Monday, April 21, 2008

Blog War in Umno: Khir Toyo vs Mat Taib

You are not seeing things:- Muhammad Muhammad Taib aka Mike Tyson of Malaysian politics (wonder who's big ears he's been nibbling on) has started his own blog h e r e.
And in his latest posting he took a swipe at former Menteri Besar Dr Khir Toyo for telling the PM to step down now rather than later. Mike Tyson, a new Minister in Badawi's Cabinet, stressed in his posting that Dr Khir's call was made in his personal capacity. Umno Selangor, he added, decided at a meeting last night to support Badawi. Dr Khir did not attend the meeting.

Between the two, Dr Khir started blogging a couple of weeks earlier than Mat Taib and is by far the more cyber-prolific. When he was MB, Dr Khir was never at odds with bloggers, at least not that I know of; Mike Tyson, on the other hand, is infamous for lodging a police report against our blogging bro, Raja Petra Kamaruddin of Malaysia Today.

27 comments:

Raksaksa BN said...

Tolong beri tahu TOYO sila lawati www.raksasabn.blogspot.com

Sungguh lantang suara bacul Dr. Khir melaungkan salakan supaya peralihan kuasa segera dilakukan.Mungkin ada yang tersedak ketika ini apabila bekas MB Selangor ini mula berani berkata sesuatu mengenai korupsi, nepotisme dan membuat analisis senario politik semasa.
Namun, meskipun untuk menyuarakan sesuatu itu hak beliau tetapi perlulah diingatkan agar mencermin dahulu diri sendiri sebelum membuka pekung orang lain.

Penulis tidak mahu memperkatakan tentang pandangan lelaki ‘botox’ ini, tetapi apa yang penulis ingin bangkitkan adalah pendirian Dr. Khir sendiri terhadap perjuangan yang di laungkannya selama ini. Mungkin tidak ramai yang tahu atau mungkin ramai yang sedia tahu (tapi pura-pura tak tahu) bahawa bekas doctor gigi ini dahulu seorang peniaga..

Bukanlah beliau ini peniaga karpet atau ‘bisnesman’ yang punya syarikat besar, tetapi pernah jugalah terlibat dengan perniagaan ‘atas angin’. Sewaktu beliau masih memegang jawatan dalam kabinet dan menjadi Menteri Besar Selangor, beliau adalah pemimpin yang betul-betul ‘putar alam’.
Jika kita sangkakan Anwar Ibrahim si kaki belit, rupa-rupanya Khir Toyo pun pembelit.

Ceritanya begini, suatu ketika dahulu kerajaan negeri Selangor telah menawarkan penjualan tanah kepada rakyat Selangor dengan harga yang ditetapkan sebanyak RM10 kaki persegi,(mungkin mahal sangat) maka Khir Toyo sendiri yang telah membeli tanah tersebut. Apa yang memeranjatkan ialah beliau membeli tanah tersebut dengan harga yang begitu murah.Menurut sumber penulis, Khir Toyo telah membeli tanah tersebut dengan harga RM 2 untuk setiap kaki persegi.

Bayangkanlah betapa murahnya dari harga yang ditawarkan oleh kerajaan negeri kepada bekas MB ini. Mungkin kita boleh kata ianya rezeki Khir Toyo dapat harga murah, tetapi apa yang dikatakan pembelit tahap cipan si doktor gigi ini ialah tanah yang dibelinya itu kemudiannya telah dijual kembali kepada seorang pembeli cina dengan harga lebih dari RM 10. Bayangkanlah betapa untungnya Khir Toyo dengan hasil penjualan tanah tersebut kepada lelaki cina itu. Lebih menakjubkan lagi, kerajaan negeri yang waktu itu dibawah kuasa lelaki ‘botox’ ini telah membeli kembali tanah tersebut daripada lelaki cina terbabit.

Ini bermakna tanah tersebut tidak kemana-mana, kembali ke tangan kerajaan negeri sebab perniagaan olok-olok Khir Toyo yang menguntungkan ini. Sudah tentu apabila kerajaan negeri membeli kembali tanah itu, dengan harga yang berbeza. Jika penulis jual tanah pun, tentu penulis ‘up’ lagi harga yang penulis beli. Jadi, kesimpulannya disini siapa yang rugi? Fikirkanlah berapa kos dikeluarkan oleh kerajaan negeri pimpinan Khir Toyo ini untuk membeli kembali tanah tersebut? Siapa punya rancangan? Siapakah yang menjadi ‘master mind’ dalam permainan jual-beli tanah ini?

Secara jelas, kerajaan negeri jual tanah-Khir Toyo beli dan jual pula kepada orang cina- orang cina terbabit pula jual balik kepada kerajaan negeri.Tidakkah lucu? Sekarang ini, timbul pula isu babi.Bermacam-macam bantahan kita lihat dari banyak pihak.Termasuklah ‘si botox’ ini.Akhbar tempatan melaporkan:- Sebuah syarikat bumiputera turut terlibat dalam projek penternakan babi di Selangor yang menimbulkan kontroversi minggu lepas dan seorang wakil rakyat Umno berada "di belakang" projek tersebut, kata seorang pemimpin MCA.

