Wednesday, December 08, 2010

Ah, Zahrain!

Cynical reaction: Not everyone has faith in the MACC

WAR ON CORRUPTION WINS KONSENSUS SUPPORT. Finally, a Member of Parliament brave enough to give praise to the Malaysian Anti-Corruption Commisison (MACC) for its untiring efforts to fight corruption. Read Tahniah, SPRM the blog post by Zahrain Mohd Hashim, the MP for Bayan Baru. Zahrain represents neither the government coalition (BN) nor the Opposition coalition (PR). He is Konsensus Bebas.

 I agree with Zahrain absolutely. The MACC needs our support to fight corruption.  Take the move to arrest and charge former Selangor MB Khir Toyo yesterday. Some people on twitter were quick to say that this was an election ploy by the Barisan Nasional government. They have their own reasons to be cynical but let's give credit where it's due.

On a different note, apologies for not updating my blog since last week. And a belated Maal Hijrah. Due to some connectivity problems in the boondocks where I live, my cyber activities have been limited to the Twitter. One of my tweets last week ...

My tweet last week

46 comments:

Taikotai said...

Allo Latuk Blu!

Itu MACC kita kasi tahniah la..tapi bila itu MACC mau tangkap sama itu MCMC ha? Itu ex-MB Slangor mayin sama tanah atas bumi..olang muleh nampak tapi MCMC mayin sama "tanah atas langit" manyak susah mau nampak oo..lia olang pun ale kasi keluar itu gelan..lu kasi tengok mutut-mutut Latuk aa..kita olang lakyat Malisia manyak caya sama lu maa!

satD said...

bro Rocky

kasi integrate la ur tweets with Da blog.....

http://www.bloggerbuster.com/2009/08/16-useful-twitter-tools-for-blogger.html

Anonymous said...

Bro Rocky,

Even if there is zero corruption PR leaders will still not vote BN. So its more important that BN focus on doing the right things. Show to the people that BN government is sincere, accountable, fair and very responsible.

Wake UP! said...

Anyone who is corrupted regardless of their high power position should be investigated for corruption.

Anonymous said...

the cynics say that khir's current woes are only to keep him out of the UMNO electioneering efforts in selangor where he is obviously a sitting duck for the PR fellows.

are you a cynic too? or were you born yaesterday? he he he

George Choo said...

Rocky, I agree with you when you said that MACC needed our support.

But for me to support the MACC,IT must show ME tangible result like convicting a BIG FISH.As you know, so far they is not any BIG Fish being convicted. In all fairness,we cannot blame the RAKYAT to conclude that this case against Dr GIGI is a "WAYANG KULIT" like what happen to the case of ERIC CHIA and KASITAH GADDAM.
The MACC and the AG office under Gani have not been performing, not because both of these agencies do not have the manpower or expertise,but because they practise SELECTIVE PROSECUTION.

The way Dr GIGI walk into the court,it would not surprise me that the court would said later that he has NO CASE TO ANSWER.

If you want my support,please be fair to me BY PRODUCING RESULTS and NO WAYANG KULIT.

Anonymous said...

Show us you will charge CM of Sarawak Taib, otherwise talk kosong lah!

Anonymous said...

I think if and when the MACC can act independently without fear or favour, and answerable to no one,it naturally will have public support. But how can it be, when that the public perceived it to be selective and acted so fast when its people from the other side?
And what are the charges KT is facing, land fraud or corruption?

Dato malek said...

DEAR Bro.

I think MACC should investigate YB Zahrin on corruption charges.How he manage to buy a 3m bunglow in Kota Damansara,buy a new car and smoke Cohiba Cigar that cost him 150 rgt per stick after he become independent MP.He was a poor MP when he was in PKR and the monetory reward was the main reason why he leave PKR.

Bekah PAH said...

Agree with Anon 7.46 PM. The government should not be doing `things' to please the opposition or non-malays for that matter. There is no amount of `sacrifice' or ang pow to chinese, it will no change their mentality of being anti-Malay-led government. Focus on the `real rakyat' of this country who is in still in needs to survive . The non-Malays is still holding on to 70% of the wealth of this country, and they simply wants everything. The Malays, will be just like those in Penang, getting kacang putih projects, and the racist Lim Guan Eng is screaming to the whole worldthat the Malays won 70% of the contract. Lim Ah Pek, who would believe you, stupid.

