Thursday, May 28, 2009

Talking Cock? Aminah and her two guests from PKR


2hr 38min. H e r e it is, the recording handed over to the Anti-Corruption officials by Aminah Abdullah, the ex-PKR leader who created a storm with her accusation that Anwar Ibrahim's men had offered her bribes if she pulls out of the Penanti by-election.

According to the blog www.pisau.net, the original recording lasts 3 hrs. Editing had to be made to omit private details, such as phone numbers, etc. but you can still hear a lot of cocks talking in the background, which suggests that Aminah's is a kampung house. Notice the plastic chairs, too.
"Di dalam perbualan yang mesra ini dapat kita dengar pujukan agar Aminah Abdullah menarik diri, dan di tawarkan kedudukan di dalam Majlis Perbandaran termasuk lah tawaran 2 Pakej sebagai imbuhan dari parti PKR sebagai ganti rugi. Aminah di desak berulang ulang kali supaya menarik diri. Satu lagi tawaran diberi,kak min bertanding, jika menang dia harus menyertai semula PKR dan bakal mendapat jawatan TKM 1". - pisau.net
Listen to the recording and judge for yousrelf if they are just talking cock.

Or if Aminah is a "Minah Ronggeng" as Azmin Ali, the PKR VP, in a fit of anger, calls this lady.

The term is more derogatory than "Mat Rempit", according to Maimbyt.

69 comments:

peter said...

pkr is just another UMNO in the making.....and the whole situation is like circus_AND_anwar ibrahim is the clown...

Ridzzy said...

Bocor is Derogatory , Minah Ronggeng is OK!

Anonymous said...

PKR

Parti Kelentong Rakyat
Parti Kaki Rasuah (juga)
Parti Kacau & Rusuhan
Penderhakaan Kepada Raja
Perjuangan Kearah Republik
Parti Keling Ramai

Bekas PKR

anti-RPK! said...

orang orang PKR yang bodoh ni kita bagi ape segala bukti sekali pun dia tetap tak percaya rocky!!

they have lost ALL their reasoning and follow their leaders fanatically!!!

you tunjuk seribu satu bukti pun dia kata BN dah "rosakkan"!!

tak guna reason dgn org mcm ni rocky..its a waste of your precious time!

Anonymous said...

I would conclude that its merely casual talk (coffee talk)..& yes there is OFFER ..but certainly no BRIBE.

Anyway, pakatan is so poor to offer cash. If its UMNO/BN, they will get some foreigner to do the talk..& boy they talk about millions.
The talk of released of freedom from corruptions are certainly bribe.

MadeINperak

Anonymous said...

Compensation for loss, and bribery are two different things...but I suppose for an UMNO supporter like you, Rocky, if it's PKR, there's no difference. The PKR guys mentioned RM8000 compensation, while the lady's husband attempted to claim 8 million...ever heard of entrapment?

-InterestedM'sian

Anonymous said...

Rocky,
this is what people call karma.

1. Gwo Burne recorded people's conversation and someone did it to PKR back. With proof. Haha

2. They maki hamun BN before Aminah made the revelations and now they said she should focus on what she plans for Penanti instead of allegations? Haha.

3. Azmin has no class. Resort to name calling esp the term ronggeng is very uncalled for. Dulu marah orang panggil Anwar, Al-Juburi, now they are giving people's name which obviously out of bitterness. Hahaha.

4. Now Anwar wants to pull ADUN Perlis masuk PKR. I thought, lompat parti salah. Ohhhh, kalau masuk PKR halal, masuk BN haram. I got it. My bad.


Hahhaha, PKR RULEZZZZZZZ!

-Non-partisan

Anonymous said...

Beberapa soalan timbul dari pendedahan Puan Aminah yang padat dengan bukti sahih lagi kukuh
(diperkuatkan dengan pengakuan Cheah + Peter)

1.Mengapakah dua orang China ditugaskan mendampingi Aminah? Adakah PKR takut yang tembelang mereka menggadai kepentingan Melayu PP akan terbongkar jika ahli Melayu PKR ditugaskan menggalas tanggungjawab tersebut.?

2. Mengapakah PKR bertegar mencalonkan Mansor dan seterusnya bercadang menobatkannya sebagai ganti Fairus, meskipun mengetahui bahawa Mansor adalah seorang pemimpin yang lembab dan lemah seperti yang diungkapkan oleh wakil PKR sendiri dalam rakaman Pn Aminah?

3. Sejauh manakah cadangan melantik Mansor merupakan strategi,jangka panjang PKR bgi melemahkan lagi politik Melayu di Pilau Pinang khususnya dan di Malaysia, amnya? Adakah usaha ini disokong kuasa asing?

3b. adakah pemilihan TKM1 yang lemah sejajar dengan kehendak DAP yang inginkan seorang pemimpin Melayu yang lemah agar percaturan politik mereka untuk terus bermaharaja lela tanpa sebarang tentangan, umpamanya dari kelompok Datuk Zaharain yang lebih tegas
(renung kembali pertelingkahan LGE dan Zaharain dulu).

3c. Sehubungan dengan 3b, adakah pemilihan Mansor menggambarkan bahawa Anwar bin Ibrahim merupakan boneka LKS. LGE dan konco2 tionghua dan hindulen yang lain, memandangkan beliau sanggup menggadaikan kepentingan Melayu dalam melantik Mansor yang bukanlah seorang yang berwibawa?

3d. Adakah rentetan peristiwa mempertahankan kesinambungan tampuk pemerintahan Nizar @Ngee Char oleh PKR dan PAS bertitik tolak dari desakan dan gertakan DAP yang juga ingin terus bermaharaja lela di negeri tersebut melalui gandingan Nga/Ngeh?

4. Adakah pemilihan calon seumpama Mansor akan menjadi tren dalam menggadaikan hak Melayu diseluruh pelusuk tanah air. Bukankah episod Aminah mendedahkan kesanggupan PKR menipu pengundi melayu bagi tujuan memenangkan DAP dan pengundi Cina.

