Wednesday, April 08, 2009

Najib's Cabinet

PM To Announce New Cabinet Line-Up Tomorrow


KUALA LUMPUR, April 8 (Bernama) -- Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak will announce the new Cabinet line-up at 3pm tomorrow, said a statement from the Prime Minister's Office today.

It said Najib will have an audience with the Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin, at 11am tomorrow to seek His Majesty's consent on the line-up.

The statement also said that the ministers and deputy ministers will take their oaths of office, loyalty and secrecy at 9.30am on Friday at the Istana Negara.

The announcement of the new Cabinet line-up, coming in the wake of Najib's appointment as the new prime minister on April 3, will be broadcast live by local television stations.

-- BERNAMA


Mukhriz In, KJ Out? Stop those calls and don't ask me again, please. Because the PM did not - I repeat, DID NOT - consult bloggers like me on who would be in his Cabinet or out.

I hope he gets it right, though.

p.s. Sometimes they come back. I do know that a certain former MP who once was the Bernama group editor might be back from the dead zone to head Najib's communications department. Maybe I heard wrong, but I was told that this dude will be taking in a former member of Pak Lah's notorious 4th Floor along with him. Not an alluring thought, at least not for me.

105 comments:

  1. Anonymous10:03 pm

    This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Pak Kassim10:04 pm

    according to what I heard, the 4th floor will remain. Apparently they have total control over Najib. Najib is almost clawless.

    Just wait and see.

    ReplyDelete
  3. Mike Tyson10:05 pm

    dah, Najib is so yesterday.

    Dengar KJ akan jadi Menteri Belia dan Sukan, sebab tu pengumuman Kabinet delay. Name KJ telah dimasukkan dalam senarai.


    hancurlah UMNO>

    ReplyDelete
  4. AminGL10:06 pm

    Rocky

    Are you sure you will not be appointed as Group Chief Editor of NST soon or at least join the new Tingkat Empat soon? ;-)

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:08 pm

    I think we should all wait and see.

    According to rumors, KJ is first said to be the ''Menteri Pendidikkan'', kemudian ''Menteri Belia dan Sukan'', kalau Najib nak lantik KJ jadi menteri, baik Karpal Singh sahaja yang jadi perdana menteri.


    Apa Pak Najib ini?

    ReplyDelete
  6. Mukhriz jadi Menteri akan menjadikan UMNO dan Orang Melayu lebih Kuat.

    Jika KJ jadi Menteri, alamatnya Najib akan turun, dan Melayu dan UMNO akan hancur.

    ReplyDelete
  7. Anonymous10:10 pm

    Kita tak tahu lagi siapa akan menjadi menteri dan siapa tidak.


    yang paling penting, Najib tidak melantik KJ menjadi Menteri. Jika Najib lantik jugak, alamatnya UMNO akan pupus.

    ReplyDelete
  8. Beruk Hitam10:11 pm

    Hey Rocky,


    KJ or Mukhriz. I think we know the answer. Tun Mahathir has said enough in his blog.

    ReplyDelete
  9. Sengal10:12 pm

    I don't know what to say, but I think Najib's cabinet decision is crucial for Najib administration.

    Kalau Najib lantik KJ------jatuh maruah Melayu.

    Lagi baik lantik sahaja Lee Kuan Yew jadi Agong dan Kalimullah jadi PM.. senang cerita.

    ReplyDelete
  10. Anonymous10:13 pm

    Rock,

    Berani Berubah!

    ReplyDelete
  11. Anonymous10:15 pm

    To everyone..

    I think we had seen enough of Khairy Jamaluddins, Omar Ongs, and other overrated 4th floor junkies. Enough of them. cukup.

    Najib jangan nak buat gila.

    ReplyDelete
  12. Ali Tembam10:17 pm

    Rocky,

    According to those close to the PM department, Omar Ong said that if Rocky is appointed to head NST, that means, we will need to make Raja Petra the new Agong...

    lawak, lawak. si ketot ni pandai pulak buat lawak.

    ReplyDelete
  13. Anonymous10:17 pm

    sack khalid nordin, he close to pak lah relative - nasir rashid, sack mike, he also close to nasir rashid. dont appoint KJ, corruption will bring down fall to umno.

    zamri,

    ReplyDelete
  14. Pak al10:18 pm

    sial betul KJ>....... Kalau KJ jadi menteri, aku akan keluar UMNO serta merta. Pemimpin dan parti aku tidak boleh menerima penderhaka/ejen CIA/singapura macam Khairy Jamaluddin.

    ReplyDelete
  15. Anonymous10:19 pm

    Najib has 2 choices. exit or don't appoint KJ as a minister.

    ReplyDelete
  16. Anonymous10:19 pm

    Mukhriz jadi menteri atau tidak memang aku tak kisah. Tapi KJ jangan!

    ReplyDelete
  17. Anonymous10:19 pm

    rocky, you are wrong, not you but abu hassan alhasari.he will head the communication and image for PM.

    zamri

    ReplyDelete
  18. Anonymous10:20 pm

    KJ will get "timbalan menteri" n Mukriz will be "Full menteri"...

    ReplyDelete
  19. Sayangdollah10:20 pm

    Dollah dan KJ patut beristirehat dengan isteri masing2.

    ReplyDelete
  20. Anonymous10:21 pm

    This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  21. Anonymous10:21 pm

    KJ TIMBALAN MENTERI...MUKHRIZ FULL MENTERI...

    MC

    ReplyDelete
  22. Anonymous10:34 pm

    Anonymous,
    It does not matter who becomes Ministers as long as they are clean and not proven corrupted. It will be a great disappointment if KJ gets in. He is a badly tainted person and should not be in the ministerial lineup unless Najib is another one of the balless guys who only talks about eradicating corruption but condones it to his advantage.
    Hater of KJ

    ReplyDelete
  23. Anonymous10:44 pm

    Leaving out the leader of the largest youth movement,yet taking in the loser?

    You love it anyway, don't you rocky?

    ReplyDelete
  24. Anonymous10:47 pm

    Yeah they do come back and sometime I wonder who advise him.

    Tired of stupid Malay!

    ReplyDelete
  25. I REALLY HOPE THAT KJ WILL NOT BE IN THE CABINET!

    MUKHRIZ SHOULD BE A FULL MINISTER!

    ReplyDelete
  26. Anonymous10:51 pm

    Well Rocky,
    I wanna see who that Ong fella wanna stick to 4 cabinet ministers & 6 deputy ministers. I can always say on behalf of Ong......Tell Najib. For once, stop appointing ministers from Dewan Negara......Don't have good quality ministers from UMNO. Pick one from MCA. Better, I want Trade & Finance post. Traditionally belongs to MCA........If not, see you in Parliament......Vote of no confidence........

    Guys,
    If LKY says MCA got no balls.......What can you expect......

    looes74

    ReplyDelete
  27. Anonymous11:01 pm

    Who is in/out from new cabinet? Does it matter anymore? Cukup lah BN.

    how does it feel,
    to be on your own,
    how does it feel,
    to be all alone,
    no direction home,
    a complete unknown,
    like a rolling stone.

    Blackwood Hills

    ReplyDelete
  28. Anonymous11:02 pm

    Mukhriz in Khairy out???
    Like this how can? KJ is the boss, Mukhriz is nobody. There sure will be unhappiness in the youth wing and there will be further infighting and disunity, mark my words.

