Wednesday, November 19, 2008

A Hadhari Arch for KL

No Marble Arch this. Malay Mail has the story on Outrage over mystery arch for the second day running today. The "mystery arch", I was told, is a Hadhari Arch.

I don't know how much people are making from the project but I've been told the project was awarded to one Media Libra. Interesting name. I've been told that one fine day this Hadhari Arch will be as famous as London's Marble Arch (pic)!

Anyone has a picture or graphic of the proposed Hadhari Arch?

36 comments:

mahathir the idot said...

Please wake up to reality, this government is wasting our money on such project. Spending RM70 million on a space tourist isn't enough?

That is why some people are called Bodoh in Bodohland.

Anonymous said...

What an idiotic waste of public funds - irresponsible at a time of global recession.

Hadhari is a lost cause caused more harm than good.


No wastage.

Anonymous said...

LMAO!!!

SC

Anonymous said...

Bro Bru,

Mahathir Iconic Structure is the Petronas Twin Towers, Samy Velu Iconic Structure is the towering Stature of God Siva at Batu Cave, Chinese Kapitans iconic structures are in plenty, could not count one with my fingers and my toes, e.g Menara Tan & Tan, Empire Tower, Star Hills, .Hadhari Arch is just one more tiny iconic structure to commemorate the departure of the "Malay Warlord " Abdullah Badawi. When compare to many iconic structures built by the various chinese kapitans, the arch is just a drop of sweat in a mamak curry pot. Itu pun Santiago mau bising ka?

Y.B Hisham Gemuk

Anonymous said...

Hi Rocky, just want to thank Dato Kali for organising year end parties all these years for NST staff. Hey guys and gals, our NST year end party is around the corner. Don't forget to bring your spares! We, the drinking buddies, truly enjoyed the wine and beers served for us to savour after all the hard work put in to ensure Umno n BN continue to rule this country under the able leadership of Pak Lah, our beloved PM n Imam Hadhari. Only Dato Kali can make it happen when it comes to the best champagne in town. Tq Dato Kali, NST can never organise such happening parties without you. My friend Dato Kali, forget about the insults and sorrows...let's us enjoy every drop of the alcohol like there's no tomorrow. Tq again Dato Kali.

YOUR FRIEND

Anonymous said...

Haaaa... really smart Bro.! Now you are diverting your cannon towards Dollah after having bulldoze PR leaders. Congratulate!!! You are really the great king spinner this country ever had. Najib surely can match with whateva package you wish to have later.

- Dicko

Anonymous said...

Is there a need for it? Come on, tak habis habis membazirkan wang rakyat. When are they going to stop. Harap Tok Najib will do something to stop this type of pembaziran.

Man

amir said...

What happened Rocky?

How much, Rocky? How much?

Next GEIC, izzit?

Bring back the old Rocky! Boo hoo hoo!

Anonymous said...

Ah Chai,

Don't forget Sager Ahmad. He deserve a promotion too. Not just Adrian David

Anonymous said...

How come my name not on Ah Chai's list? Or may be I am not good in Mandarin and that is why so far my name has not appeared among top ten. But Ah chai i can speak tamil, hindi and urdu. Am not an asset to MIC, Kimma?

Hey Ah Chai,
Promote me lah. I speak Tamil like Kali. I am an asset to MIC. Dont just recognise those speak mandarin only.

Be fair, ma

Anonymous said...

Ha Ha Hadari Arch! Mahadey pun takde Arch la! Apa kahey yang Pakla nak arch ni. Najib kena perhati byk keja Rozali Syabas ni. Ramai kata dia ni tak betul orangnya. Ini keja ada udang sebalik mee ni kot. Kenapa sampai nak berahsia sangat ni. Rocky, are u pulling a fast one on your readers coz MM only mentioned about Rebana Ubi!

GERBANG PERDANA

Anonymous said...

Malay Mail is suffering bro. Ibrahim Noor is digging his grave day by day. It is just a matter of time the paper suffers a heart attack.