5.Kesanggupan PAS mengalah dalam proses pencalonan setelah beria2 nak bertanding merupakan satu mainan politik bagi mengabui orang melayu, bukan gitu?

5b. Adakah tindakan Nik Aziz bin Nik Mat, Hadi bin Awang serta Husam bin Musa memberi amaran kepada Pemuda PAS agar tidak bertanding satu petanda bahawa PAS juga sanggup menggadai kepentingan Melayu bagi memenangkan kepentingan Cina melalui DAP?

5c. Bukankah (5B) jelas mengisyaratkan bahawa NA, HA, HM beserta AI dan lain2 pemimpin Melayu PKR adalah balaci dan barua politik licik DAP semata2?

6. Adakah tindakan senyap PKR dan PAS berhubung lantikan China ke jawatan ptg di Pulau Pinang spt MPPP, InvestPenang, PDC serta penguasaan keatas portfolio-portfolio penting oleh kaum cina dan india satu petanda bahawa PAS dan PKR telah kehilangan taring dan wibawa memperjuangkan hak Melayu (zaman Gerakan; UMNO jauh lebih kuat)sepertimana juga di Perak kerana mementingkan periuk nasi politik

7. Tawaran imbuhan kepada Aminah bagi melangsaikan belanja bertandingnya, jelas menunjukkan politik wang memang menjadi darah daging percaturan politik PKR, apakah PAS dan DAP merestui sama amalan ini. (ini bukan cerita baru, dalam isu katak pun benda ini telah ditonjolkan)

8.adakah cubaan saifuddin nasution, tian chua dalam menafi dan berdalih tentan wujudnya pertemuan Aminah-Cheah_Peter (3X)satu petanda kebejatan moral dan kebobrokan kepimpinan mereka. Bukankah kehadiran seorang MT, Cheah mengisyaratkan bahawa ada unsur-unsur peringkat tertinggi PKR mengetahu dan merestui utusan Cheah/Peter

Jawab Anwar serta balaci-balaci mu samada PAS atau DAP. Kan lwan tetap lawan so jawab tetap jawab..baru aci!

Warrior 321(4)-23-123

Anonymous said...

Azmin's wife is minah ronggeng! Fuck him!

Anonymous said...

That's why I always said PKR people has got huge problems. The quality of people sucks. Now I only have respect for PAS people.

Look at those 2 PKR reps and DAP prostitute from Perak. Look at ex-PKR rep from Penanti. Look at Eli Wong. Really dissapointing.

Anonymous said...

Kes Aminah, menarik... dapat sambutan dari MACC pulak... Tapi ni kes kecil aje.... bagaimana pulak dengan kes korupsi di NSTP. Beli kerusi... harga RM1,200lebih...Mana MACC...Macam mana pulak jawatan Lionel Morais di NSTP... katanya, "status quo will remain"...Sememangnya Lionel tak layak jadi chief news editor.. semua masak perihal ni. Cuma dapat jawatan kerana pertalian darah dengan si PARAIAH. Tok mat, nak diam diri, kelak news desk NST akan brontak...."SAY NO TO LIONEL.".Harapkan, bila majlis tertinggi UMNO bersidang minggu ini, ada yang akan ungkitkan perihal Lionel yang ada hubungan rapat dengan "bookie", dan pengedar dadah dikawasan SENTOL. Macam ni punya CNE kah yang diperlukan di NSTP? Lagi mengenai CBT di NSTP, carilah kaitang Lee Siew Lian dan Malaysian Insider, dan jawatan sensitif Minah ronggeng ini.
Awang Terselamat.

Anonymous said...

When Tan Sri Ting offered land for TAR college in Sarawak, its bribe say Pakatan Rakyat. When PR offered to Kak Min, its not bribe, but incentives? Its casual talk? Two high ranking officials of PR but not on behalf PR? An SD is proof but not a recorded CD? What type of logic and spin is it? Get REAL people..

-Gopeng

Anonymous said...

I know there are many x-umno in PKR please don't bring umno culture to PKR...we are sick of that.

Shah

Anonymous said...

Messed up political party with screwed up leader called PKR!

Enon

Anonymous said...

Anwar is responsible in making UMNO a shit. After he left, UMNO is getting better and stronger as day pass-by. PKR is in the mess. Things will be out of control. Azmin must not forget that his wife was having good time of life with Anwar at Tivoli Bangsar and until today he pretended to know nothing. If Kak Min is minah roggeng, then Abang Min (Azmin) is know Jantan Dayus