    ReplyDelete
  29. Anonymous11:16 pm

    Bru, Najib kena jadi PM dan bukan (P)engikut (M)antan kena tarik hidung. Tapi tak heran kalu dia tak ambil Khairy tp lantik Mukhriz.
    Dulu Khairy arah (P)ak (M)entua jangan lantik Rafidah yang memang Ketua Wanita dan menang MP tp bagi Shahrizat yg kalah MP tp jadi penasihat PM taraf menteri.
    Khairy tak boleh berasa pun sbb Najib PM dan hak PM utk lantik siapa saja yang dia fikir layak dalam Kabinet.
    Apapun Najib orang yang cerdik berpolitik demi masa depan agama, bangsa dan negara.
    Khairy pun tahu dosa dia masa pilihanraya 2004 (Kubang Pasu) & 2008 (Cantas seluruh negara)!
    Kalu tak puas hati keluar saja Umno macam Tun Mahathir ajar kita dulu. He he he he...

    APA SUSAH!

    ReplyDelete
  30. Anonymous11:17 pm

    Dude,
    on the p/s part, i heard it aint singular but plural for 2 people which are the 'photoman' and the other one is the most unhelpful press sect in the entire universe who everyone knows bitched excessively and abusively about the current PM all the time, while in office...If the new PMO is taking them, then hes definitely doomed.

    Nonpartisan73

    ReplyDelete
  31. Anonymous11:17 pm

    It will be a case of the blind leading the blind.
    If Najib is not woken up to the message the voters sent at the 2 Bukits they he really is dumber than I thought.
    Only quality people can be in the cabinet - if he brings in questionable people like JJ, KJ and keeps twits like Nazri Aziz and the like then its over before it starts.

    As for those commentators saying that the 2 Bukits was just down to the Chinese voters than you really are in denial that the PR have been making inroads with the Malay vote. Its sad that such state of denial still exists.

    ReplyDelete
  32. Rocky,

    Since Najib doen't consult you on whom he might appoint to his cabinet, you should perhaps speculate whether he would drop himself from the cabinet to offer the rakyat a truely clean cabinet to run the country.

    ReplyDelete
  33. Anonymous11:18 pm

    Bro

    Dengar kata JJ akan masuk balik kabinet.

    Habislah harta pusaka kerajaan yang akan dikautnya.

    jaga2lah pompun di kementerian. Takut kena rabaa.

    ReplyDelete
  34. Siapa Nak Jadi Jutawan?11:37 pm

    Rocky

    Aku nak tanya satu jer. Kau boleh jawab tak?

    Ini dia teka teki cepu emas dari saya kepada awak:

    Mahathir berbuih-buih kat mulut mintak Khairy Jamaluddin jangan dijadikan Menteri sebab dia rasuah kat pemilihan UMNO.

    Tapi Ali Rustam pulak rasuah jugak, kat pemilihan UMNO, lagi teruk sampai dia terus diharamkan daripada menyertai pertandingan

    Kalau Mahathir benar-benar ikhlas la kan nak majukan Malaysia,

    kenapa Mahathir tak mintak Najib singkirkan Ali Rustam dari memegang pangkat Menteri Besar Melaka?

    kenapa Mukhriz harus dijadikan Menteri padahal dia takde pangkat apa-apa di dalam UMNO kecuali cuma MP biasa manakala Khairy tu ada banyak pangkat termasuk Ketua Pemuda UMNO?

    Kalau Mukhriz jadi Menteri, kita tahu la Mahathir ni kangkung.

    Kalau Ali Rustam terus menjadi Menteri Besar Melaka, kita tau la Mahathir ni pikir pasal diri dia dan keluarga dia saja, bukan rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  35. Anonymous11:39 pm

    Rocky,

    You must be joking saying that Rahman
    is heading najib's PR unit.
    If that is true, it is the end of Najib and UMNO.



    NPC gang

    ReplyDelete
  36. any news about azman mokhtar or amirsham taking over the finance portfolio, bro?

    where would that 'mata lebam' go?

    as for mukhriz and kj, najib should opt for both or not at all. he better consider this...

    oink oink OINK!

    ReplyDelete
  37. Just say11:48 pm

    What will happen to the country if Najib appoint the following?:)-

    Anwar Ibrahim as Menteri Penerangan
    Lim Kit Siang as Menteri Perpaduan Negara

    ReplyDelete
  38. Surat terbuka buat ayahanda Tun Mahathir

    Assalamualaikum Ayahanda Tun Mahathir Tun Mohammad.

    Izinkan saya menyusun jari yang sepuluh kerana menulis surat terbuka kepada Ayahanda yang mana saya terpanggil untuk menulis bagi meluahkan perasaan hati saya yang terbuku selama ini sehingga saya membuat keputusan untuk terus menulis kepada Ayahanda. Ayahanda sememangnya pemimpin amat kami sanjungi dan setahu saya ,BN adalah parti yang disokong oleh keluarga kami sejak dari zaman arwah datuk saya lagi. Kini arwah datuk dan arwah ayah telah pun meninggal dunia, ayahanda adalah pemimpin idola arwah ayah dan juga arwah ayah. Tidak hairanlah kami sekeluarga sanggup bertikam lidah , bertekak dengan saudara mara yang menghina dan mengherdik Ayahanda ketika ayahanda masih menjadi Perdana Menteri dahulu.

    Ketika Ayahanda membuat pengumuman untuk bersara , kami sekeluarga bagaikan tidak percaya dan kami sekeluarga begitu sugul dan amat bersedih. Sukar untuk mencari Ayahanda ketika menjadi Perdana Menteri dahulu. Namun setelah Ayahanda bersara dan jika saya tidak silap Ayahanda hanya berehat tidak sampai setengah tahun, Ayahanda sudah mula berpolitik kembali . Kami ketika itu sememangnya menyokong segala apa yang Ayahanda cakapkan , sememangnya Ayahanda adalah seorang yang bijak yang mempunyai daya fikir yang kuat dan matang. Pemikiran ayahanda sememangnya menjangkau ke hadapan sekurang-kurangnya 10 tahun ke hadapan. Sememangnya sukar untuk kita mencari pengganti seorang lagi Tun Mahathir Mohammad. Memang sukar untuk kita mencari dan tidak mungkin akan kita ke temui lagi.

    Maaf Ayahanda jika saya terkasar atau mana-mana ayat saya yang akan menyinggung perasaan Ayahanda selepas ini. Segala keistimewaan Ayahanda yang kami sanjung dahulu kini telah perlahan-lahan bertukar menjadi satu kejelekan dan kejijikan dalam hati saya . Saya cuba untuk tidak menanam perasaan kejelekan itu di hati saya , tetapi saya tidak berdaya kerana setiap hari Ayahanda menanam telah melakukan sesuatu yang membuat saya merasa jelak. Ini semua bermula hanya kerana dengan jambatan bengkok di mana di sini lah tersingkap the Through colour of Tun Mahathir.

    Apa yang saya maksukan adalah :

    1. Terserlah sikap dendam Ayahanda kepada Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi (kini Tun Abdullah) Ayahanda telah menghina , mengherdik , mengaibkan orang yang Ayahanda pilih sendiri. Tidak cukup dengan Tun Abdullah, seluruh keluarga beliau menjadi mangsa sehingga anak perempuan Tun yang tidak pernah bersalah dan tidak langsung mencampuri urusan politik dijadikan bahan untuk Ayahanda aibkan. Menantu Pak lah yang tidak pernah menjawab atau memberikan respons terhadap setiap penghinaan Ayahanda dijadikan 'punching bag ' . Mujur Anak pasangan ini yang masih kecil ini tidak dijadikan bahan kutukan. Rakyat hanya memerhatikan sahaja dan menyimpan apa yang mereka lihat dihati mereka.