Anonymous said...

Sebagai pemimpin bukan sahaja dia perlu bersih dan amanah bila di pereksa tapi perlu nampak bersih dan amanah olih sesiapa jua dari luar. Kalau bekerja makan gaji jangan lah berbelanja macam saudagar.

Anonymous said...

Hello there kaki kaki rasuah..

How are you today?

Are you happy enjoying the ill-gotten gains?

Are you feeling proud of yourself?

How long before your time is UP?

Selamat Tahun Baru..

hahaha

PERWIRA

Anonymous said...

hahaha... another wayang kulit @ wayang cina. Kalau dah ex baru berani charge. Tak payah la nak story bro. Charge menteri yang bertugas la baru betul MACC tu boleh pakai. Tak payah nak gubal akta2 mengarut tu. Konon melindungi pemberi maklumat la, apa la. Bohong jer semua tu. Lawak pulak rasanya...

Anonymous said...

George Choo,

Aiyya, you typical of the kiasus.

Even supporting anti-corruption, you want the authorities to give something to you first. Have you read JF Kennedy's famous remark? -

"Ask not what the country can do for you, ask what you can do for the country".

And you play golf. You should play with those thinking, broad minded and responsible ones, you know. Or is it that the courses are full of tom, dick and harry these days. Golf clubs oso they want to turn into profit-making businesses - make the membership transferable so that they can make money on membership. Go to the Stock market to make money la. Why, don't want to take risks ha?

Btw, are you a Malaysian citizen? If so, support anti-corruption without expecting anything first la. Only a small contribution to the cause, man. I don't expect you to be a whistle blower but at least don't write wet blanketing comments like that.

najib manaukau said...

Only for now !
No further action will be taken after the election
or insufficient evidence found.
Najib still needs his influence and his support as president of Umno to remain as P.M. of Malaysia.
So really is no sacrifice at all to have him indicted for now.

Anonymous said...

What is there to support? MACC is taking a shot a the lame duck Khir Toyo. Najib has to do this when he ran out of option. And even then it is not certain the axe will fall.

I am still not convince. Charge and convict that PKFZ Ting fella. Throw Ling Liong Sik in jial. Jail Khir Toyo. Charge that Sarawak Taib. Then I can say Najib is serious. Else everything is a spin.

Anonymous said...

The chinese drama in TV 2 every Sunday 6pm is taking the lead in showcasing the seriousness of corruptions in Malaysia.

While the malay drama always focus on cinta and more cinta. Are the malay producers afraid to produce drama that might touch the sensitivities of certain people?

The chinese surely have taken the lead in this area....for once the malay producer should have the balls to do it.

tokman said...

If MACC and AG have been reading the Annual Reports of the Auditor General of Malaysia before they go to sleep then MACC and AG will have their hands full at least until 2020! Do we have to make a report before actions can be taken by MACC and AG even though those audited reports are official government documents on mismanagement of rakyat's money? Please investigate as billions are being abused annually!

Evin said...

Rocky,

How come MACC still have not taken any action on the Sarawak Chief Minister, Abdul Taib Mahmud despite a lot of exposes in http://www.sarawakreport.org/

Anonymous said...

Zahrain is a political scum. Whatever comments he made should merit the lowest of attention.

As for Khir Toyo, he has committed many more despicable corrupt practices, the fact that the Macc can only come up with a sect 165 Penal Code offence and not an offence under the Macc Act, shows the incompetency and the amateurish standard of Macc investigation.

By the way, didn't the Macc investigate the bribes paid by Umno to Zahrain to jump ship? Or are they so incompetent to not able to make a case against him. Zahrain was suddenly flushed with cash and funds as soon as he leap-frogged from PKR.

Anonymous said...

Dear Datuk Rocky,

You must not only be clean but must be seen clean. In the case of Sarawak, maybe there is no corruption and abuse of power but I am seeing corruption and abuse of power all over especially at the top. MACC please. Please, DS Najib.

Sarawakian.

Anonymous said...