Abang Min

hj jamaludin said...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Saudara DSAI tidak pernah hargai pengorbanan perjuangan Kak Min Sekeluarga selama bertahun tahun . Memang dasar Saudara DSAI suka menepikan orang2 yang beperlajaran tak tinggi. wal hal orang2 yang tak beperlajaran tinggi macam Kak Min Sekeluarga lah yang memperjuangkan Parti Keadilan Rakyat walaupun Saudara DSAI merengkuk dalam penjara . Wang ringgit,kudrat, masa , dan LLN yang selama ini di korbankan oleh orang2 semacam Kak Min Sekeluarga untuk memperjuangkan parti Saudara DSAI walaupun Saudara DSAI masih didalam penjara tanpa mengeluh pengorbanan demi masa depan Parti Saudara DSAI .
Tapi apabila Saudara DSAI keluar penjara ramai lah ahli profesional dan graduan graduan pengampu pengampu berduyun duyun tunjuk muka memberi sokongan kepada Saudara DSAI ,walhal semasa Saudara DSAI masih dalam penjara ,ahli profesional dan graduan graduan pengampu batang hidung pun tak nampak . Golongan yang beperlajaran rendah macam Kak Min lah kuat memperjuangkan PKR dengan ihklas tanpa bayaran pun . Tapi hati mana tak terguris bila golongan macam Kak Min Diketepikan oleh Saudara DSAI . Malah golongan ahli profesonial dan graduan ini memperkecilkan dan menghina perjuangan orang seangkatan Kak Min yang selama ini memperjuangkan Parti Saudara DSAI dengan berkhemah . Contoh yang ditunjukkan oleh Kak Min perihal dua ekor lembu yang berpelajaran tinggi ahli PKR Tertinggi jawatannya yang cuba memperlekehkan malah merendahkan martabat keluarga Kak Min dengan lawak bodoh mereka ini ( tawaran jawatan dan duit ) . Cuba kita fikir patut ke? dua ekor lembu ini buat lawak bodoh kat sekeruti Airport dengan berjenaka isi kandungan beg baggasi mereka ada "BOM" . So YB Saifudin jangan lah nak mempertahankan dua ekor lembu ini yang terang terang menghina keluarga Kak Min dengan lawak bodoh mereka e2. Saya rasa Kak Min nak tunjuk perihal keburukkan ahli ahli profesional dan graduan graduan PKR ini ( yang selalu menghina dan memperlekehkan perjuangan orang orang seangkatan Kak Min yang beperlajaran tak tinggi tapi masih ada maruah diri ) kepada Saudara DSAI yang selama ini ditipu oleh orang2 sekelilingi Saudara DSAI . Saudara DSAI jangan lah lupa perjuangan orang2 macam Kak Min ini. So saya menyeru kepada pengundi pengundi PRK Penanti undilah calon BEBAS supaya kita dapat menghukum Parti Saudara DSAI yang terlalu hina penjuangan orang2 macam Kak Min . Kalau tidak orang2 profesional dan graduan2 PKR akan menencingkan perjuangan orang2 yang beperlajaran rendah yang masih setia memperjuangkan Parti Saudara DSAI . walaupun Parti keadilan Rakyat kalah pun di Penanti tidak akan tumbang Pakatan Rakyat . Saya cuma memohon pengundi pengundi Penanti ajar sikit golongan2 profesional dan graduan2 ini yang suka menghina dan memperlekehkan dengan lawak bodoh mereka ini. Lawan Tetap Lawan . Syabas Kak Min berani kerana kebenaran supaya Saudara DSAI tidak lupa golongan macam Kak Min ini/ Hidup Kak Min

People said...

you r so busy doing campaign for BN UMNO huh?!

since when bif party such as BN UMNO have to depend on independant to win the seat?

Kah Kah Kah

Sad Sad Sad

Anonymous said...

What is being implied here is:

a. Friendship is not above politics. If genuine friendship and frank discussions in private can be used to one's advantage, why not?

b. This situation is the result of Aminah seeing an opportunity to avoid losing her deposit in the elections.

c. PKR fellows need new strategies to win over more people to their party, not this kind of 'UMNO' model 'carrots'.

d. Apart from the 'Hee' blotch for DAP, that party and PAS, not forgeting Parti Socialis Malaysia exercise more care in dealing with matters of political nature. LikewIse more steadfast to principles. PKR still has some of the 'worn out' UMNO behaviour to shed.

All is not lost.

This is a time for PKR to expedite the on-going cleansing to get rid of the 'dirty' UMNO layers rubbed onto their members when they were in UMNO earlier.

In any case, this is an audio recording. We can only hear, but not see the characters implicated, actually saying these.

Unlike the case of the Linggam tapes. But this video evidence also - no case.

I wonder if an audio recording is sufficient for coming up with a case.

By the same token, the two ADUNs of Perak nabbed by the MACC last year, still no news on further developments.

MACC seems to have a choice of what gear to apply, when it comes to those in Pakatan, those who support the BN after hopping over, and those who are in BN - though implicated with strong evidence of their involvement in corruption.

That is a real privilege for the MACC indeed.

Let the show go on!

ANOTHER MALAYSIAN

Anonymous said...

Just listen to how the DAP Chinese is planning to strengthen their power in Penang.

Dengarlah bagaimana orang Cina DAP mencaturkan orang-orang Melayu di Pulau Pinang demi mengekalkan pemerintahan mereka di Pulau Mutiara.

Sedarlah orang-orang Melayu semua.

Anonymous said...

bodo lah u orang, berbillion2 ringgit dimakan oleh MAS, PLUS, dan GLC2 yang lain, dan kamu hanya dikawal sentimen emosi yg di main2kan oleh umno, hal2 yang lebih serious telah dilupakan, apalah melayu2 nih, bodoh betul!

Anonymous said...

Rocky,
Why no comment about the two frogs who jumped after a promise of Rm3 million and lamenting that it is being paid by Rm100,000.00 by biweekly installment and also to drop any charges pertaining to earlier charges of corruption. This is all clean business as usual.

Abil

Anonymous said...

AKUDAHBOSAN

ini yang aku selalu katakan.
sejak akhir-akhir ini aku dah kurang bosan sebab dah ramai badut dalam politik malaysia ni.

PPP pun dah ada 2 presiden he he he hebat la politik malaysia ni.

parti kerajaan mahupun parti pembangkang semua gila kuasa.

tapi pkr sekarang ni memang ada umphhh

macam adik beradik umno aje lagaknya

hidup pkr umno!
hidup rasuah!
kami suka rasuah!

sampai bila la negara aku nak maju dan bebas rasuah

yang sibuk hentam orang rasuah pun makan rasuah jugak

bodoh punya orang

GAP KEMBALI said...

salam bro rocky

kalau azmin panggil aminah minah ronggeng, apa perasaan dia kalau seluruh rakyat maysia panggil bini dia minah tonggeng ?

tuduhan nalla yang mengatakan shamsidar ada hubungan dengan anwar masih berlaku sampai ke hari ini.

dan azmin mat dayus ini senyap. diam kerana benar ke ?

Anonymous said...

to anonymous 2.24pm

i) it is fcukers like u that r saying cina-dap. then wat about melayu-umno?

u want cina and melayu to fight is it? ask your cina friends first, if you have any lah.

me? i have many melayu friends. if i need help, they will help me. if they need help, i will help them.

but if i see u, i will fcuk i upside down.

u, u r the kind of people that keep pulling down other well-meaning melayu.

i hope you rot in hell, by tomorrow.