    2. Ayahanda sanggup bersekongkol dengan pembangkang untuk memusnahkan UMNO kerana presiden UMNO pada ketika itu ialah Pak Lah dan akhirnya sebahagian sumbangan Ayahanda kita hampir tersungkur pada pilihan raya yang ke 12 dahulu. Tentu Ayahanda bersorak ketika itu. Akhirnya Ayahanda menekan Pak Lah untuk melepaskan jawatan. Di pendek kan cerita Pak Lah telah pun selamat menjalankan peralihan kuasa, tetapi Ayahanda masih tidak pas hati masih menyerang Pak Lah sehingga saat akhir beliau mahu melepaskan jawatan. Selepas pak Lah melepaskan jawatan Ayahanda kini menyerang pula menantu beliau setiap hari sepanjang masa hanya kerana anak Ayahanda tewas di tangan menantu Pak Lah. Untuk pengetahuan Ayahanda , keputusan lembaga disiplin UMNO yang telah diumumkan langsung tidak menjadi kudis kepada perwakilan UMNO untuk memilih Khairy Jamaluddin kerana bagi mereka , semua itu adalah susunan pengaruh Ayahanda yang baik dengan mereka di lembaga disiplin , tidak perlu saya sebutkan nama. Tujuan sebenarnya adalah untuk memburukkan nama Khairy Jamaluddin dan untuk mengenakan Khir Toyo supaya anak Ayahanda yang pada masa itu tidak mendapat sokongan agar menang tanpa bertanding. Allah SWT itu maha kaya hasrat Ayahanda tidak kesampaian. Allah lebih berkuasa untuk menentukan segala Qada' dan Qadar.

    3. Ayahanda terus tidak berpuas hati dan hampir setiap hari Ayahanda mengaibkan menantu Pak Lah. Saya tidak kenal dengan YB Khairy Jamaluddin , tetapi tiba-tiba perasaan simpati saya terhadap beliau kian tertanam dan saya jangka ini bukan berlaku hanya kepada saya tetapi mungkin benih simpati itu mula tumbuh dihati ramai rakyat Malaysia. Ayahanda perlu menerima hakikat bahawa Mukhriz Ayahanda sebenarnya a sore losser dan sebenarnya bukan merupakan calon yang popular kerana di cop sebagai masih menetek dan tidur dibawah ketiak Ayahanda. Benih yang baik akan menjadi pulau jika dicampakkan ke dalam laut. Tapi kalau benih itu tak baik , siramlah baja banyak mana pun tidak mungkin akan tumbuh .

    4. Ayahanda sepatutnya berehat dan melunaskan alasan yang Ayahanda berikan ketika Ayahanda mahu bersara dahulu. Mahu menghabiskan masa dengan keluarga dan anak cucu, mahu berehat dan tidak lagi mahu memikirkan perihal politik dan kepimpinan kerajaan. 22 tahun Ayahanda memimpin , rakyat sudah boleh baca apa yang mahu Ayahanda lakukan. Bila Ayahanda bercakap jujur dan ikhlas , bila Ayahanda mereka cerita, bila Ayahanda tipu sunat , bila Ayahanda tipu beragenda, mereka sudah boleh baca. Memanglah mereka akan berlumba-lumba untuk bersalaman dengan Ayahanda bila bersua dengan Ayahanda , ini adalah kerana perasaan hormat dengan jasa yang tidak siapa boleh nafikan yang telah Ayahanda berikan ketika Ayahanda memimpin negara, itu di other siide of Tun Mahathir. Tetapi the other side of Mahathir yang lagi satu membuat mereka rasa jelek dan ada kala sudah sampai ke tahap yang agak merimaskan.

    5. Ayahanda mahukan perubahan, tetapi Ayahanda sendiri yang tidak berubah , sudah hampir seminggu perubahan kepimpin berlaku , Ayahanda tidak berubah barangan sehari pun. Bukti kecilnya , kita gagal didalam dua pilihan raya baru- baru ini, bukan saya mahu kata yang kita kalah kerana Ayahanda, yang ingin saya katakan adalah kehadiran Ayahanda menyokong kerajaan baru tidak merubah kan apa-apa. Ini bermakna Ayahanda tidaklah istemewa sangat dalam senario politik morden ini, Ayahanda sudah tidak relevan lagi. Rakyat sudah bosan, hari ini Ayahanda keluar parti , lepas tu masuk balik, mana tanggungjawab dan kasih sayang Ayahanda kepada parti . Bagi saya Ayahanda lari dari parti kerana tewas dengan kesabaran Pak Lah.

    6. Memang betul Mukhriz tidak berkecimpung dalam politik sewaktu Ayahanda menjadi PM , tetapi Mukhriz tidak pula tidak diberikan keistimewaan dalam perniagaan, anak-anak Ayahanda semuanya mendapat keistimewaan sebagai anak Perdana Menteri, buat apa mahu berpolitik , lebih baik berniaga. Mukhzani adalah di antara 40 orang yang terkaya di Malaysia. Mukhriz kerana kini berkecimpung dalam politik tidaklah pula dapat kita trace kekayaan beliau, pasti mereka ini kaya raya. Inilah yang selalu Ayahanda ulangi , anak saya tidak dibenarkan berpolitik ketika saya memerintah, Apa salahnya jika mereka berpolitik , as long mereka tahu asas perjuangan. tetapi politik bukanlah sesuatu yang digemari oleh anak-anak Ayahanda.

    7. Pak Lah sudah bersara, mungkin tidak lama lagi jambatan bengkok akan disambung kembali, kita tunggu saja dan lihat. Saya tak pasti tapi saya rasa mungkin. UMNO perlukan perubahan , jika UMNO tidak berubah maka UMNO akan diubah , jika UMNO mahu berubah tapi UMNO dipaksa berubah cara Ayahanda , tak ada maknalah perubahan itu, Ayahanda juga perlu berubah. Marilah kita sama-sama berubah. Kami sudah letih , kami sudah bosan , bergaduh sesama sendiri. Tolonglah Ayahanda.

    8. DS Najib patut diberikan peluang untuk mencari identiti beliau sendiri, DS Najib patut diberikan peluang untuk merubah UMNO. DS Najib tidak patut diberikan bebanan dengan perpecahan sesama ahli parti. DS Najib patut diberikan ruang untuk berfikir sendiri. DS Najib patut diberikan masa dan waktu untuk mencorakkan kepimpinan beliau tanpa gangguan. Tidaklah perlu Ayahanda mencuri limelight dari beliau . Baru 5 hari beliau mengambil pucuk pimpinan , suara Ayahanda hampir sama banyak di dengar dari suara beliau. Sehingga kami kompius , siapa yang mengambil peralihan dari Pak Lah.