Aiya, Latuk Locky:

Itu semua sandiwara saje. I will bet you a new netbook as to whether the Toyol is found guilty or will be let go, like so many others before him. Mau tak ?

There's an email going round that highlights twenty (20) cases of corruption against the Toyol. Apparently, like all big cases of corruption in Bolehland, there's always an Ali-Baba connection and in Toyol's case, his Chinaman partner is non other than his former neighbour in Sekinchan.

Godfather

Anonymous said...

Oi, MACC, what are you going to do about all these:

1. Meluluskan projek pembina jalan merentasi bendang termahal, di Sekinchan, sejauh 20.5 km, bernilai RM92.5 juta kepada kontraktor yang hampir disenaraihitamkan, Meram Holdings. Menurut taksiran JKR, kos jalan itu tidak boleh melebihi RM50 juta. Subkontraktor yang menjalan semua projek berkenaan, Cabaran Wangsa, di miliki Pua Kim An, 27 tahun, tuan rumah yang pernah disewa oleh Khir, manakala seorang lagi pengarah syarikat, Ahmad Tarmizi Tajjeury adalah kroni Khir yang juga mendapat 100 ekar tanah yang memberi keuntungan minimum RM20 juta.


2. Meluluskan tanah 400 ekar di Shah Alam, pada 20 Disember 2000 kepada empat syarikat berbeza (Layar Kekal/ Tirai Gemilang, Samasys, Usahasewa Sdn Bhd), tetapi seorang nama pengarahnya (Samsuri Rahmat) hadir dalam semua syarikat tersebut, iaitu seolah-olah Khir meluluskan tanah berpontensi tinggi itu kepada seorang sahaja.
Nilai tanah di kawasan berkenaan boleh mencapai RM1 juta untuk satu ekar. Samsuri boleh untung minimum RM300 juta dari tanah tersebut.


3. Meluluskan tanah kepada kroninya secara berulang kali dalam tempoh masa singkat. Daripada hanya dua mesyuarat Exco Kerajaan Negeri yang diambil secara rawak, iaitu pada 20 Nov. 2000 dan 4 Julai 2001, sekurang-kurangnya empat nama bertindan yang mendapat 100 ekar setiap orang, Ahmad Tarmizi Tajjeury, A.Rahman Mokhtar, Suzilawani Mustaphin dan Ali Nordin. Semua mereka ada hubungan, sama ada dengan Khir ataupun Setpol, Dr Karim Mansor. Sebahagian tanah ini telah dijual, dan pemiliknya boleh mengaut keuntungan RM200,000 seekar tanpa mengeluarkan modal walaupun satu sen.


4. Meluluskan tanah seluas 50 ekar setiap seorang kepada empat pemohon yang hanya baru berusia 20 tahun (Ahmad Azmir, Noor Ashikin, Mardhiah, Azril Yusri).Salah seorang darinya adalah anak pegawai Daerah Kuala Langat, di mana lokasi tanah itu dikesan. Difahamkan sebahagian anak-anak muda ini tidak tahu pun yang mereka mendapat tanah berkenaan kerana mereka hanya penama bagi pihak yang rapat dengan Khir. Mereka ini hanya menjadi pengarah syarikat, tidak pun sampai 40 hari sebelum Exco meluluskan permohonan mereka. Beberapa syarikat terbabit dikenal pasti mempunyai pemegang syer yang sama, yang terdiri dari dua wanita yang ketika permohonan diluluskan baru berumur 24 tahun.


5. Bagaimana Khir, pada bulan Mac 2001, hanya selepas 5 bulan menjadi MB, boleh membayar semua baki pinjaman rumahnya sebanyak RM150,000 secara tunai kepada BBMB Kajang. Kalaupun beliau tidak membelanjakan langsung elaun MBnya, beliau tidak mampu membayar semua pinjamannya itu.Rumah itu juga diubahsuai dengan kos yang besar, ini belum lagi dikira kos membina rumahnya sekarang di Simpang Lima, Tanjung karang, yang menelan belanja lebih RM300,000.

Anonymous said...