4RAKYAT

Anonymous said...

Anon 2.24pm...

Either you are fucked-up or your brain are totally messed-up.

People like you will downgrade your race to sewer rats.

Yet want to talk about 1School, 1Malaysia, blah! blah!... With mentality like yours, pls keep all the 1This & 1That to yourself... NIAMAH!

Anonymous said...

Can't help but notice the lack of comments on this topic.

Such a hot topic and only 19 comments?

STUMPED is the word that comes to mind. Perhaps, it's the undeniable truth that has tied the normally active, wagging tongues of the PR supporters.

IRONY is another word, when one considers the widespread criticism of BN being corrupt. Pot calling the kettle black?

SHALLOW is the comment that PKR doesn't have the money. These are BN-rich-induced boys. Money is part of politics. DSAI, Zahrain and Azmin are not exactly paupers.

DOUBLE STANDARDS is being practised when labelling people with deragoratory terms. Minah Ronggeng? My hat off to Kak Aminah for having the balls to tell the truth.

Same Story, Different Day. Same Shahnon Ahmad, Different Day.

Anonymous said...

Azmin,kamu jangan jadi celaka dan berani dengan perempuan saja.

rakyat masih ingat isteri kamu yang ada affair dengan Anwar.Namun kamu DAYUS dan tak buat apa2 pun.

Memang kami tak berpelajaran tinggi tapi kami juga bukan dayus dan bacul macam kamu.

Anonymous said...

Azmin Ali is Jantan Ronggeng Brother Anwar Bin Ibrahim.

Anonymous said...

Do you mean the two Chinese guys are from UMNO? Common PKR clean up your own dirty shit. All the messy shits are within PKR not UMNO!

Anonymous said...

Manek Urai: SPR cari KFC?

Jika laporan Ng Ling Fong yang disiarkan di Malaysiakini adalah tepat, malang sungguhlah nasib rakyat Malaysia mendapat seorang pengerusi SPR yang paling cikai dan bingai sepanjang sejarah negara ini.

Abdul Aziz Yusof perlulah sedar, kerjanya sebagai pengerusi SPR tidak ada kaitan langsung dengan KFC.

Ketika mengomel merungut tentang ketidakpuasan hatinya kerana ramai wakil rakyat menginggal dunia, tiba-tiba terpancut dari mulutnya isu tidak ada restoran KFC di Manek Urai. Apa kaitan belanja RM400 ribu dengan KFC?

Untuk sidang media Abdul Aziz Yusof yang akan datang, harap para wartawan akan tolong aku bertanyakan beberapa soalan berikut;

1). Berapa banyak lagi tempat di Malaysia tidak ada KFC yang Abdul Aziz Yusof tahu?

2). Adakah Abdul Aziz Yusof tahu bahawa di Pulau Tioman (DUN: N42 Tioman/Parlimen: P91 Rompin) belum ada restoran KFC?

3). Kenapakah Abdul Aziz Yusof seolah-olah menjadi duta KFC apabila menyebut tentangnya dalam sidang media berkaitan SPR?

4). Mungkinkah Abdul Aziz Yusof ada kepentingan dalam KFC?


pussy lickin good!

Anonymous said...

Minah was with the 'wrong gang' when she joined PKR.

But at that time, she was seen as an angel.

The moment she ditched PKR, they said she is with the 'wrong gang'.

Which is which, huh? Boy, oh boy, Parti Kelentong Rakyat really stands to its name.

A GOOD MAN DOES NOTHING.

RockyPru said...

Way to go Kak Min!
Kita tengok berapa undi Kak Min akan dapat nanti..

See4Real said...

sejarah anwar penuh dgn peristiwa mengenpikan orang yang berkorban dan berjuang untuknya.

anwar ni mmg layak dipanggil binatang. hanya cina dan india yang sedia terima binatang sebagai pemimpin.

Anonymous said...

inilah yang dikatakan 'Entrapment' !!
bagus.... semua rundingan haram dapat ditontoni oleh rakyat.

Yang jahat tu kenalah dihukum...tak kira UMNO/BN atau Pakatan Rakyat !!

Tapi..... buat sampai sekarang UMNO/BN lah yang paling banyak klentong sama rakyat !!

Harap2 semua hantu2 UMNO/BN dan Pakatan Rakyat dapat di 'Entrap' buat tontonan rakyat.

Dakis.

Anonymous said...

Oh! minah hoi! awat hang buat camtu?

Tak sedaqka Malaya dah hampiq ranap pi dah UMNO dok teroboi sejak 52 tahun dulu lagi.

Yang hang pi kacau daun dengan PKR tu buat apa? apa yang dok pikiq dalam kepala hang? kalu hang sedaq hang knalah beralah dgn kepimpinan PKR. Hang toksah lah dok pikiq perut hang saja.

hang kna pikiq nasib negara dan masyarakat bukat perut hang saja.

Hang jadi calun bukan akan menang pun. saja hang nak kacau daun saja. Orang tak kelapaq nak tengok hang jadi wakil depa heh!

apa hang boleh buat dok sekoqsekoq jadi calun bebaih kalu menang pun hang boleh buat pa? nak perabih masa dan duit bolehlah.Piilahh. mamak songkoi betoi.

orang dok sebok nak tumbangkan UMNO dan selamatkan negara hang dok sebok gila pubicity!

mat ronggeng

Anonymous said...

It smell like a rat,
looks like a rat and sound like a rat.

But I am not sure whether is a rat.

It may be a ko-rat, ko-rat, ko-rat!

jumbo mumbo

Anonymous said...

this Penanti episode is a good lesson to PR.

no wonder BN not contesting, since they already got the 'key' and set up that "minah ronggeng" show...

cd's, pictures & photos, friend, makan lunch, some 'locking-unlocking' drama, press conference, MSM 1st page reporting.... never in my life have seen an independent candidate (minah ronggeng) getting so much attention in the MSM's...

anyway...nice try BN!

p/s: rocky blue...wanna join me for that ronggeng show?


jom ronggeng

Anonymous said...