    9. Biarlah DS Najib tentukan pasal Khairy, Tak payahlah hari hari Ayahanda berikan komen pasal Khairy yang sedikit sebanyak akan mempengaruhi keputusan DS Najib. Perpatah Melayu ada berkata , Kalau betul Ayahanda benci biarlah berpada-pada , kita sesama umat islam. Sedangkan nabi lagi memaafkan. Tak perlulah Ayahanda menghebahkan orang ini rasuah , orang ini tidak baik , orang ini jahat , orang ini baik. Anak aku baik , anak orang jahat , menantu orang tuh jahat , menantu aku baik. Tidak ada sesiapa yang sempurna di dunia ini dan tuah kini membayar secara tunai. Takut nanti tuhan itu terbalikkan apa yang kita cakapkan .

    10.Permintaan kami mudah saja, berihatlah Ayahanda, Tentu Ayahanda letih by now. Ketika Pak Lah sibuk sebagai PM , Ayahanda pun sibuk jua nak menjatuhkan Pak Lah. Pak Lah sudah berundur, beristirehatlah Ayahanda. Cukuplah kita sudah berpecah banyak kali, apa yang akan tinggal dalam UMNO nanti jika ini berterusan. Khairy juga ada penyokong. Kita berpecah pada semangat 46, kita berpecah semasa UMNO baru, ramai yang disingkir. Kita berpecah ketika Keadilan ditubuhkan, kita berpecah unoficial sewaktu kemelut Ayahanda dengan Pak lah, mampukah kita berpecah lagi, Kita ini sebenarnya sudah nazak. Ubat yang paling mujarab dan telah dikompromi olah Pak Lah adalah perubahan. Berubahlah kita.

    Akhirkata , saya menyusun jari yang sepuluh, saya sedar siapalah saya mahu meulis kepada Ayahanda tetapi inilah akibat desakan hati dan nurani yang tidak tertahan lagi menunggukan perubahan dalam UMNO. Assalamualaikum.

    daripada :
    Mawarku Berduri.

    http://www.walkdtalk09.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Awang rasa jengkel bila mendapat berita bahawa parti MCA meminta bilangan peruntukan menteri dan timbalan menteri sedia ada untuk parti tersebut perlu dikekalkan tatkala DS Najib sedang merangka untuk mengecilkan saiz struktur kementerian sedia ada. Malah lebih memualkan kerana ada ura-ura parti tersebut cuba momohon diperuntukan jawatan Timbalan Perdana Menteri Kedua.

    Komen pertama Awang ialah - BANYAK CANTIK? ......baca seterusnya di http://awangmaya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  40. Purple Haze12:37 am

    It would indeed be a sad day and poor indictment of PM Najib's political skill if he DID consult with any blogger on who to include in his new cabinet.

    A political leader should know whom he wants in his team and which direction they should be heading. The question really is - does he want yes men or people who can really make a difference this time ?

    As Malaysians, we can only hope that he picks the right persons who can contribute to the betterment of the rakyat and not their pockets.

    ReplyDelete
  41. Anonymous1:12 am

    hey rocky, how are you najib's lovely boy?

    ReplyDelete
  42. surat terbuka buta Tun Mahahthir

    Assalamualaikum Ayahanda Tun Mahathir Tun Mohammad.

    Izinkan saya menyusun jari yang sepuluh kerana menulis surat terbuka kepada Ayahanda yang mana saya terpanggil untuk menulis bagi meluahkan perasaan hati saya yang terbuku selama ini sehingga saya membuat keputusan untuk terus menulis kepada Ayahanda. Ayahanda sememangnya pemimpin amat kami sanjungi dan setahu saya ,BN adalah parti yang disokong oleh keluarga kami sejak dari zaman arwah datuk saya lagi. Kini arwah datuk dan arwah ayah telah pun meninggal dunia, ayahanda adalah pemimpin idola arwah ayah dan juga arwah ayah. Tidak hairanlah kami sekeluarga sanggup bertikam lidah , bertekak dengan saudara mara yang menghina dan mengherdik Ayahanda ketika ayahanda masih menjadi Perdana Menteri dahulu.selamjutnya

    ReplyDelete
  43. NAJIB PERLU ADA IDENTITI SENDIRI MENERAJUI UMNO DAN NEGARA - http://www.walkdtalk09.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. Anonymous1:45 am

    Najib's Cabinet must have integrity, capable to perform and dedicated, in line with his opening speech of the UMNO youth, wanita and puteri recently. to know some of the candidates who might become ministers, visit my weblog at www.nasidagang.com

    Nasi Dagang

    ReplyDelete
  45. PM's new cabinet will be a do or die mission for BN. It is going to be tough for him to formulate an acceptable team that is endorsed by the rakyat. Since when did the rakyat have so much say? It has come to this now and I am not really sure if this is a good hostage situation or not!

    An interesting proposal on the new cabinet structure can be viewed at www.cowboymalaysia.com but only god knows if it makes any sense to the new PM. All I can say is that at this juncture people want to see some drastic changes and we are hungry for leadership. His choice of a new cabinet would be his first leadership acid test. I am sure he knows what is the right thing to do so let's see!

    cowboymalaysia

    ReplyDelete
  46. DOWN FROM TOWER TO TOWELS

    When some people are no longer in high and mighty tower
    They will feel sharply the loss of their political power
    Some may not even easily throw in their overdued towels
    Thinking that they can forever keep their public trowels

    (C) Samuel Goh Kim Eng - 090409
    http://MotivationInMotion.blogspot.com
    Thu. 9th Apr. 2009.

    ReplyDelete
  47. Anonymous3:11 am

    This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  48. Anonymous4:01 am

    Rocky, you can see for yourself, RPK is campaigning for KJ for a minister post.

    RPK is obviously PRO-OPPOSITION. Tak payah cakap lagi, dah berbuih mulut.

    ReplyDelete
  49. Anonymous5:21 am

    From what basis do we need Mukhriz in the cabinet? He lost the UMNO election and even if to compare the qualification between him and KJ, KJ left him miles away. Just can't see any reasons on why DSN must appoint Mukhriz.

    KJ for federal minister. GO KJ

    ReplyDelete
  50. Anonymous6:03 am

    I expect Najib to clean-up his cabinet by clearing away all the cob-web that were tainted with scandals or else he would be facing the same fate by the people's power in the 13th election.

    ReplyDelete
  51. Saya berpendapat KJ patut jadi Menteri.
    Sekiranya anda kata Khairy terlibat dengan politik wang adalah tidak adil kerana Lembaga Disiplin mengambil tindakan berdasarkan aduan.

    Mengapa Mukhriz patut diberi jawatan menteri sedangkan beliau kalah dalam pemilihan.Adakah disebabkan dia tidak terlibat dengan politik wang?Saya mencabar Mukhriz bersumpah sekiranya beliau memang benar tidak terlibat dengan politik wang.Semua orang tahu apa yang berlaku semasa pemilihan Agung tempoh hari.

    Sekiranya kabinet yang bakal diumumkan terdapat nama Mukhriz dan nama Khairy tidak ada maka rakyat akan tahu Najib dikuasai oleh Mahathir.Rakyat boleh menilai dan diterjemah melalui PRU 13.
    Tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
  52. zelot667:33 am

    who comes in or who goes out, they carry one common tag, "Corruption". A well preserved culture in UMNO.

    ReplyDelete
  53. I am disappointed Syed Hamid Albar was not appointed to be Home Minister.He was such an asset to PKR. Without his help, PKR could not have won so many bye elections.

    ReplyDelete
  54. Anonymous8:33 am

    Brother Rocky,

    It is a sad day indeed to see Tun Mahathir returning to rule the country. Pak Lah got the highest mandate ever in 2004 not because he was good, but people were relieved to see the back of Tun.