Oi, MACC, what are you going to do about all these:

1. Meluluskan projek pembina jalan merentasi bendang termahal, di Sekinchan, sejauh 20.5 km, bernilai RM92.5 juta kepada kontraktor yang hampir disenaraihitamkan, Meram Holdings. Menurut taksiran JKR, kos jalan itu tidak boleh melebihi RM50 juta. Subkontraktor yang menjalan semua projek berkenaan, Cabaran Wangsa, di miliki Pua Kim An, 27 tahun, tuan rumah yang pernah disewa oleh Khir, manakala seorang lagi pengarah syarikat, Ahmad Tarmizi Tajjeury adalah kroni Khir yang juga mendapat 100 ekar tanah yang memberi keuntungan minimum RM20 juta.


2. Meluluskan tanah 400 ekar di Shah Alam, pada 20 Disember 2000 kepada empat syarikat berbeza (Layar Kekal/ Tirai Gemilang, Samasys, Usahasewa Sdn Bhd), tetapi seorang nama pengarahnya (Samsuri Rahmat) hadir dalam semua syarikat tersebut, iaitu seolah-olah Khir meluluskan tanah berpontensi tinggi itu kepada seorang sahaja.
Nilai tanah di kawasan berkenaan boleh mencapai RM1 juta untuk satu ekar. Samsuri boleh untung minimum RM300 juta dari tanah tersebut.


3. Meluluskan tanah kepada kroninya secara berulang kali dalam tempoh masa singkat. Daripada hanya dua mesyuarat Exco Kerajaan Negeri yang diambil secara rawak, iaitu pada 20 Nov. 2000 dan 4 Julai 2001, sekurang-kurangnya empat nama bertindan yang mendapat 100 ekar setiap orang, Ahmad Tarmizi Tajjeury, A.Rahman Mokhtar, Suzilawani Mustaphin dan Ali Nordin. Semua mereka ada hubungan, sama ada dengan Khir ataupun Setpol, Dr Karim Mansor. Sebahagian tanah ini telah dijual, dan pemiliknya boleh mengaut keuntungan RM200,000 seekar tanpa mengeluarkan modal walaupun satu sen.


4. Meluluskan tanah seluas 50 ekar setiap seorang kepada empat pemohon yang hanya baru berusia 20 tahun (Ahmad Azmir, Noor Ashikin, Mardhiah, Azril Yusri).Salah seorang darinya adalah anak pegawai Daerah Kuala Langat, di mana lokasi tanah itu dikesan. Difahamkan sebahagian anak-anak muda ini tidak tahu pun yang mereka mendapat tanah berkenaan kerana mereka hanya penama bagi pihak yang rapat dengan Khir. Mereka ini hanya menjadi pengarah syarikat, tidak pun sampai 40 hari sebelum Exco meluluskan permohonan mereka. Beberapa syarikat terbabit dikenal pasti mempunyai pemegang syer yang sama, yang terdiri dari dua wanita yang ketika permohonan diluluskan baru berumur 24 tahun.


5. Bagaimana Khir, pada bulan Mac 2001, hanya selepas 5 bulan menjadi MB, boleh membayar semua baki pinjaman rumahnya sebanyak RM150,000 secara tunai kepada BBMB Kajang. Kalaupun beliau tidak membelanjakan langsung elaun MBnya, beliau tidak mampu membayar semua pinjamannya itu.Rumah itu juga diubahsuai dengan kos yang besar, ini belum lagi dikira kos membina rumahnya sekarang di Simpang Lima, Tanjung karang, yang menelan belanja lebih RM300,000.

monsterball said...