Apapun PKR is better then Bee End.Bee End Bribe biilions, murder innocent inside and outside using dogs,evidencce lost,withness dissapear,kangroo court with clown referee,arrest pupils in ISA for their safey, Fuck in PD , screw innocent mother and c4,suit case missing.Oh my.... stiil there are people support tha amino. May be they will know and feel the ddirt when they are in the shoe.
Anon11:17
Hang mungkin Melayu sebab hang cakap perkataan Keling.Jangan lupa keturunan Hang pun Pendatang dari Indon,Yunan, sulawesi,. Yang asli di sini adalah Orang Asli yang dipinggirkan.Ulat Merampas Negeri Orang, poraaah dei baca sejarah lah. Banggang.Orang Keling sudah datang Beratus tahun sebelum nenek moyang kaulah bodoh.Kejaan Seri vijaya, Kedaram,, majapahit ,Gangga Negara kerajaan melayukah bodoh?

Sound of PKR said...

True color of PKR.!!!!

Great recording albeit some cock sound on and off!!!!


Anwar Ibrahim, your comment please!!!

And stop giving us as "This is BN conspiracy, Najib kidnap PKR AUDNs, blah blah blah anymore.

Over to you Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

Diaorang fikir diaorang hebat, baca dibawah...

"Orang kuat seperti Umno kita dapat tewaskan. Apatah Kah Nah calun bebas, tak ada apa-apa kesan. You kena masuk dalam parti impact dalam, baru dia rasa, kita kerjasama, Kita satu kumpulan, tak mahu orang ambil kesempatan, kita halau keluar..kalau Anwar Ibrahim pun kita boleh marah dan serang dia juga. Kalau kita mahu jatuhkan orang, lebih senang dari di dalam."

!!!Kalau kita mahu jatuhkan orang, lebih senang dari dalam!!!

Macam ni perangai orang PKR dalam PKR? Belum diluar PKR lagi. Apa ni?!! Cakap berjuang untuk rakyat?!!! Lebih pada diri sendiri nampaknya.

-Koku

Anonymous said...

PKR Malays , you are just UMNO rejects or just sore losers who got bitter because your project proposal got unapproved.
To those who said PRK is poor.Gosh you are naive.Really naive.

Jamal JB

Anonymous said...

Aiyo PKR only need to spend RM8000 and they will win the by-election hands down. Why spend RM80,000 ?

Anonymous said...

rocky, how about PKA issue, why you never show it. ooops BN!! sorry rocky

zamri

Anonymous said...

Made in Perak

I agree wt u. When BABI buggered saifull Hey thats noting. That his personal life. Whwn Eli tak tau to control her private life, Hey that one also is her personal life mah!

Pakatan is poor in cash? WTF . BABI lover boy of Jewish, LKS, TSK,OTK lover boy of Chin Peng. Whose at theri back, Persatuan Ching Sam Pah, Persatuan Peniaga Mesti Tipu Melayu, PErsatuan Tak Puas Hati dengan Islam, Persatuan Perniagaan Tak Mahu Sekolah Cakap Melayu. You think Datukship, for freee ka? AH Benh ahh! those retards and not event fit to b called Malaysian aslo got dato maaa! Make it simple lah Ah Beng. U also dont like Malayu mah. Say it lah!! If got chance aah, you also want to shoot them mahh! Dont belit belit mah. Wah cinang cinang say, we are not racist lah, we just want justice. My Fooot. We are soo tired with your kind lah Ah BEng! Period.

Cepo

Anonymous said...

Yes Mother fcuker PR.

We need your fcuking answer to Warrior 321(4)-23-123 queeestiooonnn!

BABI, HA, NA LKS, KS tulong lah jawab. Tertutama kepada NA. Nak tanya sikit Nabi Muhammad SAW diwafatkan sebagai pemimpin dunia pada umur berapa?

Cepo

Anonymous said...

-InterestedM'sian

Compensation for loss, and bribery are two different things... Fcuk You
That is how your species put it police, penguatkuasa pejabat tanah ... ini bukan rasuah mahh.. lu sulah tolong wa wa cuma mau kasi telima kasih saje mah!! . Itu lasuah salaah.Kita olang pun tatak suka itu mahhh!

Oi Ah Beng, lu ingat wa bodoh macam itu MElayu dalam PR ke?

Cepo

Anonymous said...

The 2 PKR chaps were just having a very casual, simple plain simbang simbang kosong ajer between old PKR buddies OK. No real hard corruption subject matters as claimed by Aminah ... Walo Kota

mob1900 said...

wow,
from a setup it is now became a racial-hate issue, damn typical of balachi AMNO here. Stop associating this with racial issues(well, unless you're an AMNO minion, just make sure you get paid for it first)

keep to the facts, why was this vid kept in the dark for so long?

Leverage?

Anonymous said...

Bro, wat do u expect if most PKR members DNA is 50percent UMNO?

Given such,,can we imagine how corrupted UMNO is with full-blooded 100percent DNA?

Thats why PAS exist until today no matter what ..as an anti-virus, No?

All Change!

TheMildlyMalevolentMailSemput said...

What's wrong with Minah Ronggeng? Ronggeng is good. I like Ronggeng. Now Tonggeng is not. Minah Tonggeng is something else. That one kene reserve for Eli Wong.

jom ronggeng said...

Penanti:

Deal Antara UMNgok Dan Ngok

Semua sedia maklum bahawa UMNgok tidak bertanding dalam Pilihanraya Kecil DUN Penanti, tetapi semua juga sedia maklum bahawa UMNgoklah yang paling kecoh dalam Pilihanraya DUN Penanti.

Secara kasarnya kalau dilihat, UMNgok diwakili oleh Aminah Abdullah. tiada parti lain di Malaysia ni yang dapat menandingi ciri-ciri kempen seperti UMNgok. orang lama cakap, sekilas ikan dilaut, dah tahu jantan betinanya. sama jugak dengan cara kempen UMNgok.