    If Mukhriz, who can't even put two sentences together let alone man a Ministry is named in the cabinet I would lose all faith un Najib and UMNO.

    I have KJ with a passion, but lately I have replaced the hate with pity. He won fair and square, he beat Mukhriz by almost 80 votes. That is 20 divisions!!.

    The way Tun is acting, its like Mukhriz and Khairy were in a 100 meter race, Khairy won by a good margin, but Tun goes to the office creates a big fuss, claiming Khairy uses steroids then talks to the Principal to make sure Mukhriz gets to run for the State. You know what will happen? the Pakatan boys are goign to run rings around him.Then who will look bad? UMNO.

    Tun must realise that UMNO is not his toy.

    ReplyDelete
  55. Anonymous8:41 am

    Rocky,
    Najib sebenarnya tengah bikin banyak silap. Rahman Sulaiman who? Lagi, lagi Muka Letih… Kata nak Mentranformasi!!!..Dah ambil Mat Salleh jadi penasihat tapi pakai penyangak2 yang kena reject macam Tgkat Empat Paklah dan kaki bodek Kelas Pertama semua season Hardev Kaur! Semua tahu Hardev adalah bahan lawak dlm meeting NSTP! Hardev tak habis-habis jilat teloq dari zaman Mahathir, Paklah dan skrg Najib ambil baggage ni yang juga kawan rapat dan spy Rohana Mahmud, Nor Mohd Yakcop dan Kalimullah. Kalau Najib masih pakai penyangak2 ini semua, ada baik juga dia lantik penyokong2 dan penasihat Khairy Jamaluddin macam Rashid Yusof dan Zainul Ariffin dalam pasukan Pejabat PM. Najib mahu ketengahkan generasi muda tetapi sisihkan ‘loyalist’ yang berjuang selama ini untuk jaga kepentingan politik dia. Ingat Najib! Loyalist engkau tengah berduka... Sekarang ini ramai Opportunis yang mahu rapat dan ambil kesempatan dari Najib. Silap haribulan, Najib diambang kejatuhan angkara kelemahan sendiri tetapi penyangak2 reject dia tak kisah langsung!

    CONFIRM

    ReplyDelete
  56. Anonymous8:42 am

    kj boleh menarik kembali pengundi bukan melayu kepada bn kerana kewibawaanya. adalah malang bagi bn jika tidak memberi kj sebarang jawatan kabinet. najib mesti memilih sendiri dan tidak di pengaruhi oleh sesiapa. mungkinkah ini musim terakhir bn memerintah?

    matgian.

    ReplyDelete
  57. Rafiz Rahim8:58 am

    Dengar2... KJ jadi timbalan menteri belia dan sukan...

    ReplyDelete
  58. Bro,

    Ramai yang komen "saya dengar" di sini. Until the announcement is officially made by PM, all these people who made these statement are "clueless" - cuma nak menyibuk saja dan menyedapkan hati sendiri sahaja.... [he he he]

    ReplyDelete
  59. wandererAUS9:39 am

    Everyone must dreaming that Najib can form a clean govt...nothing to look forward to, business as usual.
    How to expect cats do not eat fish!
    A baggage free cabinet...not in my life time!

    Rocky, you will make a better Information Minister, at least when you talk, we will not see form coming out of your mouth.

    ReplyDelete
  60. Anonymous9:55 am

    Malaysian are such conspiracy and romours addicts.
    Get back to work idiots.wait till 3pm.Do you think decision to choose cabinet decided in blogs comments?
    If whatever the result , will it add few hundred ringgit more in ur wallet? If Anwar takeover will it be the same too? Stop be taken a ride by politicians.

    Jamal Hussin

    ReplyDelete
  61. The baggage of secrets
    Displaying prominently on the shelf
    Transparency isn't it?
    The people aren't the fools

    University degrees
    The candidates must possess
    In running the affairs of a nation
    It is the work and caring for the people
    It isn't about degree

    It is fighting for the country
    It is fighting and lobbying for the peoples' needs
    These are the few qualities required
    For a minister to shoulder the labor of the nation

    Don't forget no corruption
    Aloofness and talking big
    running down on the people
    These are the ones be rejected

    Yet in this country
    The top has a huge baggage
    He can't dislodge it
    What more can we expect?

    Bite the bullet
    We will wait for GE 13
    For the triumph of the people
    When they will decide
    The future direction of the country

    ReplyDelete
  62. Hj. Kamaruddin Taib10:16 am

    Mahathir tidak puas hati kerana anaknya MP biasa, takde kangkung nak jadi Menteri, maka apa strateginya? Dia memberi sokongan pada kempen Najib dan sebagai tanda berterima kasih mengharapkan Najib menjadikan anak dia sebagai Menteri.

    Inilah gejala yang dari 1980an lagi telah menjangkiti UMNO dengan teruk sekali.

    Cuba fikir-fikirkan soalan-soalan yang di bawah ni sekejap:

    Mukhriz ni apa pangkat dia dalam UMNO sampai dia boleh jadi Menteri?

    Apa kebolehan dia dan pernahkah dia menyerlah sebagai seorang MP yang pintar dan konstruktif dalam Parlimen?

    Maka, sekiranya Mukhriz jadi Menteri, bolehkah anda teka apa faktor yang mendorong perlantikannya itu?

    Jadi kalau Mukhriz jadi Menteri, kita tahulah kenapa. Tidak susah untuk diteka.

    Inilah dia politik Malaysia dibawah penerajuan UMNO. Ianya boleh diungkapkan dengan mudah sekali sebagai satu sistem 'aku garu belakang kau, kau garu pula belakang aku'.

    Kepada mereka-mereka yang kecewa dan tidak mahu undi untuk UMNO sekiranya Khairy jadi Menteri, saya nasihatkan juga seperti berikut: Sekiranya Mukhriz jadi Menteri, bantahlah juga sekeras-kerasnya juga dan janganlah undi UMNO lagi. Kalau anda benar-benar berprinsip, tolaklah kedua-duanya, iaitu gejala rasuah (Khairy) dan barah yang dinamakan 'aku-garu-kau-garu-aku'(Mukhriz).

    Anda sayang UMNO? Bertindaklah dengan sewajarnya. Sedarilah bahawa selagi ada rasuah dan orang besar-besar yang memperkudakan UMNO demi keuntungan mereka sendiri, selagi itulah UMNO sakit dan nazak dan akan ditolak dan terus ditolak.

    Kita tidak mahu orang dipilih jadi Menteri sebab dia anak Mahathir atau anak Tun Razak atau anak Badawi. Kita mahu dia dipilih seban dia benar-benar berwibawa atau berkebolehan.

    Tanyalah pada diri anda: di mana dia integriti dan kebolehan Khairy atau integriti dan kebolehan Mukhriz? Bolehkah kedua-duanya naik ke kemuncak UMNO kalau bukan kerana bapa mereka?

    Anak-anak muda sekalian, fikirkanlah sekiranya benar-benar mahukan parti UMNO menjadi parti yang bersih dan amanah.

    ReplyDelete
  63. Anonymous10:16 am

    What the hell is wrong with you guys? Jealous of a bright intelligent and brilliant guy?

    Look, you and I know everyone in the Cabinet is corrupt - from top to bottom. This culture of corruption was nurtured druing Mahathir's time.

    I would rather have bright KJ as a leader rather than corrupt people with no substance.