MUMMY ROKIAH said...

Seems there's nothing good to leave as a remembrance to Islam Hadari?
May be suitable to place a plaque engraved "THIS IS TO REMEMBER THE FAILURE OF ISLAM HADARI BY ABDULLAH BADAWI AND SONS"

Jumaaton said...

bro,

media libra, eh? do you think it's from the same pot -- ECM Libra?

Hadhari Arch?????

Wssteful and useless project!

Hadhari should be buried!

Al said...

Hi All ...
We've already 'ampu' him enough ... the out-going Hadhari Imam ... just drop by PWTC ... even named one of the hall with this departed wife's name ... as if she has done so much for Malay & Malaysia ... she's just the president's wife for god sake!! Then giving Dato'ship to his current wife ... allo allo ... again ... she's just PM's wife!! Itu pun dapat dato'ship ... my my ... where the hell is the Malays heading to??? Now nak buat Hadhari Arch pulak? What ... we the tax payers ni banyak sangat duit nak spend on stupidious things ... use the money to brace the coming economic uncertainties lah please ... Monument for what? Hadhari yang langsung tak berjaya?? Enough ... enough ... go go ... poh poh ...

Anonymous said...

It's the only physical symbol that the lame-duck PM can leave. His premiership is all negativity. In spite of spending billions, there's nothing to show for it except a few cronies and his family who got very rich. A more appropriate symbol to commemorate his regime would be a giant toilet bowl placed on top of the Petronas towers. This is to symbolise how much our money has gone down the sewer. At the same time, this is for him to piss on Mahathir at the same time.

Alibaba

KerinchiGuy said...

a news article says this arch will be one of many throughout malaysia! what the hell has a rebana ubi got to do with islam hadhari ?

sounds like a crony project , largesse to be given out before our badawi punch out for the last time come march 2009.

and i imagine, surely all those jutting spikes into the sky is not helping the feng shui at all !:) not that i subscribe to it. but i am sure lillian too would have something to say.

and non-malays and non-muslims cannot say anything because they will be said to be anti-islam. sheesh !

i am malay and muslim and i say this is load of crap! i haven't seen the design but i have seen the rebana ubi. i am sure it does not translate well into an arch. what a monstrosity it will be.

Hamba said...

Dear Brader Rocky,

Allow me to say something to the ass & lickers of Anwar the Kunyit lover....

Guys, why u all are blaming Rocky for all his article:? Oh, i forgot whatever BN do is a sin...but if Fakatan did it, its ok....HALAL jadinya kan....piiiraahhh parpu..

As for the FLIP FLOPPER PM, udah udahlah tu LAH oi.....kamu ni tak serik serik lagi ke...tak cukup ke dengan KORIDOR sekolah yang tak nampak2 lagi tu...ni nak buat ARCH HADHARI pulak....Lah baik kau BELAH....ok...

Old Fart said...

Or is it just a memorial to Islam Hadhari? Wonder what the epitaph should read?

Maybe we can have epitaph writing contest for it.

Rocky you could be the co-ordinator. Am sure Tun will be able to cover you and become Patron of the contest too.

Raison D'etre said...

Bro Rocky,

From the Star Metro today:

Company involved: Libroff Media Sdn Bhd

What: Rebana Ubi Arch along Jalan Syed Putra, as part of Islam Hadhari campaign.
Apparently a pilot project. ie: more will be carried out throughout Malaysia.

Quoting: KL Mayor Ab Hakim Borhan.

Meanwhile, in the main pages, Zahid Hamidi said its not Jakim's project.

Mercu tanda after mercu tanda.

Front without substance. Malaysia is full of it, really.

God bless.

Zealot said...

Bro,

this arch is indeed another waste of public fund. if we look around, there are heaps of hadhari icons; night clubs, pubs, karaoke,discos,etc.

hadhari itself is a failure, do we need to have another arch? the kiblat of crystal mosque in t'ganu pun tak betul.

it's a bloody joke la bro.