Corruption is a disease and no doubt when MONEY is offered..weak minds and greedy people will fall for that...dis-carting all noble values...loving families first... to be corrupted so that they can give them better life and futures.
As such...they is no doubt..some PR politicians can be corrupted too.
But we need to look at the bigger picture and all details.
Under Tunku UMNO...also corrupted Ministers are contented and yet concerned responsible ministers....just to have enough money from nowhere...to be comfortable.
Under Mahathir's UMNO B....those are not corrupted politicians per se. Those are real greedy devils that want to become billionaires stealing from all Malaysians...and nothing is enough..for they are drunk with false titles to show off to the world... and smart enough to also steal to buy votes...to indirectly plan..to buy up the country.
This is Mahathir's UMNO B..thought out by the DEVIL himself...and is a racists in sheep clothings.
Mahathir made sure all stay as racists...stay stagnant..don't move forward...with is out-dated..to divide and rule...which is exactly what makes UMNO B so successful.
Now you all so call righteous noble pro UMNO B Malaysians... go and think hard and be reasonable.
Comparing some PR corrupted blokes to UMNO B gang of robbers and thieves...is just one way...these smart pro Govt. fellas are mixing up oranges and apples as the same.
Such style can be seen repeated over ad over again.
You can ONLY judge PR when voted in with power...and proven no better than UMNOB...always can vote them out again.
Meanwhile...54 years under one party is more than enough....unless pro UMNO B racists still dreaming UMNO B will rule forever..and for what benefits to them..Allah only knows.
We can conclude most weak minds re from UMNO B members and that's exactly what UMNO B wants.

Anonymous said...

Bro Rocky,

Sorry out of topics...been following your blog regularly.

I would just like to invite you to the launching of our retail Blackberry outlet in E@Curve 11am 16th December 2010.

If you could make it, pls email to me at kamalaziz.abdul@gmail.com


Thanks and regards

Anonymous said...

Bro,

I doubt SPRM will ever charge Dato Khir Toyo if he is still MENTERI BERSAR Selangor. What I can see only 'RETIRED' big fish are subject of corruption.

Anonymous said...

Salam Datuk,

Looking at DKT given the a stern warning by AG, for trying to "explain" his case, in my opinion also reflects at DSA ongoing trial. At least DKT faces the wrath of the trial with some degree of urgency, unlike You Know Who.

Everybody should be treated fair.
No leaves left unturned.


DSA! Face the music and deal with it.

Mak We said...

JAWS still swimming free lah!

Retrogina said...

satD...good one. Only can rely on you on things like this :-)

Ya Rocky, your tweets are as interesting. Since i takdak masa nak check tweets selalu, it'll be a great move if you can integrate tweets in your blog.

Wow..Khir Toyo finally got caught. Big or small, corruption is filth. Period. Well done MACC & Well done Abu Kassim.

Ah Meng said...

Jangan-jangan satu lagi projek wayang BN, apa macam si Eric dan Kasitah.

Anonymous said...

Charge tajuddin ramli for plunderng RM18b from MAS...then I will consider my support for MACC.

Anonymous said...

Charge tajuddin ramli for plunderng RM18b from MAS...then I will consider my support for MACC.

Anonymous said...

Boss Rocky,
This is not the first time we see this type of things. It happened before like Eric Chia and Kasita.. What happened in the end? Also the two frogs in Perak investigated but what really happened to them. Also all the cheating cases in which price of goods went up several hundred times higher in the AG's reports year after year. A simple investigation will suffice to throw all the officials into jail. You can tipu me once but do you think I will still believe in you.

Anonymous said...

Anonymous 10.46 AM,

Maalumat anda keluarkan itu nampaknya serius. Tolong beri kpd SPRM secepat mungkin.

Kalau ada bukti apa apa dokumen ke, surat ke, tolong hantar sekali. Kalau tidak, tolong cadangkan kpd SPRM dimana depa boleh dapat bukti itu.

Kalau segan nak jumpa SPRM, hantar surat sahaja pun boleh. Nak tentukan jangan tak sampai, hantar dengan surat berdaftar. Kalau segan nak pakai laluan pos, pakai courier City Link ke, DHL ke. Tak perlu kasi nama anda - pakai pseudonymn, sikit macam blogging ni.

Nampaknya anda ada punca maklumat yang bagus. Tak cukup keluarkan disini saja. Tolong hantar kpd SPRM. Secepat yang boleh. Anda berkhidmat kpd negara jika buat demikian.

Saya tak ada kepentingan politik apa pun menggesakan anda buat demikian. Saya tak ahli apa parti pun. Hanya bosan dan geram dengan perasuah dan pengkhianat negara.

Anonymous said...

I don't trust a frog like Zahrain (konsensus bebas, my foot!)to come with any unbiased comments. It has to earn its keep in the hope that the princess (UMNO) will kiss it and it becomes a prince.

sri hartamas

monsterball said...

