Tuesday, June 30, 2009

Lely's bird

Pickledherring. An old friend from Singapore has started a photoblog at http://www.photoblog.com/pickledherring. Her second posting got me: a picture of a very common castaway specie found in Singapore and Malaysia.

Click here to see if you know your bird well.

16 comments:

  1. salam bro rocky

    bagus, kena ada kempen selamatkan 'BURUNG' kita..

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:28 pm

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. hehehe..burung karung plastik..hehehe

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:16 am

    BANZAI NAJIB FOR DOING AWAY WITH ALL THE MAHATHIR CRAPS.

    BANZAI

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:50 am

    salam
    so what its very silly thing
    you do not have any other thing to write about like 4th floor ..

    sham

    ReplyDelete
  6. It's a rare species of egret... called "regret"

    ReplyDelete
  7. Anonymous12:01 pm

    Hahaha,

    New species, write a paper and send it to Nature(scientific journal).Last time I check,the impact factor of Nature is 30.

    Majulah singapura.

    Nature

    ReplyDelete
  8. Anonymous12:13 pm

    my previous comment is incompleted,

    'Malaysiaku gemilang' must be included too.

    Nature

    ReplyDelete
  9. Anonymous2:17 pm

    bagaimana pulak keadilan apabila pembantu rumah indonesia walaupun dilayan macam keluarga tetapi baru 2 bulan bekerja sudah lari??

    sepatutnya kerajaan Malaysia tegas dengan melarang terus kemasukan semua tenaga buruh indonesia ke malaysia..

    sekarang solah-olah indonesia sedang MENGUGUT Malaysia.. sepatutnya kerajaan MALAYSIA bertindak dengan terus menyekat kemasukan semua buruh indonesia dan baru kita lihat SIAPA yg sebenarnya memerlukan siapa..

    baru 2 3 kes penderaan dah bising tetapi beribu-ribu kes pembantu indonesia lari tidak pula di BANGKITkan...

    ReplyDelete
  10. Anonymous2:41 pm

    Assalamualaikum w.b.h. Rocky,

    Any creature of the world deserves rights of life.

    A lot of people may have said or written unsavoury comments about the previous Malaysian Prime Minister, nevertheless, we must fully appreciate his wisdom and compassion. He is a reasonably kind man.
    http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2007/9/29/nation/19028575&sec=nation

    Malaysia has always been a laudable role model for peaceful, progressive and harmonious multi-ethnic and multi-religious/faith diversities despite various shortcomings.

    Despite all our differences, we must all strive together to build a Malaysia that is very much in line with the Malaysian government's Vision 2020. I believe that the previous Prime Minister of Malaysia was trying to do just that. I for one believe that environmental and cultural appreciation can be a unifying cause for all Malaysians despite our differences.

    Warmest regards,
    Hakimi bin Abdul Jabar
    Kuala Lumpur, Malaysia

    ReplyDelete
  11. Jangan lupa petang ini Rabu 1 jam facebook hour Raja Nong Chik menteri WP di http://www.facebook.com/pages/Raja-Nong-Chik/79189052061

    ReplyDelete
  12. Anonymous4:30 pm

    Sdr Rocky, would want to bring your attention to the following article:

    KUALA LUMPUR: Former Ampang Jaya Municipal Council enforcement director Abdul Kudus Ahmad was sentenced to more than 11 years in jail and fined RM370,000 after he was found guilty on 24 counts of graft... Kudus, 47, was charged with receiving bribes totalling RM59,000 from S. Steven, the owner of Sri Steven's Corner restaurant at Pandan Indah between May 2002 and May 2004.

    http://www.nst.com.my/Current_News/NST/Wednesday/National/2596353/Article/index_html

    What happened to Steven? Did he get charged as well?

    Regards, anonymouse

    ReplyDelete
  13. Anonymous9:15 pm

    Pollutasi baggo plastika - that's the latest scientific name. I guess all humans will not learn until we get to the verge of no return.
    Anon Quite Silly

    ReplyDelete
  14. Anonymous9:15 am

    rocky - booring!!!! oopss sorry you are busy as the editor. can you solve my enviromental problem! serious because see Dato T. Murugiah solve one issue within 1 day!

    zamri

    ReplyDelete
  15. Dengan kerana BABI--- DAP tikam belakang PAS
    DAP sanggup tikam belakang PAS hanya kerana satu rumah lapah babi


    Mula Mula Lim Guan Eng memecat Ahli Majlis Perbandaran Seberang Perai Johari Kassim yang dikenali sebagai seorang ahli majlis yang ikhlas bekerja keras untuk membersihkan MPSP yang dikatakan begitu kusut dengan pelbagai permasalahan.


    Johari dipecat walaupun PKR Pulau Pinang memohon agar belau tidak dipecat kerana beliau seorang yang kuat bekerja. Malah TKM1 yang baru dilantik pun meminta agar johari tak dipecat...


    Tak layan.. pecat juga... malah katanya kalau suka, boleh suruh PKR cuba lantik Johari semula... begitulah bongkaknya Lim Guan Eng dari parti Roket.

    Kemudian dituduhnya, kaum India yang bakal kehilangan rumah mereka sebagai bodoh dan katanya Hidraf sudah menjadi boneka BN...

    Eh wahh sedapnya mulut,
    dulu masa nak kan sokongan Hindraf, langit dan bumi bulan dan bintang dijanjikan,


    Penduduk Kampung Buah Pala a.k.a. High Chaparral yang marahkan Lim Guan Eng - jawab Lim Guan Eng: merekalah yang bodoh kerana tak ambil pampasan- sekarang nak susahkan aku pulak..Gambar oleh Star Online


    Tak cukup dengan itu, DAP sanggup keluar dari pakatan Rakyat demi kerana rumah lapah babi YANG DIDIRIKAN SECARA HARAM di kedah dirobohkan. Ait satu rumah lapah babi punya pasal pun boleh tinggalkan pakatan... macamana ni... BACA RENCANA THE STAR DI PENGUHUJUNG POSTING INI


    Bila PAS nak berbincang dengan Umno untuk satukan Melayu dia kata macam macam kat PAS, sampai ada yang suruh PAS keluar dari pakatan kerana khianat... NI DAP sorang kat kedah to tak Khianat Pakatan Rakyat ke.. or more specifically, tak khianat PAS ke?

    DAP bukan sekadar memaki hamun pas tapi meninggalkan pakatan hanya kerana sebuah rumah lapah babi, apa agaknya reaksi mereka kalu PAS betul betul mahukan negara Islam


    DAP begitu lantang menghina Haji Hadi Awang kerana mahukan orang Melayu dan Islam bersatu kononnya ia mengguris perasaan Cina dan bukan Melayu yang lain, tetapi di Kedah mereka tak hiraukan langsung perasaan orang Melayu. Yang peliknya Nik Aziz setuju cakap DAP pulak tu... entahlah

    pikir pikirkanlah wahai orang Malaysia

    ReplyDelete
  16. Anonymous6:52 pm

    ... and the Bird? an comments about the bird?

    ReplyDelete