Piyah said...

and who's going to be impressed by this arch? tourists? locals?
with the economy being what it is, why not PRACTISE Hadhari and give to the poor? There's still a lot of poor Malaysians.
And just driving past towns and cities and kampungs...has anyone noticed how awful some of the houses are?

donplaypuks® said...

When everyone in the BN Govt comes out and denies they are involved in this Rebana Ubi Potato Starch Arch, you can be sure of one thing, that:

This is a directly negotiated non-tendered out contract awarded to a croney for a minimum of RM 100 million involving corruption and kick-backs.

I thought Islam does not allow icons, statues and monuments or has Islam Hadhari transcended these unchangeable tenets of Islam?

Also, I recall that the existing arch on the Fed Highway was also embroiled in some controversy vis-a-vis inflated cost way back in the 70's. Nothing changes over time where big money is involved!!

http://donplaypuks.blogspot.com

Anonymous said...

(fury9) : sesiapa tersalah GUNA duit2 kami akan perish * masuk hell !!

Greenbottle said...

what the fuck is this hadhari arch?
it will look like rebana ubi? this sounds funnier than that big teapot sculpture (now demolished) of that now defunct "kerajaan langit" of that kooky asshole ayah pin....come to think of it ayah pin and dollah B...well, there're some similarities there. both want to be imam of something or other.

Anonymous said...

Badawi is an imbecile masquerading as a statesman. In cahoots with equally imbecile scums like "Bentong" Kali, BP(Barua Plagiarist)+co and on the advice of poseur intellectuals like Klentong Jamban et al, he singlehandedly handed the governance of 5 states and even the Federation to his fair weather friends lolling about like drunkards in the Conspirators Lair of the People's Rascals located somewhere off Brokeback Mountain (BM). the sooner he departs the scene, the better...enuff said.

Off topic: here is a challenge to the Chingkie and the Chingkie lovva:http://www.nytimes.com/2008/11/19/world/asia/19mummy.html

Isnt it crystal clear that Chingkies are demons when coming to twisting facts and history to expand their pot of gravy? Anyone surprised why they question facts like the Social Contract, NEP and Ketuanan Melayu?Not me!!

Come on chingkie scum and chingkie lovva...come on...lailai lai chi bai...i got more for you in store......come on.. you idiots!.

Warrior 231

jonathan said...

Tu la bro,

Inilah menyebabkan gua undi pembangkang DAP Chingkies masa GE lepas psl tak puas hati ngan Si BODOHWI n kaum kerabat dia la ni. Aku hrp projek ni tak siap sebelum dia blah...yelah dia kan ade track rekod satu projek pun haprak takde hasil....kecuali masjid kristal yang tak betul kiblat tu..kesian org Ganu.

hehehehehehe

Anonymous said...

Bro Bru,
Good to hear that the proposed Hadhari Arch were to be located somewhere in between Jalan Syed Putra and Federal Highway Route 1. At least its present will watered down the Hindusnest of Brickfield. Remember Bro, was it DS Najib that recently proclaimed Brickfield will be accorded ''Little India" status aka 'the Hindus Enclaved".



Y.B Hisham Gemuk

Raison D'etre said...

Rocky,

Latest from MM:

The project involve the construction of 14 arches “key, high traffic sites nationwide in exchange for an exclusive 15-year concession and a 5-year waiver for advertising license fee” deal by the Prime Minister’s Department with a media company.

Article accessible here from Nov 21.

The project’s brief: “Cadangan penajaan gerbang kempen kesedaran nilai - nilai murni menerusi Islam Hadhari.”

Further, MM said the campaign period for the government will be for three months a year, the rest of it being free advertising space for the media owner.

Media company says they are the ones losing and the government's benefitting.

Really? Heh..

REM's "Losing my religion" comes to mind.

God bless.

Senapang Patah said...