    Come on lah you guys. Don't be Rocky's brew lah...

    Hidup KJ

    ReplyDelete
  64. Bung Mokhtar Radin for Ministership

    ReplyDelete
  65. Anonymous10:27 am

    why bother with a pm. let just appoint mahathir as president for life. end of story. im sure all the mamaks will be vely vely happi one...

    dhir

    ReplyDelete
  66. Any of the puppies coming from the dog kennel wouldn't change a thing - young dog old cat they are all the same in a PACK cabinet.
    The fake euphoria in UMNO reverberated within the components as well that led Sammy Ong Tee Keat's and Mahathir on the campaign trail. These fools believed that they could really and truly convert UMNO over televised AGA 2009, hysteria and the new but Stale PM antics into a general public contest. Everyone knew full well that Bantang Ai where the people are kept there, in miserable poverty and are fearful of the war lord Taib Mahmud that not only does PR stand not a chance bu nature itself - literally that is. I don’t blame them, They will come around God Willing!
    This geriatric couple MahaTeeSammy Just didn’t get it. The people is embolden and not only emotionally but with the rational of hope of change. There is no more magic- UMNO is wasting its time and money on sorcerers police intransigence and its licensing regime, where basic freedoms and avenues to descent ambitions are controlled and auction off to compliant grovelers. Malaysians indigenous/contemporary and others want respect equality and accountability something UMNO/BN is incapable of delivering far less recognizes.

    ReplyDelete
  67. Anonymous10:42 am

    It does not matter who the new PM picks as ministers.They can be malay,chinese, Indians ,Iban,Bajau or any other race or color.As long as he or she is a Malaysian, they should be service orientated, not corrupt and without any baggage.Ideally I want to see more females in the cabinet lineup. In fact I will be happy to see Datuk Najib appointing a female as one of the Deputy Prime Ministers.This is what true change is all about.

    Khairy won the youth chief post it is only fair he is given the due respect.Mukriz too deserve an opportunity but not at the expanse of Khairy.Khairy has been made to look like a "criminal" by certain people with evil motives.Khairy is an "unpolished" diamond in UMNO I hope UMNNO members realise this.It is not fair for Tun MM to kutuk Khairy day in and day out.Just beacuse he is PAk LAH's son in law he should be mistreated in this way.Despite all this "kutuking" Khairy did not at anytime say or react in anyway disrespectful to Tun.Give the young man a chance Tun.Live and let others to live too.Tun you had your say and 22yrs(365x25 days)Cukuplah Tun.If you love UMNO please take a rest and let the new team run their show.Tun you have given your best to the country and we are proud of you and we want to remember you as such not in any other way unless you choose to change all this.

    ReplyDelete
  68. saya membantah pentadbiran najib jika sekadar menjadi boneka mahathir.

    bagus je bagi mahathir jadi pee em. sekurang2nya kita tahu sapa jadi pee em. ni kalau ada benda buruk salahkan mahathir. yg mahathir pulak salahkan najib.

    last sekali amno telungkup. semua tunjuk salah orang lain je pandai. mungkin itu sudah jadi budaya amno baru kot?

    ReplyDelete
  69. Anonymous10:52 am

    Betul tak logik kalau yang menang Ketua Pemuda UMNO tak dapat jadi Menteri tapi yang kalah pulak dapat jadi Menteri!! Adakah sebab yang Tun M pergi kempen di 2 bukit kerana nak anaknya jadi menteri? Ini tak masuk akal!Croni. Nak Mukriz jadi PM supaya legasinya berterusan. Kalau ini terjadi, tentu rakyat terutama pemuda akan menolak terus UMNO. Kalau Najib bijak, dia tentu akan tahu yang ini adalah perangkap Tun M untuk menaikan anaknya.

    ReplyDelete
  70. Anonymous10:55 am

    Rocky will be made a Con Sultan to Najib on all PR and mainstream media activities. Word is that Rocky won't get the job that he wants at NSTP, but will nevertheless be available for Najib's ear.

    Despite your conversion to the dark side, Rocky, they still won't trust you 100 pct. Darth Najib Vader is not going to give you your old job back.

    Godfather

    ReplyDelete
  71. Anonymous11:16 am

    Saudara Walk D Talk 09,
    Daripada tulisan anda, saya yakin anda adalah peminat KJ.Itu tidak mengapa kerana ianya hak saudara dalam negara demokrasi !
    Tahniah saya ucapan kerana tulisan anda lebih berhimah, tidak seperti seperti kebanyakan penulis apabila tidak bersetuju dengan pandangan sesaorang, tulisannya penuh dengan cacian dan maki hamun.
    Saya seorang peminat TDM dan memang berharap di masa hadapan TDM dapat mengkritik walaupun tajam tetapi dalam nada yang lembut. Kita orang Melayu amat pemaaf orangnya. Walaupun sesorang telah melakukan kesalahan yang besar sekali pun tetapi apabila dihentak bertubi-tubi akan timbul rasa kasihan! Kita akan lupa musibat yang akan kita hadapi sekiranya kesalahan itu tidak ditegur.
    Saya tetap berpendapat TDM perlu menegur sekiranya kesalahan yang boleh memudaratkan agama, bangsa dan negara dilakukan oleh pemimpin kita. Berapa ramai di antara kita yang berani berbuat demikian. Adakah kerana kita kasihan dengan orang yang dikritik, kita biarkan sahaja kesilapan yang merugikan terus dilakukannya. Atau bila kita sudah hancur baru kita hendakkan kata, "Itulah patutnya tidak boleh dibuat begitu!" Masa itu sudah terlambat, nasi sudah menjadi bubur!
    Saya rasa perasaan marah anda kepada TDM sudah menenggelamkan fikiran anda yang rasional. Saya tidak bersetuju dengan pendapat anda, TDM mempngrauhi keputusan Lembanga Disiplin UMNO. 'Wake up' saudara. Pak Lah adalah president UMNO ketika itu. Malah ketika era Pak Lah, TDM cuba dikunci daripada mengeluarkan pendapat. Saya juga ingin bertanya kepada anda, bagaimanakah pula keputusan Lembaga Disiplin yang hanya memberi amaran kepada KJ sedangkan Datuk Ali Rustam dilarang daripada bertanding atas kesalahan yang sama?. Adakah ini juga atas pengaruh TDM?. "You must be kidding"
    Anda juga silap dalam membandingkan situasi DS Rafidah Aziz dengan Shahrizat. DS Rafidah Aziz menang kerusi parlimen KK dengan menerima beribu-ribu undi rakyat di samping Ketua Wanita UMNO ketika itu.Beliau menang tanpa bertanding Wanita UMNO.
    OK, KJ menang kerusi Ketua Pemuda UMNO. Berapa undi yang dia dapat? Hanya 304 sahaja dari jumlah lebih 700 perwakilan. Kemenangan yang KJ perolehi tidak "impressive" Ini belum lagi jika dibandingkan dengan ahli pemuda UMNO seluruh negara yang berjumlah lebih 70,000 ahli. Kalau dia dapat lebih 70%, barulah ada kelas!
    Jangan katakan alasannya kerana berlaku pertandinagan 3 penjuru.Pemimpin yang benar-benar dikehendaki akan memperolehi undi yang meyakinkan walaupun seribu penjuru! Jadi DSN tidak perlu rasa dia perlu melantik KJ sebagai menteri hanya kerana dia Ketua Pemuda UMNO. Pak Lah tidak melantik DS Rafidah walaupun dia menang Ketua Wanita UMNO tanpa bertanding. Pak Lah telah menunjukkan jalannya.