Until Rafidah....Mat bin Mat..Najib...Tiab Mahmud...Mahathir..Samy Vellu..and many more big crocodiles charged with corruption...MACC is just doing a job to please Najib and get votes.
Remember our thieves do not pick and choose to steal.
They steal from all Malaysians.
Good luck to 5 times oil increase with 2 years...and so many essentials to the poor like cigarettes ...beer..cooking oil....sugar...all prices went up.
Govt cannot subsidize anymore...YET have billions to build 100 Story Tower...and biggest Dam in Sarawak....costing hundreds of billions.
Now Najib said..Langkawi must be developed further..to please Mahathir.
Only idiots cannot understand that.

Anonymous said...

Selamat siang, good morning, selamat pagi, ni hau ma, ohayogozaimasu, kepada kaki kaki RASUAH..

Waduh, lama duk cermin practice aksi muka sardine sambil bercukur tadi ker?

Ari ni nak pi tayang muka derk, dalam kepala otak duk fikir nak CUKUR harta siapa pula nuu?

hahahaha

PERWIRA

Abd Samad said...



Anonymous said...
Oi, MACC, what are you going to do about all these:

1. Meluluskan projek pembina jalan merentasi bendang termahal, di Sekinchan, sejauh 20.5 km, bernilai RM92.5 juta kepada kontraktor yang hampir disenaraihitamkan, Meram Holdings. Menurut taksiran JKR, kos jalan itu tidak boleh melebihi RM50 juta. Subkontraktor yang menjalan semua projek berkenaan, Cabaran Wangsa, di miliki Pua Kim An, 27 tahun, tuan rumah yang pernah disewa oleh Khir, manakala seorang lagi pengarah syarikat, Ahmad Tarmizi Tajjeury adalah kroni Khir yang juga mendapat 100 ekar tanah yang memberi keuntungan minimum RM20 juta.


2. Meluluskan tanah 400 ekar di Shah Alam, pada 20 Disember 2000 kepada empat syarikat berbeza (Layar Kekal/ Tirai Gemilang, Samasys, Usahasewa Sdn Bhd), tetapi seorang nama pengarahnya (Samsuri Rahmat) hadir dalam semua syarikat tersebut, iaitu seolah-olah Khir meluluskan tanah berpontensi tinggi itu kepada seorang sahaja.
Nilai tanah di kawasan berkenaan boleh mencapai RM1 juta untuk satu ekar. Samsuri boleh untung minimum RM300 juta dari tanah tersebut.


3. Meluluskan tanah kepada kroninya secara berulang kali dalam tempoh masa singkat. Daripada hanya dua mesyuarat Exco Kerajaan Negeri yang diambil secara rawak, iaitu pada 20 Nov. 2000 dan 4 Julai 2001, sekurang-kurangnya empat nama bertindan yang mendapat 100 ekar setiap orang, Ahmad Tarmizi Tajjeury, A.Rahman Mokhtar, Suzilawani Mustaphin dan Ali Nordin. Semua mereka ada hubungan, sama ada dengan Khir ataupun Setpol, Dr Karim Mansor. Sebahagian tanah ini telah dijual, dan pemiliknya boleh mengaut keuntungan RM200,000 seekar tanpa mengeluarkan modal walaupun satu sen.


4. Meluluskan tanah seluas 50 ekar setiap seorang kepada empat pemohon yang hanya baru berusia 20 tahun (Ahmad Azmir, Noor Ashikin, Mardhiah, Azril Yusri).Salah seorang darinya adalah anak pegawai Daerah Kuala Langat, di mana lokasi tanah itu dikesan. Difahamkan sebahagian anak-anak muda ini tidak tahu pun yang mereka mendapat tanah berkenaan kerana mereka hanya penama bagi pihak yang rapat dengan Khir. Mereka ini hanya menjadi pengarah syarikat, tidak pun sampai 40 hari sebelum Exco meluluskan permohonan mereka. Beberapa syarikat terbabit dikenal pasti mempunyai pemegang syer yang sama, yang terdiri dari dua wanita yang ketika permohonan diluluskan baru berumur 24 tahun.