Tun menyanyi lagi- Lekaslah besar si manja ku sayang
Tun berkempen lagi melalui blog beliau bagi memastikan kemenangan anak manjanya Mukhriz yang kini kian terhakis sokongan Pemuda UMNO terhadap anak manjanya ini. Walaupun Mukhriz mendapat pencalonan yang tertinggi namun stamina Mukhriz tidak kesampaian dan telah kelihatan termengah-mengah dan diakhir-akhir ini terserlah banyak kebodohan Mukhriz dan terserlah kelemahan beliau seorang pemimpin yang bergantung 100% kepada ayahnya.

Dalam tulisan Tun kali ini beliau menyerang Khairy Jamaluddin secara terus terang dan cuba menghakiskan sokongan yang diperolehi oleh Khairy Jamaluddin. Inialah politik yang paling jijik dimainkan oleh Tun untuk memenangkan anak beliau. Dalam tulisan itu Tun berkata ,”Pada 2008 pengundi termasuk ahli dan penyokong setia Umno telah tolak Umno hanya kerana pucuk pimpinan Umno yang tak mampu memimpin, yang tunduk kepada Singapura, yang tak tahu kenang budi, yang utamakan anak menantu lebih daripada rakyat dan bermacam lagi. Kerana orang ini seorang, pengundi telah dengan berat hati undi parti lawan.
Orang ini hanya seorang sahaja tetapi Umno dan BN yang menjadi mangsa,” katanya. Ini adalah merupakan tuduhan peribadi Tun kerana ini sebenarnya tidak berlaku dan rakyat bukan bodoh untuk menilaikan apa yang Tun cakapkan. Tun sepatutnya menyalahkan dirinya apabila rakyat menolak UMNO adalah kerana campur tangan beliau yang meracuni minda rakyat kerana dendam peribadi beliau untuk kepentingan kroni perniagaan beliau yang gagal mendapatkan projek dari kerajaan Abdullah Ahmad Badawi. Serangan dan pergolakan kemelut Tun yang berleluasa sehinggakan Tun sendiri sanggup bekerjasama dengan pembangkang hanya kerana mahu menjatuhkan Perdana Menteri yang sebenarnya dipilih oleh beliau.

Tun bukan sayang kepada UMNO, Tun tidak peduli sama ada UMNO akan hancur atau tidak, yang penting bagi beliau, kekuasaan negara perlu ditangan beliau walaupun beliau telah bersara. Tun terlalu banyak mencampuri urusan kerajaan kerana mahu semangat Mahathirisma terus hidup. Pergolakan dalaman UMNO yang berpunca dari Tun yang membuat UMNO lemah. Hari ini Tun bukan lagi ahli UMNO. Jika beliau sayangkan UMNO mengapa beliau tinggalkan UMNO? Apakah seorang Kapten kapal sanggup terjun dari kapal apabila melihat kapal kini condong dan mahu karam.

Tun juga bercerita mengenai Politik wang dalam UMNO. Ini seolah-olah Tun mahu membersihkan Politik wang yang diamalkan oleh Mukhriz secara besar-besaran sewaktu pencalonan yang dahulu. Bukti telah banyak kita terima, mulut tempayan boleh kita tutup, mungkin Tun lupa mulut orang sukar ditutup. Yang terima wang akan bercerita, Mukhriz juga dengan cara bodoh menafikan berhawa beliau terlibat dengan politik wang apabila berkata, jika ada ejen yang memberikan wang atas nama beliau itu adalah satu sabotaj yang mahu memburukkan beliau.

Apakah orang percaya Anaz mesin ATM Mukhriz itu adalah ejen yang mahu memburukkan Mukhriz ? Apakah orang akan percaya beberapa nama yang begitu rapat memberikan wang atas nama Mukhriz juga adalah ejen yang mahu memburukkan Mukhriz. Rakyat bukan bodoh. Mukhriz telah pun memberikan wang dan tidak perlu menutup bangkai busuk ini dengan menyatakan bahawa ejen mahu memburukkan beliau. Tun tak perlu cuci mangkuk untuk Mukhriz dengan menyerang orang lain. Tun sepatutnya menerangkan kepada pemuda dan rakyat betapa bijaknya anak beliau dan Mukhrizlah orang yang paling layak untuk jadi Ketua Pemuda UMNO.

