Tuesday, June 30, 2009

Lely's bird

Pickledherring. An old friend from Singapore has started a photoblog at http://www.photoblog.com/pickledherring. Her second posting got me: a picture of a very common castaway specie found in Singapore and Malaysia.

Click here to see if you know your bird well.

16 comments:

GAP KEMBALI said...

salam bro rocky

bagus, kena ada kempen selamatkan 'BURUNG' kita..

Dato' Bendahara said...
This comment has been removed by the author.
Keylee Daud said...

hehehe..burung karung plastik..hehehe

Anonymous said...

BANZAI NAJIB FOR DOING AWAY WITH ALL THE MAHATHIR CRAPS.

BANZAI

Anonymous said...

salam
so what its very silly thing
you do not have any other thing to write about like 4th floor ..

sham

Jaxon S | Macro Photography Blog said...

It's a rare species of egret... called "regret"

Anonymous said...

Hahaha,

New species, write a paper and send it to Nature(scientific journal).Last time I check,the impact factor of Nature is 30.

Majulah singapura.

Nature

Anonymous said...

my previous comment is incompleted,

'Malaysiaku gemilang' must be included too.

Nature

Mr.KETAM said...

bagaimana pulak keadilan apabila pembantu rumah indonesia walaupun dilayan macam keluarga tetapi baru 2 bulan bekerja sudah lari??

sepatutnya kerajaan Malaysia tegas dengan melarang terus kemasukan semua tenaga buruh indonesia ke malaysia..

sekarang solah-olah indonesia sedang MENGUGUT Malaysia.. sepatutnya kerajaan MALAYSIA bertindak dengan terus menyekat kemasukan semua buruh indonesia dan baru kita lihat SIAPA yg sebenarnya memerlukan siapa..

baru 2 3 kes penderaan dah bising tetapi beribu-ribu kes pembantu indonesia lari tidak pula di BANGKITkan...

Anonymous said...

Assalamualaikum w.b.h. Rocky,

Any creature of the world deserves rights of life.

A lot of people may have said or written unsavoury comments about the previous Malaysian Prime Minister, nevertheless, we must fully appreciate his wisdom and compassion. He is a reasonably kind man.
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2007/9/29/nation/19028575&sec=nation

Malaysia has always been a laudable role model for peaceful, progressive and harmonious multi-ethnic and multi-religious/faith diversities despite various shortcomings.

Despite all our differences, we must all strive together to build a Malaysia that is very much in line with the Malaysian government's Vision 2020. I believe that the previous Prime Minister of Malaysia was trying to do just that. I for one believe that environmental and cultural appreciation can be a unifying cause for all Malaysians despite our differences.

Warmest regards,
Hakimi bin Abdul Jabar
Kuala Lumpur, Malaysia

Pro Raja Nong Chik's said...

Jangan lupa petang ini Rabu 1 jam facebook hour Raja Nong Chik menteri WP di http://www.facebook.com/pages/Raja-Nong-Chik/79189052061

Anonymous said...

Sdr Rocky, would want to bring your attention to the following article:

KUALA LUMPUR: Former Ampang Jaya Municipal Council enforcement director Abdul Kudus Ahmad was sentenced to more than 11 years in jail and fined RM370,000 after he was found guilty on 24 counts of graft... Kudus, 47, was charged with receiving bribes totalling RM59,000 from S. Steven, the owner of Sri Steven's Corner restaurant at Pandan Indah between May 2002 and May 2004.

http://www.nst.com.my/Current_News/NST/Wednesday/National/2596353/Article/index_html

What happened to Steven? Did he get charged as well?

Regards, anonymouse

Anonymous said...

Pollutasi baggo plastika - that's the latest scientific name. I guess all humans will not learn until we get to the verge of no return.
Anon Quite Silly

Anonymous said...

rocky - booring!!!! oopss sorry you are busy as the editor. can you solve my enviromental problem! serious because see Dato T. Murugiah solve one issue within 1 day!

zamri

Melayu Bersatu said...

Dengan kerana BABI--- DAP tikam belakang PAS
DAP sanggup tikam belakang PAS hanya kerana satu rumah lapah babi


Mula Mula Lim Guan Eng memecat Ahli Majlis Perbandaran Seberang Perai Johari Kassim yang dikenali sebagai seorang ahli majlis yang ikhlas bekerja keras untuk membersihkan MPSP yang dikatakan begitu kusut dengan pelbagai permasalahan.


Johari dipecat walaupun PKR Pulau Pinang memohon agar belau tidak dipecat kerana beliau seorang yang kuat bekerja. Malah TKM1 yang baru dilantik pun meminta agar johari tak dipecat...


Tak layan.. pecat juga... malah katanya kalau suka, boleh suruh PKR cuba lantik Johari semula... begitulah bongkaknya Lim Guan Eng dari parti Roket.

Kemudian dituduhnya, kaum India yang bakal kehilangan rumah mereka sebagai bodoh dan katanya Hidraf sudah menjadi boneka BN...

Eh wahh sedapnya mulut,
dulu masa nak kan sokongan Hindraf, langit dan bumi bulan dan bintang dijanjikan,


Penduduk Kampung Buah Pala a.k.a. High Chaparral yang marahkan Lim Guan Eng - jawab Lim Guan Eng: merekalah yang bodoh kerana tak ambil pampasan- sekarang nak susahkan aku pulak..Gambar oleh Star Online


Tak cukup dengan itu, DAP sanggup keluar dari pakatan Rakyat demi kerana rumah lapah babi YANG DIDIRIKAN SECARA HARAM di kedah dirobohkan. Ait satu rumah lapah babi punya pasal pun boleh tinggalkan pakatan... macamana ni... BACA RENCANA THE STAR DI PENGUHUJUNG POSTING INI


Bila PAS nak berbincang dengan Umno untuk satukan Melayu dia kata macam macam kat PAS, sampai ada yang suruh PAS keluar dari pakatan kerana khianat... NI DAP sorang kat kedah to tak Khianat Pakatan Rakyat ke.. or more specifically, tak khianat PAS ke?

DAP bukan sekadar memaki hamun pas tapi meninggalkan pakatan hanya kerana sebuah rumah lapah babi, apa agaknya reaksi mereka kalu PAS betul betul mahukan negara Islam


DAP begitu lantang menghina Haji Hadi Awang kerana mahukan orang Melayu dan Islam bersatu kononnya ia mengguris perasaan Cina dan bukan Melayu yang lain, tetapi di Kedah mereka tak hiraukan langsung perasaan orang Melayu. Yang peliknya Nik Aziz setuju cakap DAP pulak tu... entahlah

pikir pikirkanlah wahai orang Malaysia

Anonymous said...

... and the Bird? an comments about the bird?