Sape yang tak kenal banner-banner, poster-poster dan jugak bahan-bahan kempen UMNgok? dari dulu sampai sekarang tak pernah berubah. isu yang sama - liwat, cubaan rasuah, tawaran kedudukan dan bla bla bla... old fashion.

Jentera-jenteranya pulak semua orang pun dah tau... SPRM, SPR, PDRM (beberapa individu yang terlibat) dan jugak pihak Majlis. yang tu semua dah jadi macam komponen UMNgok/Barisan Nasiyonal.

Cuma kali ni cara pergerakan kempennya tak sama macam dalam dalam pilihanraya yang lepas-lepas. kali ni UMNgok bertindak lebih pondan iaitu tidak mengetengahkan calon dari gerombolan mereka tetapi menampilkan calon dari serpihan PKR.

Kak Minah ni pulak jenis yang Ngok... jadi cantik sangatlah bila sekor Ngok bergabung dengan UMNGok... dari sini timbullah Bongok.

Aku ingat lagi masa hari penamaan calon di Penanti, sambil-sambil dok lepak ngan kengkawan, kami sembang-sembang dan antara topik utama dalam sembang-sembang tu ialah "lepas penamaan calon ni mesti ada mana-mana calon bebas buat cerita Pakatan Rakyat offer duit mintak tarik diri"...

Itu antara topiknya dan tak sampai 3 jam pun lepas sembang-sembang tu, tau-tau jelmaan Atlantuya dah berkokok... kesimpulannya semua permainan ni dah ada dalam kepala otak kami. cuma pemainnya kita tak dapat nak teka sape tapi jawapannya kami dapat dalam tempoh tak sampai 3 jam. Ngok betul...

UMNgok tak bertanding di Penanti bukan sebab UMNgok takut kalah, tapi sebab dia tau dia memang akan kalah. rekod peribadi UMNgok setakat ni cuma menang di Batang Ai je... tempat lain TKO. jadi dalam PRK yang ni UMNgok tak letakkan calon sebab tak mau terjejas kreadibiliti. biar kalah sebab tak bertanding daripada kalah dalam pertandingan. itu ungkapan untuk mereka-mereka yang kehilangan telur.


ronggeng.com.pg

Anonymous said...

BN

Barang Naik
Beban Negara
Batang Nakal (Btg Ai)
Bacul Negara
Bom Naik
Banggang Negara
Bala Nahas
Badut Negara
Berahi Naik
Barisan Nazak
Belit Negara
Barisan Nafsu
Beruk Nangis
Barisan Najib (b with s)
Barisan Nyunyut

Bukan Bekas PKR

Anonymous said...

rocky..

mana lu pegi daa...kome sume tak update!!

ko pon mogok sebab lapar ke?

mat mogok

Anonymous said...

dmh1876

Apa nak jadi orang melayu di Malaysia ni, Boleh berkerjasama dengan bangsa lain kalah abang adek tapi sesama sendiri asik nak bergaduh, saling mengata, mencaci, dengki, busuk perut, fitnah, tikam belakang dan macam-macam lagi. Tolong ingat jangan MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI dan bila nasi dah jadi bubur baru nak sedar.

Yes no doubt that there is greater numbers of Malay MPs in parliament but they are divided in term of ideology, aspiration etc and as the saying goes “bersatu kita teguh bercerai kita roboh” and this is what some "others" want in order to achieve their aim by way of “divide and ruled” concept.

Yes no doubt there is greater number of Malay MPs but they are busy fighting among them and others are clapping their hand.

Anonymous said...

Semua itu adalah fitnah!!! PKR parti maksum!! Lebih maksum daripada PAS!! Tengok Lim Guan Eng pun macam khalifah Islam maksudnya DAP lagi hebat daripada PAS pasal tak ada sorang pun PEMIMPIN PAS mcm khalifah Islam.

Sokong lah DAP dan PKR.. Hidup komunis.. errr eh silap..

Agak-agak Aminah buat SD laku tak??

Mr.KETAM said...

Jangan percaya la dakwaan Aminah tu.. PKR mana pernah tawar rasuah.. 2 org tu buat lawak sarkas je gurau-gurau..
Kalau Saifuddin dgn zahrain kata tak ada jumpa Aminah tu tak ada la.. eehhh ada la pulak..

Kalau Saifudin dan Zaharain kata 2 ekor lembu tu pergi jumpa Aminah atas urusan peribadi tak ada kena mengena dengan parti kena lah percaya..PKR dan DAP adalah parti paling maksum maklumlah Ketua Menteri pun macam Khalifah Umar..

p/s: kalau BN pergi jumpa melawat kawan pun dah heboh satu DUNIA bagitau mereka datang nak bagi rasuah.Tapi ni dah siap dengan bukti pun masih nak MENAFIKAN..sapa yg ajar?? Semua ni dalam silibus PKR yg diajar oleh Anwar Ibrahim .

BN buat semua salah tetapi kalau PKR buat tak apa.

monsterball said...

Why is the Port Klang Freetrade Zone...or PKFZ super duper scandal involving billions lost....does not interest Rocky at all?
Malaysiakini have three post on this matter..should prompt Rocky to go for big stuff....no?
He will ignore it....because it involves Mahathir and Ling Liong Sik...the two biggest corrupted crooks...in UMNO and MCA.

Anonymous said...

I think best Rocky concentrate on crime stories as reported by the evening edition of CHina Press now that he looks like making a comeback to malay Mail...forget about Rocky Bru since it has lost its direction now...after the make over...

numero_uno said...

alaa bro, orang penanti dgn orang penang kenal daa sapa aminah abdullah ni!!..yang pentingnya bukannya PKR tu bagus sangat tapi orang dah meluat dengan BN.Macam la BN saja bleh perintah ini MALAYSIA..Citsss..bengong nya orang UMNO..

adiosss...

Warrior 321(4)-23-123 said...

Detik 11:47 AM, segumpal soalan buat semua..............