Dedahan keistimewaan Mukhriz, jika ada. Kami hanya tahu Mukhriz ini hanyalah silembik yang masih menyusu di bawah ketiak Tun.

Kata beliau lagi, sementara itu, Bernama melaporkan, ketika sesi soal jawab dalam majlis dialog bersama beliau di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya hari ini, Dr Mahathir berkata, semua laporan yang diterimanya berhubung amalan politik wang dalam Umno akan dipanjangkan kepada Jawatankuasa Disiplin parti itu untuk tindakan lanjut. Beliau menegaskan laporan tersebut juga akan diserahkan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR).

“Jika kedua-dua cara itu tidak berhasil, saya akan siarkan senarai nama mereka yang terlibat itu beserta laporan didalam blog saya,” katanya.

Ini mengesahkan bahawa Tun mahu menyatakan anak beliau adalah orang yang paling bersih sekali dalam pemilihan UMNO ini, malangnya Tun mungkin tidak tahu atau sengaja buat tidak tahu. Ramai dikalangan pemuda yang mencabar Tun untuk mendedahkan siapakah mereka yang main wang dalam pemilihan UMNO kali ini. Kami berharap Tun telus dalam pembongkaran ini, tapi kami akan jangka, nama yang akan dikaitkan adalah Dr Khir Toyo dan Khairy Jamalluddin dalam Pemuda UMNO. Mukhriz bersih dari senarai ini. Inilah lazimnya cara Tun, mula -mula menyiarkan artikel yang ringan dan kemudian terus menyerang. Tun perlu gentelman, yang bertanding adalah Mukhriz bukan Tun. Berikan peluang untuk Mukhriz bertanding dan tak perlu dipimpin anak manja Tun dan sentiasa melindungi Mukhriz di bawah ketiak sentiasa kerana dia mahu menjadi Ketua Pemuda UMNO. Ketua Pemuda UMNO perlu kuat berani dan juga bijak, bukannya penakut, bingung dan lembik seperti yang Mukhriz tunjukkan sekarang. Ketua Pemuda UMNO tidak boleh bergantung pada ayah semata-mata.

Hari ini Tun cerita pasal politik wang, hari ini Tun bercerita pasal UMNO, hari ini Tun bercerita pasal bangsa. Siapakah yang memulakan politik wang 22 tahun yang lalu ? Siapakah yang sering menghentam dan membuka ruang untuk pembangkang bermaharajalela dan siapakah yang memberikan muka kepada bangsa asing sehingga kita kini tertekan dengan bangsa asing. Pernahkah Tun memikirkan mengenai parti apabila menghentam Perdana Menteri, pemimpin UMNO dahulu sehingga rakyat benci dengan UMNO. Siapa yang mengajar pemimpin UMNO biadab kepada Presiden UMNO, siapa yang mengajar anak mereka biadab kepada Presiden UMNO, siapa yang memburukkan Presiden UMNO selama ini, Siapa yang suka memburukkan keluarga dan juga Presiden UMNO ? Apakah ini bukan faktor yang membuat rakyat benci kepada UMNO? Jika presiden diletakan disudut yang sentiasa di kritik ini akan mengakibatkan kelemahan UMNO.

Kerja siapakah ini? Eloklah Tun jangan memburukkan lagi pemimpin UMNO lagi kerana ini mengakibatkan parti ini akan berpecah dan terus menjadi lemah. Jika Tun mahu paksa pemuda memilih Mukhriz, keluarkan

sahaja kenyataan dan seru agar pemuda memilih Mukhriz. Mukhriz juga sepatutnya malu menggunakan pengaruh ayahnya untuk menang dalam pemilihan Pemuda ini. Pemuda adalah sayap yang terdiri dari ahli yang kuat teguh bijak dan berani. Mereka tidak mahu pemimpin yang lemah lembab dan penakut yang hanya pandai memburukkan orang lain menggunakan kuasa ayah untuk menang.