5. Bagaimana Khir, pada bulan Mac 2001, hanya selepas 5 bulan menjadi MB, boleh membayar semua baki pinjaman rumahnya sebanyak RM150,000 secara tunai kepada BBMB Kajang. Kalaupun beliau tidak membelanjakan langsung elaun MBnya, beliau tidak mampu membayar semua pinjamannya itu.Rumah itu juga diubahsuai dengan kos yang besar, ini belum lagi dikira kos membina rumahnya sekarang di Simpang Lima, Tanjung karang, yang menelan belanja lebih RM300,000.

10:46 AM


Oii, ada bukti pergi laa buat laporan MAAC ke Polis ke, main cakap aje. Setakat jadi keyboard warrior, boleh blah laa.

Abd Samad said...



Anonymous said...
Oi, MACC, what are you going to do about all these:

1. Meluluskan projek pembina jalan merentasi bendang termahal, di Sekinchan, sejauh 20.5 km, bernilai RM92.5 juta kepada kontraktor yang hampir disenaraihitamkan, Meram Holdings. Menurut taksiran JKR, kos jalan itu tidak boleh melebihi RM50 juta. Subkontraktor yang menjalan semua projek berkenaan, Cabaran Wangsa, di miliki Pua Kim An, 27 tahun, tuan rumah yang pernah disewa oleh Khir, manakala seorang lagi pengarah syarikat, Ahmad Tarmizi Tajjeury adalah kroni Khir yang juga mendapat 100 ekar tanah yang memberi keuntungan minimum RM20 juta.

........

10:46 AM


Oii, ada bukti pergi laa buat laporan MAAC ke Polis ke, main cakap aje. Setakat jadi keyboard warrior, boleh blah laa.

Anonymous said...

Apa kabar kaki kaki rasuah,

Esok banyak kenduri kahwin..

Dah cari hadiah nak beri kat anak menantu siPolan? Jewelry set batu zamrut? Silverware? BMW sebiji? Bangalo? 1week FOC stay kat hotel mewah? Honeymoon kat Paris? ish ish ish..

Ikhlas ya... jangan hadiah Rasuah. Kesian kat mempelai yang baru saja nak mendirikan mesjid yang suci..

Jangan mula hidup mereka SUAP duit Rasuah OK..

hahaha

PERWIRA

Skilgannon1066 said...

Heh, heh - the likes of Perwira, anti hindraf and Warrior xxx must have been struck dumb by the audacity of the AG to dare prosecute one of their own!

Why did the AG have to say publicly that witnesses in a particular corruption case will be "protected" with the full force of the law? Is he anticipating the possibility of witness tampering?

Anonymous said...

Hairan asyik Melayu je yg korup walaupun pegangan ekonomy(duit) kurang 10%.Tak logik.Yg 90% lagi putih bersih mcm pakaian seragam konvensyen dia orang.
Kat holywood banyak hartanah berjuta2 dah jatuh separuh harga,tak heran pun. Yg kata hartanah tak leh turun harga tu kumpulan raja putar alam kut.
Ada kes tak lama dulu, kete alphard full spec bini menteri beli separuh harga, tak de kene ape2 pun. Pelik tapi ajaib.

tokman said...

Anonymous 10.46 pasti ada cukup maklumat yang tepat kerana nama2 pun disebut...patut hantar kepada SPRM untuk tindakan selanjutnya. Dakwaan yang SPRM sekarang kenakan kepada Khir Toyo sukar untuk disabitkan dan mungkin mengakibatkan 'tiada kes'. Jangan simpan maklumat2 penting tersebut tapi beri maklumat2 itu kepada SPRM!

Anonymous said...

Anonymous Skilgannon1066 said...

Why did the AG have to say publicly that witnesses in a particular corruption case will be "protected" with the full force of the law? Is he anticipating the possibility of witness tampering?

...AG being proactive bro...he can read minds...hopefully no turn-coat.

Eric Chia & kasitah everybody can see.....what about penunjuk pungkok & others penjilat XXXX...all MP non MP all also free...road-side wayang?

Anonymous said...

I'm not convince until sand stealer in Selangor goverment is caught. Alot of DAP people gain unfair advantage on the sand deal in Selangor, this is the big fish that we must catch.