    Rakyat Setia

    ReplyDelete
  72. Walk D Talk 09

    i am very ok with you giving your honest insight on mahathir's action. agree or not, you are entitle to your own view

    BUT DEFENDING KJ?

    in my sincerest opinion and ground experience; i have not found on soul that is in agreement with this character.

    not in my office, not in my kampung, not with my business mates, not with my relatives, neither with my friends.

    cunning as it may sound; but i dare say that the big majority of malaysians do agree on one thing; he is a scumbag.

    i also dare saying this; pick khairy and his gang into the cabinet.. you'll see the fast downfall of umno.

    ReplyDelete
  73. Anonymous11:50 am

    Walk the talk 09,

    WTF are you doing in here? Open letter to Tun...direct to Tun's blog lah....buat semak kat sini buat apa? Trying to promote your ideology ke? Ish ish ish childish.

    p/s put some garment on your shoulder.

    Rgds
    Sore eyes

    ReplyDelete
  74. Anonymous12:32 pm

    Why do people call you to ask about Najib's Cabinet? You mean you still want to pretend you don't know why.
    Because they know you are pro BN and you an "insider".
    Pretend to be stupid or what!

    ReplyDelete
  75. Anonymous12:38 pm

    we luv KJ... so all u guys stop talking crap n start eating keropok...

    ReplyDelete
  76. Anonymous12:49 pm

    Aku sokong 100% Hj. Kamaruddin Taib!!!



    ~Ahli UMNO yg tak rasuah~

    ReplyDelete
  77. we admire kj... so, u guys better stop talking craps and start eating keropok lol

    ReplyDelete
  78. Anonymous1:30 pm

    What is the problem? Tak payah lantik dua-dua ke kabinet. Satu not clean and yang satu lagi proxy Tun. So, just put others lah...

    Sri Puteri

    ReplyDelete
  79. Macam bapak dia dan boss dia KJ, Omar Ong is just a talker, buat paper, konsep, proposal dan cantumkan idea. This is a typical
    McKinsey way of doing business.
    No ground operational experience. Tak pernah kerja dan buat kerja betul-betul, dan tak faham kehendak rakyat dan grassroot. Jadi mereka sebenarnya tidak ada tempat dalam pentadbiran negara. Kalau mereka masih berkuasa, memang alamat Malaysia akan hancur!

    So kabinet Malaysia must be effective and lead by the right people.

    ReplyDelete
  80. Anonymous1:50 pm

    Abang Rocky adek jumpa direktori untuk bloggers yang cantek punya di blog pakcik kadir Jasin adek bagi kat abang Rocky abang Rocky boleh tampal kat blog abang ya http://malaysiakita-bakaq.blogspot.com/

    rafique

    ReplyDelete
  81. Asal Bukan umNO2:09 pm

    eleh.. even amik mukriz jadi full menteri pon shows that Mahathir's shadow is behind Najib.. kalu amik KJ.. Pak Lah's shadow lak.. lantak ler.. senang amik jer Khir Toyo... bleh dia bawak anak bini + maid dia gi melancong... sure dah lama since turun takhta, the whole family tak gi melancong.. i mean free melancong.. sian la kat dia...

    btw.. wat make most of us here think that Malay's future is rely on UMNO alone.. as if Malay issues is exclusively belong to UMNO.. poorraaaahhhhhhh

    -Asal Bukan umNO-

    ReplyDelete
  82. semua boleh2:57 pm

    Anwar, Lim Kit Siang and Hadi will place full color page of congratulatory message in Utusan, Berita Harian, NST, The Star, The Sun, Tamil Nesan and all MSM for at least one month; if Najib appoint KJ in the Cabinet.

    Congratulate for early demise of UMNO:) !!!!!

    ReplyDelete
  83. Anonymous3:19 pm

    with the current bunch of filthy morons in bn... better to put dogs, pigs & monkeys in the cabinet.

    ReplyDelete
  84. Anonymous3:31 pm

    Damansara,
    Aku tak kenal KJ or Mukhriz, but they are potentials and should both be IN.

    KJ tu hampa semua cemburu kat dia, menantu TunA, biasalah, kalau muka baru, puak hampa ganyang habisan, but he KEPT ON.. hah ini TULIN DARAH MELAYU JATI..

    Just like Najib, hampa cuba macam2 tapi kekuatan yang ada pada diri dan MENTAL amat TEGUH. We need these people to lead us in times of WARS.

    Kalau setakat macam EngGuan, sekadar copeh mulut warning sana sini.. kalau masa Jepun dulu, dah lama kena pancung kepala sambil mulut TERNGANGA.. Kalau time Hitler, kena sumbat grenade dalam mulut dan diletupkan..

    And hopeful for more women representation.. preferably from the Malays, Sabah/Sarawak Bumis, Chinese and Indians.

    We desperately need good Ones, jangan abaikan ini. Too many things that need to be looked in.. Should have at least 30% in the Cabinet!

    MakCik

    ReplyDelete
  85. YES..Mukhriz In, KJ Out..Syabas DS Najib!!
    Many will still have faith in UMNO..

    ReplyDelete
  86. Anonymous3:57 pm

    Mukhriz who lost the Ketua Pemuda UMNO election got the Deputy MITI Minister! Surely Tun M have a hand here. What will KJ says about all these? He won the post and got nothing. What will Tun Abdullah says. He must be very angry and will start to criticize the govt just as what Tun M did the last time. Surely it doen't make sense here about the new cabinet.
    KJ is the only head of UMNO wings that was not given a post. Very unfair and undemocratic. Even his deputy got a Deputy Minister post. Why is Najib reporting to Tun M? Afraid that he will start to criticize his govt as what he did to Pak Lah in the past?

    ReplyDelete
  87. Hi,
    i would like Mukhriz to be the education minister! i hope he can abolish this vernacular school system. Give students the freedom to choose on what subject they want to study and learn except for BM and English. Thus allowing fairer budget allocation to schools and teachers. one or two subjects per day just like those days!! Under Pak Lah and Hisham things have gotten pretty bad, no, very bad.

    like i said, i prefer mukhriz. he may not shine in public debate, but he does do his job. i prefer people like that, work more, less talk. not like KJ talk COCK!

    cheers

    ReplyDelete
  88. FedUp4:07 pm

    Hikayat Mamak Bendahara,
    what were u doing behind Tun Mamakthir?

    ReplyDelete
  89. FedUp4:10 pm

    BTW mukhriz shouldn't be made a minister, he doesn't deserve it! How can a loser be made a minister! He also doesn't have any stand and charisma at all! He is a parrot for his drama queen father!!

    ReplyDelete
  90. Anonymous4:23 pm

    I'm really dissapointed with the size. It's not smaller. They reduce from 32 to 28 minister but increase the deputy to 40. What's the difference then?

    ReplyDelete
  91. Anonymous5:21 pm

    Cabinet announced...KJ is out Mukhriz is in...Btw lets hope KJ to change as he has the leadership potentials, sorry for what had happen to our country. Nice one Najib

    -zeff-

    ReplyDelete
  92. I think Rocky is very happy.
    Now "All Blog"...will have huge financial support..to go full steam ahead.
    Rocky is destined to be famous...until 13th GE.