Cepat lah besar , cepat lah besar si manja ku sayang…..

Anonymous said...

Senapang Patah said...

Tun menyanyi lagi- Lekaslah besar si manja ku sayang
Tun berkempen lagi melalui blog beliau bagi memastikan kemenangan anak manjanya Mukhriz yang kini kian terhakis sokongan Pemuda UMNO terhadap anak manjanya ini. Walaupun Mukhriz mendapat pencalonan yang tertinggi namun stamina Mukhriz tidak kesampaian dan telah kelihatan termengah-mengah dan diakhir-akhir ini terserlah banyak kebodohan Mukhriz dan terserlah kelemahan beliau seorang pemimpin yang bergantung 100% kepada ayahnya.

Dalam tulisan Tun kali ini beliau menyerang Khairy Jamaluddin secara terus terang dan cuba menghakiskan sokongan yang diperolehi oleh Khairy Jamaluddin. Inialah politik yang paling jijik dimainkan oleh Tun untuk memenangkan anak beliau. Dalam tulisan itu Tun berkata ,”Pada 2008 pengundi termasuk ahli dan penyokong setia Umno telah tolak Umno hanya kerana pucuk pimpinan Umno yang tak mampu memimpin, yang tunduk kepada Singapura, yang tak tahu kenang budi, yang utamakan anak menantu lebih daripada rakyat dan bermacam lagi. Kerana orang ini seorang, pengundi telah dengan berat hati undi parti lawan.
Orang ini hanya seorang sahaja tetapi Umno dan BN yang menjadi mangsa,” katanya. Ini adalah merupakan tuduhan peribadi Tun kerana ini sebenarnya tidak berlaku dan rakyat bukan bodoh untuk menilaikan apa yang Tun cakapkan. Tun sepatutnya menyalahkan dirinya apabila rakyat menolak UMNO adalah kerana campur tangan beliau yang meracuni minda rakyat kerana dendam peribadi beliau untuk kepentingan kroni perniagaan beliau yang gagal mendapatkan projek dari kerajaan Abdullah Ahmad Badawi. Serangan dan pergolakan kemelut Tun yang berleluasa sehinggakan Tun sendiri sanggup bekerjasama dengan pembangkang hanya kerana mahu menjatuhkan Perdana Menteri yang sebenarnya dipilih oleh beliau.

Tun bukan sayang kepada UMNO, Tun tidak peduli sama ada UMNO akan hancur atau tidak, yang penting bagi beliau, kekuasaan negara perlu ditangan beliau walaupun beliau telah bersara. Tun terlalu banyak mencampuri urusan kerajaan kerana mahu semangat Mahathirisma terus hidup. Pergolakan dalaman UMNO yang berpunca dari Tun yang membuat UMNO lemah. Hari ini Tun bukan lagi ahli UMNO. Jika beliau sayangkan UMNO mengapa beliau tinggalkan UMNO? Apakah seorang Kapten kapal sanggup terjun dari kapal apabila melihat kapal kini condong dan mahu karam.

Tun juga bercerita mengenai Politik wang dalam UMNO. Ini seolah-olah Tun mahu membersihkan Politik wang yang diamalkan oleh Mukhriz secara besar-besaran sewaktu pencalonan yang dahulu. Bukti telah banyak kita terima, mulut tempayan boleh kita tutup, mungkin Tun lupa mulut orang sukar ditutup. Yang terima wang akan bercerita, Mukhriz juga dengan cara bodoh menafikan berhawa beliau terlibat dengan politik wang apabila berkata, jika ada ejen yang memberikan wang atas nama beliau itu adalah satu sabotaj yang mahu memburukkan beliau.

