Thursday, September 25, 2008

Najib to take over as PM next year?


Talk is that Abdullah and Najib have agreed to postpone the Umno elections to March or June next year. If that's true, many Umno leaders at the division and branch levels are going to be riled, especially those who want Pak Lah to quit by this December when the General Assembly and elections are due to take place. We'll know for sure after the Supreme Council holds a Special meeting tomorrow. The last time the Supreme Council met, the leaders asked Pak Lah to quit before year-end and not in mid 2010 as he had said he would. My sources said if tomorrow's meeting agree to postpne the elections, Pak Lah may hand over power to Najib by middle next year.

Tengku Razaleigh has also called for a Special press conference at his residence at 3.30 pm tomorrow.

20 comments:

  1. Special Supreme Council Meeting. Special Press Conference. All on the special day of the week (being Friday and all). What's not so special is the Supreme Council. Let's hope something special shall turn up after tomorrow's Special Press Conference, ya? Someone told me once that 'special' is when you have egg added to it, i.e special chicken burger.

    ReplyDelete
  2. Mereka menggunakan kuasa untuk mengekal kuasa.

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:23 pm

    The country cannot afford the Sleepy Head for another day let alone December 2008. Now until June 2009. Can't you imagine the irreparable damage that the Sleepy Head would have caused. Oh God forbids.

    Lets pray hard that the Sleepy Head goes now in October!

    No Sleepy Head

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:33 pm

    Hahaha headless chickens!
    wondering who's governing the country?

    -Mad Dog

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:35 pm

    Saya ialah pemimpin UMNO Bahagian. Sekiranya benar apa yang tuan sebutkan ini, biarlah saya katakan bahawa Najib TIDAK LAYAK menjadi Presiden UMNO. Jawatan dalam parti bukan milik Pak Najib dan Pak Lah yang boleh difaraid antara mereka berdua. Keputusan sekarang ialah mesyuarat agung umno pada Disember ini. Kalau Pak Lah nak serahkan kepada Najib, mesti Disember. Kalau Pak Lah tak nak serahkan kepada Najib, sama-sama bertanding. Usah fikir tukar tarikh hanya untuk menjaga KEPENTINGAN MEREKA BERDUA. Usah bodohkan pemimpin UMNO akar umbi. Cukuplah selama ini kami cuba pertahankan beberapa keputusan bodoh dalam parti sehingga menyebabkan BN kalah teruk dalam PRU12 lalu. Enough is enough!

    ReplyDelete
  6. Anonymous10:38 pm

    Actually nothing special when you come out with no special decision. The only special is Special Branch.
    When you are not sure move your pawn and create alliance to stall your challenger but the only problem is in UMNO too many 'musoh dalam selimut'.
    Pak Lah never learn "know yourself and your enemy,........." and politic is just like war and it is a serious business maaaaa.......

    ReplyDelete
  7. Anonymous11:07 pm

    Sebetulnya, isu Umno ini terlalu mudah untuk diselesaikan tetapi sengaja disusah-susahkan. Pak Lah tidak perlu dengar cakap orang lain. Tanya diri sendiri perlu atau tidak untuk meneruskan kepimpinan dalam parti. Di peringkat bawahan, jelas Pak Lah tidak lagi diperlukan untuk memimpin parti. Oleh itu, adalah lebih baik berundur dan biarkan Najib dan Muhyiddin menerajui parti pula. Kita bimbang dengan menunda mesyuarat Bahagian ini akan menyebabkan ahli Umno meluat dengan parti mereka.
    Soal kawan dan sesiapa juga yang mabukan Pak Lah kekal, kena uruskan diri sendiri. Kalau lepas ini diketepikan oleh Najib, ia adalah perkara biasa. Dunia ini bulat. Dulu kita buat orang, sekarang orang buat kita pula. Beza antara Pak Lah dan Mahathir ialah, bila Mahathir umum letak jawatan, rakyatg minta dia fikir supaya lanjutkan perkhidmatannya manakala bila Pak Lah umum pelan peralihan kuasa, rakyat minta percepatkan.

    ReplyDelete
  8. Anonymous11:38 pm

    After the blistering verbiage at the last special MT mtg, Pak Lah seemed ready to throw in the towel, in fact right there and then -- until Najib interjected and allowed his boss to regain his composure.

    A litle pep talk at Sri Perdana later in the day by his ambitious household, esp. Si Budak Hitam, partially "turned him over" and Pak Lah came out fighting again.