Syarikat tersebut, yang terlibat dalam satu projek usahasama, bercadang menggunakan wang - dilaporkan menelan belanja RM100 juta - daripada dana program alam sekitar Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB). Menteri besar Selangor waktu itu Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo sendiri telah meluluskan projek pemindahan 132 ladang babi ke projek seluas 460 hektar itu, kata Dr Lee, melalui dua ahli exco kerajaan negeri Datuk Ch'ng Toh Eng dan Datuk Tang See Hang pada awal tahun lepas. Tentu kita terperanjat dengan pendedahan berani dan drastik dari ahli BN sendiri apabila membuat kenyataan tersebut.

Waktu itu terbayang dibenak penulis betapa panasnya punggung Khir dan kroni-kroninya bila keluarnya kenyataan dari Dr. Lee. Mungkin niat Dr.Lee itu baik kerana ingin menutup mulut orang yang ‘kencing haprak’, putar belit dan tidak habis-habis membuat kritikan kepada kerajaan Selangor sekarang..Bahkan, Ketua biro MCA itu juga kesal kerana Karim, yang juga bekas setiausaha politik Dr Mohamad Khir, dan ketua kampung itu Mohamad Tarmudi Tushiran sanggup membantah projek tersebut semata-mata kerana kepentingan politik peribadi.

Walhal selama ini, Khir Toyo dan kroni-kroninya itulah yang begitu teruja dengan projek pemodenan lading babi terbabit.Apatah lagi ianya di luluskan sendiri oleh Khir Toyo sendiri? Siapalah kita untuk melawan cakap Menteri Besar…”ini negeri kuasa dia maaa…” Arakian isu Babi menjadi ‘front page’ media arus perdana, Khir Toyo pula sudah berpeluh-peluh maka keluarlah pula kenyataan darinya.Ini kita boleh lihat sendiri melalui Blog Khir Toyo sendiri.

Antara petikan beliau:- “Pertamanya, saya tidak pernah membantah projek memodenkan kaedah penternakan atau perladangan babi. Sebab itu, kerajaan Selangor semasa saya lagi sudah mengkaji dan melihat kaedah-kaedah perladangan babi di negara luar termasuk di Thailand dan Jerman. Memang benar kita bersetuju tentang pemodenan ladang babi memandangkan ladang dalam bentuk sekarang amat mencemar alam sekitar.”“Yang dibantah ialah kenyataan untuk menjadikan Selangor sebagai pengeskpot babi dan saiz ladang yang dikatakan melebihi keperluan domestik.

Bagi saya penternakan babi hendaklah untuk keperluan domestik sahaja.” Ikhlas ke apa yang dikatakan itu? Sudah-sudahlah Dr Khir, anda cuba memanipulasikan fakta.

Sebenarnya,kerajaan selangor kini mengikuti langkah Hong Kong dalam menjaga alam sekitar dengan lebih baik dan menguruskan ladang babi dengan lebih efisyen disamping memilih tempat yang strategik.Sudah banyak pencemaran berlaku sebelum ini kerana tidak wujud satu mekanisme khusus untuk menjaga lading-ladang babi ini.

Tetapi Khir membalas dalam Blog beliau:- “Tujuan kerajaan di bawah pimpinan saya ketika itu ialah untuk mengurangkan jumlah penternakan babi daripada mengeksport ke negeri lain dan negara luar kepada sekadar keperluan domestik Selangor sahaja.” Usah putar-belit lagi Dato’ Seri Khir… Memang isu ini sensitif, tapi takkan hanya sensitif pada keharaman makan babi untuk orang islam sahaja, bagaimana pula dengan keharaman makan rasuah di kalangan islam?

Yang bab ini, pandai pula senyap!Mana ada ‘statement’ kata nak buat sampai jadi pengeksport, tapi hanya domestik Mufti Perlis sendiri cakap tidak salah kalau projek untuk memelihara kualiti alam sekitar dan cegah penyakit, tetapi salah kalau sampai niat hendak pergiatkan industri babi.

Fikir-fikirkanlah…

Anonymous said...

duh.boring!
as long as it's something about the obsolete party of united moron national organisation,it's not of the interest of anyone in the blogosphere.It's a waste of bandwidth.

shanghaistephen said...

Bro,
Even if these 2 morons have started blogging now , it is ironic they never spoke up for bloggers when the rest of the Pak Lah cabinet were taking major swipe at the bloggers then !They too joined in the fray to call bloggers all kind of names !

One thing's for sure....their reason to start blogs seem so shallow and hypocritical !

BTW does that Mohd son of Mohd blog in english ?? I wouldn't trust both of them !

cheeks said...

What freaking jokers. One day bloggers are unemployed women who have too much time on their hands, the next day, they're blogging. So, now, they're those women? Anyway, their blogs all look alike. With the icky banners. Just look at Ali Rustam's blog. Well, at least there are added entertaintment in the web. It'll be so fun to see Zam blog though.

pua kang kang said...