Apakah orang percaya Anaz mesin ATM Mukhriz itu adalah ejen yang mahu memburukkan Mukhriz ? Apakah orang akan percaya beberapa nama yang begitu rapat memberikan wang atas nama Mukhriz juga adalah ejen yang mahu memburukkan Mukhriz. Rakyat bukan bodoh. Mukhriz telah pun memberikan wang dan tidak perlu menutup bangkai busuk ini dengan menyatakan bahawa ejen mahu memburukkan beliau. Tun tak perlu cuci mangkuk untuk Mukhriz dengan menyerang orang lain. Tun sepatutnya menerangkan kepada pemuda dan rakyat betapa bijaknya anak beliau dan Mukhrizlah orang yang paling layak untuk jadi Ketua Pemuda UMNO.

Dedahan keistimewaan Mukhriz, jika ada. Kami hanya tahu Mukhriz ini hanyalah silembik yang masih menyusu di bawah ketiak Tun.

Kata beliau lagi, sementara itu, Bernama melaporkan, ketika sesi soal jawab dalam majlis dialog bersama beliau di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya hari ini, Dr Mahathir berkata, semua laporan yang diterimanya berhubung amalan politik wang dalam Umno akan dipanjangkan kepada Jawatankuasa Disiplin parti itu untuk tindakan lanjut. Beliau menegaskan laporan tersebut juga akan diserahkan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR).

“Jika kedua-dua cara itu tidak berhasil, saya akan siarkan senarai nama mereka yang terlibat itu beserta laporan didalam blog saya,” katanya.

Ini mengesahkan bahawa Tun mahu menyatakan anak beliau adalah orang yang paling bersih sekali dalam pemilihan UMNO ini, malangnya Tun mungkin tidak tahu atau sengaja buat tidak tahu. Ramai dikalangan pemuda yang mencabar Tun untuk mendedahkan siapakah mereka yang main wang dalam pemilihan UMNO kali ini. Kami berharap Tun telus dalam pembongkaran ini, tapi kami akan jangka, nama yang akan dikaitkan adalah Dr Khir Toyo dan Khairy Jamalluddin dalam Pemuda UMNO. Mukhriz bersih dari senarai ini. Inilah lazimnya cara Tun, mula -mula menyiarkan artikel yang ringan dan kemudian terus menyerang. Tun perlu gentelman, yang bertanding adalah Mukhriz bukan Tun. Berikan peluang untuk Mukhriz bertanding dan tak perlu dipimpin anak manja Tun dan sentiasa melindungi Mukhriz di bawah ketiak sentiasa kerana dia mahu menjadi Ketua Pemuda UMNO. Ketua Pemuda UMNO perlu kuat berani dan juga bijak, bukannya penakut, bingung dan lembik seperti yang Mukhriz tunjukkan sekarang. Ketua Pemuda UMNO tidak boleh bergantung pada ayah semata-mata.

Hari ini Tun cerita pasal politik wang, hari ini Tun bercerita pasal UMNO, hari ini Tun bercerita pasal bangsa. Siapakah yang memulakan politik wang 22 tahun yang lalu ? Siapakah yang sering menghentam dan membuka ruang untuk pembangkang bermaharajalela dan siapakah yang memberikan muka kepada bangsa asing sehingga kita kini tertekan dengan bangsa asing. Pernahkah Tun memikirkan mengenai parti apabila menghentam Perdana Menteri, pemimpin UMNO dahulu sehingga rakyat benci dengan UMNO. Siapa yang mengajar pemimpin UMNO biadab kepada Presiden UMNO, siapa yang mengajar anak mereka biadab kepada Presiden UMNO, siapa yang memburukkan Presiden UMNO selama ini, Siapa yang suka memburukkan keluarga dan juga Presiden UMNO ? Apakah ini bukan faktor yang membuat rakyat benci kepada UMNO? Jika presiden diletakan disudut yang sentiasa di kritik ini akan mengakibatkan kelemahan UMNO.