    All these flip flops cannot go on for the next two yrs and could end tomorrow as the matter comes to a head.

    Stay tuned folks. Meantime, ponder this.

    ReplyDelete
  9. Inilah tabi'at orang yang mempunyai agenda peribadi untuk mengekalkan kuasa demi hartabenda negara untuk sukusakat.ibarat main bolasepak bila bola tak masuk maka gol pun dibesarkan. inilah perangai pemimpin umno dollah ke, mahathir ke sama saja. bila pencen belagak baiklah konon macam mahathir. masa berkuasa semua orang tau dia diktator...sapa berani lawan..

    ReplyDelete
  10. Anonymous11:53 pm

    kah kah kah...umno members are being royally screwed by pak lah and najib...adios amigos. democracy is dead in Umno.

    ReplyDelete
  11. Anonymous12:15 am

    Soalan Matematik Mudah...

    Harga minyak di bulan September kira kira 1 barrel = USD$ 105.00

    USD$1.00 = RM3.45
    1 barrel = 158.9873 litres
    maka harga 1 liter minyak sebenarnya
    US$ 105 X 3.45 / 158.9873 = RM2.27/litre

    Mana pergi RM0.18 dan subsidi RM0.30???

    Dipetik dari...

    http://gomalaysian.blogspot.com/2008/09/malaysiakini-bagaimana-kerajaan-kira.html

    ReplyDelete
  12. Anonymous12:31 am

    Pemimpin umno bahagian, janganlah cakap berdogar dogar dalam blog rocky ni saja, bila tiba masa untuk menentukan, jadi yes man, takut di ostracised oleh pemimpin bahagian lain. Sejak time mahathir lagi, demokrasi dah hilang ditelan oleh orang2 yang mengangap umno ni bapak dia punye parti.
    Buktikan kemampuan, bertindak secara kumpulan, semua ketua bahagian bersuara TOLAK sifat diktator presiden.

    ReplyDelete
  13. Anonymous12:36 am

    ya i forgot to mention one thing, SO WHAT,u ketua bahagian? terror sgt ke? nama pon takut nak tulis!

    ReplyDelete
  14. Salam Rocky,
    My wish list for Raya Aidilfitri:
    Dollah resigns
    T.Razaleigh as PM
    Mahyuddin as DPM

    ReplyDelete
  15. Anonymous1:55 am

    I smell an Altantuya link in there somehow, when's the Court decision again...?

    Elvis Lives

    ReplyDelete
  16. Anonymous4:10 am

    Should all these speculations materialise and the General Assembly is postponed, it is then confirmed that all the Members of the UMNO supreme council sincerely wants to destroy UMNO and all that it stands for.
    They might as well hold a ceremony to
    put the last NAIL onto the UMNO coffin and immediately bury it.
    They should all go into history as they who totally and selfishly destroy Democracy in Malaysia.

    Claudius Ptolemy

    ReplyDelete
  17. GROWING POLITICAL UNCERTAINTY AMID GLOBAL ECONOMIC SLOWDOWN-->
    http://asocialistmalaysia.blogspot.com/2008/08/malaysia-growing-political-uncertainty_27.html

    ReplyDelete
  18. Let us do whatever is right

    To right all that are clearly wrong

    The least we can do is to shed the light

    To help the blind see and the weak be strong

    (C) Samuel Goh Kim Eng - 260908

    http://MotivationInMotion.blogspot.com

    Fri. 26th Sept. 2008.

    ReplyDelete
  19. ROcky,
    Kenapa wajah Azilah Hadri dan Sirul Azhar tidak pernah disiarkan oleh mana-mana akhbar mahupun mana-mana laporan berita TV.

    Apa yang kita dapat lihat hanyalah sekadar dua manusia yang bertopeng lengkap hinggakan tidak dapat langsung kita agak bagaimana rupa wajah kedua-dua supek pembunuhan wanita Mongolia tersebut

    Apakah mereka berdua ini memang sebenarnya “kambing hitam” untuk dijatuhkan hukuman bagi menyelematkan suasana yang lebih gempar dari berlaku? Apakah ini tujuan wajah-wajah mereka ini perlu dilindungi dari awal lagi?

    ReplyDelete
  20. Anonymous2:11 pm

    Can someone tell me what happened to the good ol PI, Balasubramaniam??
    How is it that he has just disappeared from the radar?

    ReplyDelete