    ReplyDelete
  93. Anonymous5:59 pm

    Lady from Hell,

    If Mukhriz becomes Education Minister, I'll migrate with my whole extended family.

    Are you delusional? go to youtube or mukhriz.com, i am not talking about public debate, that would probably give him a heart attack, he can't even talk properly.

    Things usually get tricky when he has to think and talk. What is his Education anyway?. He didnt pass from Sophia University in Japan but daddy called High Commissioner...

    Now daddy call Prime Minister. That's Mukhriz story...."Where's my Daddy". When Tun M goes (he is 85 by the way)...so goes Mukhriz. I hope Tun would still be alive when Anwar marches in power and put your Education Minister in ISA


    Guy From Heaven

    ReplyDelete
  94. Anonymous6:10 pm

    If Tun Abdullah and KJ now joins PKR, sure come GE13, UMNO will kaput!!!



    How about that, KJ and Tun Abdullah?? Makal Sakthi !!!!

    Anwar Boleh!!

    ReplyDelete
  95. Anonymous6:14 pm

    rocky, you have your wish list, congrats to you.

    Unfortunately, the public dress down and the slap on KJ is not complete.

    Maybe, you would wish Khir Toyol, another loser for the youth position be appointed to the cabinet as well. That would have completely undressed KJ (literally speaking)in the public eyes.

    Whats your take, rocky, the loser gets the spoils?

    wishlist

    ReplyDelete
  96. Anonymous6:26 pm

    The new Najib's Cabinet is a loser club. We have so many losers who had lost in the election but still can be elected via back-door:

    1) Tan Sri Koh Tsu Koon
    2) Datuk Shahrizat Abdul Jalil
    3) Datuk Chew Mei Fun
    4) Datuk Mukhriz Mahathir

    ReplyDelete
  97. Anonymous6:48 pm

    Since we are all for a NEW BEGINNING, let's go about it in a proper and fair way.

    If the guy is allowed to challenge for the post of UMNO Youth and won then his position should be given the due respect.

    If inspite of all the crticism, some from, so called, very respected seniors - he still manage to win - then you can draw your own conclusion. He must have something in him - qualities of intellect far superior and mature then his distractors.

    His main distractor, the Honourable ex, ex PM TDM , himself, had controversies after controversies throughout his political life. Yet he sees it fit to judge others so unconscienciously.

    Many of us do not know KJ,Officially elected Youth Head KJ or Muhkriz, runners-up in same race.

    It really does not matter that you are son-in-law or son of ex-PM.

    If you have it in you, you will find your place in destiny. If not now... if not here.Some time somewhere.

    What matters are the writings on the Wall.If you canno read it - are you fit to rule.
    allanwee

    ReplyDelete
  98. Jelas kabinet ini adalah kebinet remote kontrol dari jauh oleh mr xxxx. ini bukanlah peralihan untuk perubahan tetapi peralihan untuk merampas kuasa. Anyway we try to be fair. What say u rocky. I mean put your personal feeling a side, untuk bangsa dan negara , would like u to give ure comments. Dont u feel that there is someone who is controllong the remote somehwere behind there. I am sure he is smiliing now , do consider this as berani berubah, ok ...let's give a try. do't forget to browse my blog, i am trying to be fair, kj is not a big deal ....... he will manage himself. baca sini

    ReplyDelete
  99. Anonymous7:25 pm

    Kepada siapa nak jadi jutawan..said 11.37pm ,

    Siapa kata Tun Mahathir tak sebut pasal Ali Rustam? Tun ada sentuh bahwa Ali Rustam tidak patut di kekalkan jawatan sekarang kerana ianya tidak seimbang dgn tidakan rasuah yang didapati bersalah..

    Nak komen tu, memperluaskan lah bacaan saudara supaya tidak tuduh membabi buta dan akhirnya menjatuhkan kredibiliti saudara...

    Jutawan yang celih mata..

    ReplyDelete
  100. Anonymous7:39 pm

    Geng Fuckatan Riot melayu pariah ni..

    Dulu kutuk KJ & Pak Lah bagai nak rak..benci gila babi..

    Skrg, bila KJ tak dpt portfolio bising pulak mcm2 korang yer..?konon tak patut pasal dia ketua pemuda UMNO lah..etc pukimak lah..sayang gila babi pulak?

    Dasar otak najis tak bermaruah & pendirian mcm lalang.. objektif hanya nak menjahanamkan bangsa & negara demi nak bagi Lord BABI jadi PM melelong negara...bukan nak memperbaiki..

    Yakin sgt ke nak menang GE13 kalau terus perangai mcm munafik lalang ni?

    Dream on lah u fuckatan pariah people ... KJ can no longer be your trojan horse or a planted time bomb... so typical of you people..back door (ass) fetish... Lord BABI Al-Juburi has taught his diciple very well on back door asshole technique..

    :D muhahaha...

    -anti hindraf & ultra chingkies-

    ReplyDelete
  101. Anonymous7:49 pm

    Sebenarnya aku tengah tunggu Pak Lah bukak blog dia sendiri, kondem najib dan mukhriz,

    Lepas tu aku pun nak komen...

    Ayahanda Tun Lah,

    Zzzzzzzzzzzz.......
    Zzzzzzzzzzzz......
    ZzzzzzzzzzZz


    MM. ( not Mukhriz Mahathir or Mahathir Mohamed

    ReplyDelete
  102. Anonymous7:49 pm

    As predicted,whatever DSN chooses, there will be for and against but I think there are more happy people than sad,so be it.Most importantly DSN has made a bold decision.The dispute or argument in this cabinet line-up is just about KJ and Mukhriz (M) and DSN must have a good reason for taking M. "PROBABLY" there will be more adverse comments if KJ is in.

    I still believe strongly that taking the country as a whole, it is not just winning a seat in the party to qualify a minister's post.
    At times traditions have to be set aside,especially now with the current scenerio of money politics and corruption.

    I just hope that as from now,there are nomore factions otherwise it will come back to square one.This is the time to prove and live with the moto,"UNTUK UGAMA BANGSA DAN NEGARA" in line with our Rukun Negara and our sovereign CONSTITUTION.

    (wira bangsa)

    ReplyDelete
  103. Rocky,RPK are following the path of Razak Baginda.And their end result will be...?????

    ReplyDelete
  104. cdtrututh11:44 am

    Despite your conversion to the dark side, Rocky, they still won't trust you 100 pct. Darth Najib Vader is not going to give you your old job back.

    Godfather
    Since when kiasu bums were with rakyat marahen

    ReplyDelete
  105. Anonymous11:04 pm

    The biggest problem is not whether they are new or seasoned leaders. Nor does it matters if they are
    performed well or underperformed politician. What matter most is whether they can fulfilled what All
    The Malaysian Voters Wished for. This is not a joke because most of us have only MALAYSIA as our COUNTRY, to lived, to work, to stay and to die for? If possible, I want all my children to grow, to get education, to earned their livings, to have their own family and to die in this Beloved Country and not in US, Canada, GB,
    Australian, New Zealand or any other country. But with Corrupted Policy Maker, Abusive Law
    Enforcer, Greedy Business Cronies, Hidden Political Agendas and Bias Court Decision then what do you
    expect the ordinary people (Malay, Chinese, Indian, Sarawakian and Sabahan) will do? Are we going to
    keep quiet and pretend that everything OK? Or are we going to teach them all by not voting for them in the next G.E. It is all up to us all now.

    Raden Ajang

    ReplyDelete