Kerja siapakah ini? Eloklah Tun jangan memburukkan lagi pemimpin UMNO lagi kerana ini mengakibatkan parti ini akan berpecah dan terus menjadi lemah. Jika Tun mahu paksa pemuda memilih Mukhriz, keluarkan

sahaja kenyataan dan seru agar pemuda memilih Mukhriz. Mukhriz juga sepatutnya malu menggunakan pengaruh ayahnya untuk menang dalam pemilihan Pemuda ini. Pemuda adalah sayap yang terdiri dari ahli yang kuat teguh bijak dan berani. Mereka tidak mahu pemimpin yang lemah lembab dan penakut yang hanya pandai memburukkan orang lain menggunakan kuasa ayah untuk menang.

Cepat lah besar , cepat lah besar si manja ku sayang…..

3:08 PM

Senapangpatah,

Apa kena mengena cerita TUN n Mukhriz dengan topik Hadhari Arch ni?

Pi lah hantar kat blog chedet tu. Atau kat blog Mukhriz!

Salah tempat lah.

-Tukang Perati

jonathan said...

Senapang patah ni budak tingkat 4la...

Ala...pemilihan bulan mac..cite skrg pun x guna sebab...Melayu Mudah lupa

Anonymous said...

Senapang Patah=broken gun=broken cock-broken brain.

Tak payahlah, Senapang Patah nak tutup bangkai gajah yang boleh dihidu oleh singa yang berkeliaran nun hujung sana di Singapura.Kita tahu kehebatan KJ telah terserlah sejak skandal ECM-Libra lagi dan bagaimana dia merancang untuk mengambil alih tampuk pemerintahan.

Bercakap tentang pemilihan, sekurang2nya Mukhriz tidak dipayung terjunkan kedalam exco pemuda bukan seperti naib ketuanya yang dipimpin tangan oleh ayah mertua : "nah duduk sayang, dok puas2, ayah minta balaci kipas-kipas. Jangan takut tak siapa berani menganggu, ayah tetap bersama menjaga ayang hingga akhir hayat. Hei Norza, buat susu untuk budak ini..dah merengek pulak nampaknya".....

Begitulah Senapang Patah bagaimana hero pujaan anda terjun masuk kedalam Pemuda.Seorang wira bangsa yang kuat, lasak dan kental yang tidak gentar menghadapi cabaran.....pantang dicabar pasti menggigit..alang2 pekasam biar sampai kepangkal lengan.

Tapi sayang seribu sayang, wira ini ditempik, dikritik, disenda, dinista kerana hakikatnya ia hanyalah wira kertas, boneka Tuan Johnson dan Mr Lee.Secara sulit bersama posmen Mamat, dia mengorak langkah khianat melaknat bumi Melayu yang kian tenat.Lalu disambarnya peluang, menjadi petualang merobek keutuhan membaham penyatuan.. Hidup Melayu makin melayang angkara bersama mertua tersayang.

Itulah hakikatnya sejarah politik Melayu..penuh dengan wira-wira kertas, kelkatu malam yang mencari sirna lampu, tidak pernah merasa maupun menghayati keperitan anak bangsa. Duk senang lenang teguk air liur setan bersama Tuan Johnson, Mr Lee dan Balaci Kali.

Anda hebat bercerita, cuma satu soalan yang hendak ditanya, apa sumbangan siWira jalanan kepada keutuhan bangsa dan agama tercinta.

Warrior 231

Anonymous said...

Islam Hadhari is a failure.

No need arch or what not.

It's just a waste of time. Only a few people is making money out of all this.

- The Last Malay

rams609 said...

Dollah's Islam Hadhari is not worth the money to be spent on this expensive arch. Scrap the bad idea please. Cancel the awarded contract. It's all in the family anyway. AGREE WITH MUMMY ROKIAH 100%!

Anonymous said...

to those whom have embarrassed yourself from all your speculations above, i bet you feel like burying your head in the ground now that rebana ubi is out in the open n tht it has nothing to do with neither hadhari nor ecm libra. must be a bad habit you picked as a child from home to have spoken ill before learning enough about any of it. i am no fan of the filthy politics either. but more than that, i am not at all a fan of the typical malaysian attitude of phd- perasaan hasad dengki and umpat mengumpat the way u bunch do at mamak stalls.

shame on all of you.


F/O