Soalan-soalan saya yang tertera pada waktu di atas masih terjawab malah soalan2 ini telah berlegar diruangan blog ini untuk 3 HARI. Jelas balaci,barua, bangsat dan keparat PR yang bengong lagi bahlul tidak boleh menjawab.

Kesimpulannya:

1. Sah bahawa Melayu Pas dan PKR serta Melayu DAP adalah Melayu bacul yang hanya berjuang bagi memenangkan rancangan Cina chauvinis dan ekstremis DAP mengecapi wawasan "Malaysia for Chinese Malaysians". Idea yang dicanangkan Chin Peng dan PKM bermula Bintang 3 1945, Darurat 1948-1960,pemisahan Singapura dari Malaysia 1965 dan rusuhan Mei 1969. Setiap kali golongan ekstremis Cina kecundang tanpa sokongan pribumi TETAPI kali ini harapan mereka cerah dengan sokongan Melayu barua PKR dan TERUTAMANYA Melayu munafik PAS.

2. Perubahan yang dicanangkan PR dibawah AI adalah omongan sahaja buat menutup kesudahan sebenar. Merebut kuasa untuk kepentingan diri, keluarga dan kroni terdekat. Keadaan Melayu PR yang sekiranya ditakdirkan berjaya memenuhi berahi kuasa mereka adalah meyerupai rejim Nizar di Perak. Alhamdullilah, Allah SWT dengan penuh Rahimnya telah menunjukkan keadaan Melayu nanti melalui pemerintahan boneka Mohd Nizar bin Jamaluddin, balaci DAP nombor satu.

Kerakusan DAP semasa mengemudi boneka mereka, AI, kelak pun telah Allah azza wa jalla perlihatkan di Pulau Pinang, dimana AI kelu tidak bersuara di negeri dia sendiri tatkala LGE memberi kuasa penuh kepada konco2 DAP nya menguasai seluruh pentadbiran PP kecuali agama dan kebajikan.(malah AI meletakkan boneka-boneka lemah seperti Fairus, Mansor bagi mengabui mata orang Melayu dan memudahkan penularan kuasa Cina). Nah, wahai melayu sekalian bukankah ini semua mirip mana?????......ya Singapura!!.Maka termakbul sudahlah impian LKY (dan sebelumnya Chin Peng) yang dikabulkan oleh DAP serpihan PAP (yang merupakan parti chauvinis Cina). Melayu akan dijajah Cina sepertimana mereka dijajah British dahulu (ingat British juga menguasai semua kecuali apa? Ya, agama dan adat).

3.Melayu PAS adalah munafik dajjal petualang bangsa kerana mereka hanya berani menghambur caci nista sesama Islam, berdegar2 melaung Islam, berjihad berguling dijalanan melawan Raja tetapi terkincit dan hilang kote apabila berdepan dengan kuffar yang diketuai LKS, LGE,Nge, Nga, Teng Chang KIm malah perempuan jalang macam Teresa Kok sekalipun.Inilah para pejuang baru dengan nama2 gah seperti Salahuddin, Husam, Khalid, Dzulkifli yang ditarbiah oleh lebai munafik, Nik Aziz bin Nik Mat. Maka sah. lenyap sudahlah, semangat jihad (yang lama sudah terkubut dengan Allahyarham Ibrahim Libya). Chingkie lovvas PAS ini akarab dengan Chingkie lovvas PKR dibawah AI, Azmin, Saifuddin, Khalid Ibrahim, Wan azizah, Nurul Izzah dan ramai lagi barua Melayu yang dah hilang teloq dan mati pukinya. Pengikut dan barua mereka ini tidak sedar bahawa apabila tiba masanya, kepentingan hatta diri mereka akan disembilih oleh kuffar yang teruja menunggu saat dan ketika itu dengan penuh girang.

Saki baki orang melayu (samada UMNO atau neutral) yang sedar akan hakikat ini, perlu bersedia meluruskan saf untuk mengahdapi kemelut yang bakal mengunjung atau tewas ditelan zaman.

Terima kasih kepada Kijang Mas (Demi Negara), Warrior 231 dan pejuang2 lain yang menyedarkan diri saya dan rakan2 tentang hakikat kebenaran yang bakal tiba.

Warrior 321(4)-23-123

Parti Ter-Bersih Kita said...

Mesti ada konspirasi nak perangkap PKR tu. PKR mana ada duit. Poster tu orang ramai derma sbb nak tegak-kan keadilan. Tengok Tian Chua, mana ada duit? Kejap-kejap masuk jail nak selamatkan maruah bangsa. Azmin pun tak la sekaya mana pun.

Anwar Ibrahim? Esshhh, mana ada duit? Dia orang semua kerja apa? Macam mana nak kerja, nak berbakti pada rakyat. Nak perjuangkan hak rakyat supaya tanah bernilai tinggi dapat status 999 tahun. Tanah Melayu pun dapat? Benar sebab tanah di Grik memang sama nilai dengan tanah di kawasan Bandaraya Ipoh. Lojik lah tu.

Ada yang kata masalah PKR ni kerana bekas ahli Umno masuk PKR..Kena pikir ni macam mana nak selesai.

1) Mungkin singkirkan semua bekas ahli Umno yang kini berada dalam PKR...Buat EGM cepat-cepat. Anwar, Zahrain, Azmin? Yang ni ok, sebab banyak berkorban untuk rakyat buat rumah kos rendah puluhan ribu.. Apa? Orang Melayu yang tinggal di rumah kos rendah macam ni bertambah daif? Oiit jangan nak tuduh bukan-bukan.

2) Buat parti baru yang paling bersih. Mungkin ajak Hindraf dan ahli-ahli Pas yang sangat bersih. Dan juga DAP. Pergi Singapura belajar dari LKY cara nak bersihkan lagi parti yang sangat bersih tu. Kalau orang kampung datang minta wang? Cakap yang ini Parti Yang Terbersih. Presiden? Tough tu Anwar pun Bersih, Azmin Lagi Bersih. Guan Eng? Dia lagi Suci.

