 pusat masih  dibuka( 22 dah tutup), 9 keluarga 39 mangsa. Muar 23 pusat, 1074 keluarga, 4,759 mangsa. Batu Pahat 34 pusat ,1109 keluarga 5,090 mangsa. Segamat 84pusat (11 dah tutup) 5,194 keluarga 21,128 mangsa. Klg 29 pusat ( 23 dah tutup), 1,029 keluarga 4,135 mangsa.  Pntian 12 pusat (1 dah tutup) 180 keluarga 740 mangsa. Kota tinggi 18 pusat ( 3 dah tutup ), 353 keluarga ,1,523 mangsa. Mersing 1 pusat 25 keluarga 47 mangsa. Ledang 30pusat  ( 5 dah tutup), 1,308 keluarga , 5822 mangsa. Kulaijaya 0 pusat ( 11 dah tutup), 0 keluarga , o mangsa. Keseluruhan 232 pusat masih dibuka, 10,281 keluarga,  43,283 ...
As for Malaysians in Egypt:, the first evacuation of Malaysian students by tomorrow! Thank God, and those who are risking their lives to save others.

pic courtesy of Raja Zarith

15 comments:

Anonymous said...

Mana pergi bini bini menteri semua? Kalau pergi luar negeri boleh aje. Tak mau tengok mangsa banjir ke? Naik kapal Pak Arab boleh naik sampan tak mau.

Anonymous said...

Bayangkan kalu tiada Perniagaan dijalankan olih Orang Cina,,LUMPUH ekonomi Negara!

Hidup MELAYU

-Beng Ong-

Anonymous said...

Oh yes, not forgetting the few hundreds who will traditionally get involved in fatal road accidents, as in any festive seasons.

Year in, year out,during Christmas, Hari Raya, Deepavali, Chinese New Year, long weekends and any holiday for that matter, the tradition of crashing vehicles become a ritual to some.

A GOOD MAN DOES NOTHING.

Anonymous said...

happy rabbit year to you too...

~ Reader

Seolferwulf said...

Hurrah for Tunisia, Egypt, Jordan etc...

The Arab masses are rebelling against endemic corruption, economic benefits going only to the well-connected elite...

Gong Xi Fa Cai to one & all!

Anonymous said...

Beng Ong,

You better enjoy your Kong Hee Fatt Choy.. those were the days gone by..

sikalang olang Cina pun sulah MAYK takut mau lama2 tutup kedai, sendili yang bukan saja takut LUMPUH tapi TAKUT nanti kenai BUNGKUIQ..

PERWIRA

Anonymous said...

Dengar kata pelajar-pelajar yang berada di Mesir merupakan pelajar yang hardcore Pas. Minta tolong sama Pas lah bawak engkau orang keluar dari sana.

Anonymous said...

Seorang pembahas dungu kata Paslah yg kena tolong rakyat kita di Mesir kerana katanya (kononnya) mereka penyokong kuat Pas. Mereka rakyat Malaysia yg mana ibu bapa mereka adalah pembayar cukai spt cukai pendapatan dan beratus-ratus cukai lagi yg mana hampir 99% dikutip oleh kerajaan persekutuan. Oleh itu mereka berhak utk mendapat khidmat dari kerajaan (bukan pertolongan parti BN, kena faham sikit, minda kena luas, ini tipikal minda ketua cawangan UMNO)

penyokong umno pra 1998

Anonymous said...

KL sunyai sepi,,

Jalan-jalan kat KLCC,,semua warga Asing sedang bersantai,,Minah Philipin,,,meleleh air lioh!

Di Chow Kit,,semua Mamat and Minah Indon.,,

Di sekitar Petaling Street,,ma
nyak Vietnamese and Myanmar

Mana pergi Masyarakat Malaysia!!

Tapi kan,, 1PM cakap ini Country, 1Malaysia punya,,,itu xPM ada cakap ini Negara,
MELAYU punya!!

Kita sini duduk,,kepala pening
sudah!

-Gobolok-.

zarinahtakesapaycut said...

What Chin Kwai Fatt has done is state that PricewaterhouseCoopers Consulting Sdn Bhd (464379-U), can meet its liabilities as and when they fall due, when the firm has in fact ceased operations as of 2009, as we will show, which makes it fail the cash flow solvency. The company also fails its balance sheet solvency as it does not have assets approaching the amount of contingent liabilities that it is facing in its several lawsuits, let alone exceed the amount of contingent liabilities.

http://zarinahtakesapaycut.blogspot.com/2011/02/md-of-pwc-malaysia-knowingly-signed.html

lc marshal said...

Let's boycott The Malaysian Insider

My open letter to TMI

http://biolin.wordpress.com/2011/02/03/my-open-letter-to-themalaysianinsider-com/

Skilgannon1066 said...

Ah, so - the nefarious Perwira dude/dudette surfaces again...glutton for punishment, are we?

What shall we debate on this time? The relative merits of, say, bak kwa and yusheng against, say beef jerky and Caesar salad? Note that I am being politically correct here!

Anonymous said...

Dato Rock,
Komen 9.16pm, minta tolong kat Pas bawa pelajar kita kat Mesir balik. He3..Yang ada kuasa Menteri Luar. tapi dia dok kata FLOM lagi pandai dari dia. Apa kata kita minta la FLOM tolong bawa depa semua balik..Kami yang bodoh dia yang ceredek kena kat dia.
-sender Rakyat Penang lo.

Anonymous said...

Wah, Latuk Locky:

Minta maaf, gua sudah mabuk dua hari....minum banyak sangat, tapi gua tak ada bawa kereta saya.

Gua mau kasi angpow kepada Latuk supaya Latuk dapat beli itu Fellali....

Godfather

Anonymous said...

Banjir kat Brisbane baru ni, ABC tunjuk Kevin Rudd redah air banjir tolong penduduk angkat barang. Banjir kat Johor baru ni, RTM tunjuk Najib Razak naik jet prebet tenguk air banjir dari udara. Beza ya antara dua perdana mentri, albeit yang sorang tu dah bersara.