3) Buat parti baru, tapi jangan bagi ada ahli. Oiit, macam mana tu? Macam sistem cadre. Siapa nak jadi ahli Anwar interview dulu..Bicara soal moral..Hang ada duit tak? Kalau Mak you sakit siapa nak pergi cari duit? Call lah Lim Kit Siang.

4) Buat parti baru tapi jangan bertanding pilihanraya, takut kurang bersih. Bertanding kena poster hebat dari BN..Mungkin belanja puluhan juta..Rakyat pun tak boleh nak bantu sebab ekonomi tercabar..


5) Bubar PKR, masuk UMNO beramai-ramai. Pikir masak-masak cara nak buat rumah yang selesa supaya rakyat miskin di flat tak terus daif. Pikir cara terbaik dan seragamkan sistem pelajaran..Banteras rasuah yang bermula dari rakyat yang daif meminta wang dari ahli politik..Belajar politik supaya tidak ada lagi demagogue boleh meracuni pikiran yang daif. Ini bukan 50an.

Anonymous said...

sokong sepenuhnya anon 2.24pm,

grand plan DAP adalah seperti berikut :

a.cuba menjadikan p.pinang sebagai negara merdeka dengan mengeluarkan nya dari tanah melayu.

ataupun jika gagal, rancangan seterus nya adalah :

b.menjadikan p.pinang sebagai negeri satelit singapura dengan bantuan kewangan dari PAP.

pada masa ini mereka telah pun berjaya dengan rancangan b.

kalau komunis tu tetap komunis walau pun pakai berjenis2 topeng.
.
.
lebihpercayaular@daptonto999years.com

Anonymous said...

To: -
Shah
12:39 PM

So you say those two Chinese was from UMNO previously?!!!! You are "mabuk" PKR bro, its not PKR problem and go nothing to do with UMNO. You are to "mabuk" that you can't see the truth!.

Old Fart said...

Vacancies: Minah needs friends. anyone can apply. Promise not to video or record conversations. Promise not to invite you home and then "sodomise" you.

but then again if you are a dumb ass such as these two PKR idiot, then cannot promise to maintain earlier promise. Dumb assess are just inviting trouble.

Old Fart said...

Now Aminah knows how many friends she has got. Better still she knows what people really think of her. Better to hide away in genie's magic lamp and go away for good.

Anonymous said...

Aminah got 392 votes for talking cock with 2 persons.

To win elections, she needs to talk cock to more people, where she is guaranteed of at least 196 votes per person she hosts for makan at her place, in the full view of more cocks reared as pets.

Anonymous said...

We must be thankful to Kak Min for exposing PKR as Parti Kaki Rasuah. Mother of all corruption. The truth will prevail.

Anonymous said...

...and eventually the society will be torn apart by bigots, racial prejudism, politicians and nationalistic extermist...not that we will allow that to happen. The cow dung brained Melayus. Tsk. Tsk. What a vile, sore and evil race they are. Don't trust the Chinese pigs. All Indian kutus are gangsters. So on and so forth. For 50 years of UpYours ruling the nation, they have fatten up all their cronies, enshrining nepotism, adopting those colonist British basterds method of divide, rule, sowing distrust into the nation's culture as well as systematic mind wash of the weak willed kampung ayams and cannot be cabar, thin skin kerbau jantans, leaving the nation impotent and running out of scapegoat to lay any societal and economic disparity upon. The Chinese pigs have long been a scapegoat come to think of it. Favourite whipping race for the ayams and kerbaus. Padan muka says the monkeys for not being grateful. Afterall aren't they just squatting on this land where monkeys rule and King Monkey sits majestically on its throne made out of bananas at Putrajaya? Not enough ayams and kerbaus graduate? Make sure a minimum quota of university of ancient thought is enforced. The pigs are rich mah...well, poverty does not recognise race nor skin color. The monyets cannot read or pass interview in English? Easy, abolish English and revert to BM, irregardless how short sighted that may be. Cannot pass? Okay lah boss, kita lower tu quota pass for our monyets. Siap pass and dapat kertas cukup. Status more important than substance. More importantly, get a Honda bike, so can joy ride, remp-it and ride on batang joy (preferably on monyets' but if pay some money, coz cash is king, any batang pun boleh!). So comes the package call Satu-this, satu-that. Any pigs who oink negatively will be called various degratory term like "pendatang, balik lah etc." Squatters mah. Some brazen pigs will actually bite back and challenge the monkeys. Mostly protecting their own piggy pride and political interest. Who wants to be saddled with two or three languages? No! Only Chinese. Its our heritage. No way says the monkeys, we are Tuan and you listen or the Donkey National Knights of Banana Monkeys skin you alive and make ourselves a pair of yellow boots. Thus another vicious cycle is born. Monkeys vs pigs. Oh what about the kutus? Pity them for being more blinded than monkeys for binding their fate to selected self glorified messiahs (some way overdue in the office). The day we could move forward from the "The Malay Dilema" issue, stop being afraid of opening up new challenges and START RESPECTING EACH OTHER RIGHTS is the day we will unite. And somehow I suspect that a certain degree of control in freedom of speech and language is required...looking at the words I used and others in the commentary. How I miss the early 90s Tun M...which I think he is in his best thought and clarity...he can truly make the monkeys obey, pigs shut up and kutus stop biting into others neck. Everyone is happy.

professional malay said...

This lady just the pond created by UMNO chess game....how much she was paid is not sure but for sure you can demand because UMNO is in desperado...

At the end, the result was still the embarassment to UMNO no matter haow big the state of denial by the leaders.

My little advice to UMNO :

1. Do not cover your weaknesses by exposing weaknesses by others.

2. You must solve the root cause of the problem you are facing from inside youself so that you can recover the trust from the people.

3. Otherwise every move will backfire and continuously make Pakatan Rakyat image even stronger no matter how fragile their internal pact.

Selagi budaya membodek dan personal interest, orang ada otak pun jadi dungu......