Aiiya..bro.. both of them same lah. One fellow famous for saying "I dont know English" and elope sama anak orang and the other fellow is famous for "brooms" and pretending he did nothing wrong during his tenure.Dulu dia punya best friend kata bloggers are liars and monkeys. How come these jokers suddenly turn into monkeys. I prefer they stay as what they are :Jack ass

Srikanth Siva said...

hehehe......Mike Tyson's links for "Rakan Blogger" is EMPTY. hahhahah

tehsin mukhtar said...

their blogs are so "engineered" and artificial...boring lah...pandai ke Mat Taib tu taip?

bendera merah said...

...good and then jadi mcm rustam..apee kena hack..hahaaahaaa...mike tyson will get TKO full swing..SELANGORIAN jom flood mangkuk ayun ni ..ape dia heran ada bayar gaji org jaga bolg dia.hihhiii...no mercy to the selangor traitor

Merah kuning lambang kebanggaan
Selangor merancang kejayaan
Gemuruh sorakan menggegarkan
Cabaran disambut dengan kesungguhan
Kecemerlangan, kecemerlangan
Kecemerlangan jadi kenyataan
Merah kuning keberanian
Menempuh segala halangan
Sekali melangkah buktikan kemampuan
Merah kuning keberanian
Menempuh segala halangan
Sekali melangkah buktikan kemampuan

Selangor Darul Ehsan Selangor....Darul Ehsan

yatim said...

War of the Morons.
War of the Racists.

Allen said...

Beware of Taib, he's an opportunist. Khir was Mahathir man. Both are morons.

Muda said...

Wah ! Mantan MB Selangor lawan mantan MB Selangor . Tak sabar hendak lihat mantan mana yang lebih jantan dan akan menjadi HERO baru untuk UMNO .

Saya suka makan wantan mee saja .

zealot said...

Bro,

umno was defeated in cyber war, this was clearly acknowledged by their 'general' in manstream media.

now, the 'mentally injured' soldier is out in the cyber shooting his own buddy.

corrupt against corrupt...see which one of these 'warpigs' goes down first.

umno really is a shit.

Anonymous said...

Raksaksa BN? What a joke....

Malaysian-United said...

Why suddenly many UMNO leaders want to have their own blog?? and then start writing facts and figures.. Why suddenly mainstream media take note of this posers?? This all just for cheap publicity!! Still what in their mind is money and power. Shame on Toyo and Mat Taib' Son (why the hell Muhdx2 Taib got the nick Mike Tyson??) And yes i belief Md Taib's Son (Muhdx2Taib) is a moron..!

Anonymous said...

Oh my such a boring blog. Can Mat Taib do better than that?

Parit Sulong said...

Maybe Mat tyson shd explain what happen below written by Ruhanie:


Friday, April 18, 2008

MIKE TYSON KONGKONG MAJLIS
RAMAI KECEWA KELUAR DEWAN?


Pada Rabu, 16 April 2008, Datuk Seri Najib Tun Razak dan rombongan Jawatankuasa Pengurusan UMNO Malaysia mengadakan perjumpaan tertutup dengan para pemimpin UMNO Selangor.

Sumber-sumber memberitahu blog ini bahawa terdapat beberapa pemimpin UMNO Selangor yang meninggalkan dewan pertemuan sewaktu sessi soal-jawab.

Mereka dikatakan kesal kerana Ketua Penerangan UMNO Malaysia merangkap Ketua Perhubungan UMNO Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib, telah mengonkong sessi tersebut.

Beliau dikatakan telah menunjuk siapa yang perlu diberikan peluang bercakap dan mereka diizinkan bercakap pula diberikan tempoh yang amat singkat untuk meluahkan pandangan atau kritikan masing-masing.

Untuk mengelakkan ketegangan suasana, segolongan hadirin pun dikatakan keluar meninggalkan dewan.

Saya harap info di atas silap. Saya harap Mike Tyson tidak berbuat seperti apa yang dilaporkan ke blog ini. Tapi, kalaulah info ini benar, sebagai ahli UMNO, saya pastinya turut kesal dengan apa yang telah berlaku! – Ruhanie Ahmad

Parit Sulong said...

From MyKMU on Mat Taib


Mat Taib Akan Sabotaj Majlis Bersama Najib?
Tuesday, April 15 @ 13:01:06 MYT

Esok, 16 April 2008, 3.00 pm di Sheraton Subang Jaya, Datuk Seri Najib Tun Razak dan rombongan akan singgah ke Selangor. Mykmu mendapat maklumat, Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd Taib telah merancang untuk melakukan sokongan kepada Pak Lah dan meletakkan semua beban kesalahan pilihan raya lalu atas kepala Dr. Mohamad Khir bin Toyo.

Muhammad Taib merancang bersama Datuk Ahmad Bahari (Selayang), Datuk Datuk Mad Aris Mad Yusuf (Pandan), Datuk Noh Omar, Datuk Rahman Palil dan Daud Tarihep. Antara isu yang akan dimainkan ialah calon-calon muda, isu penyapu dan masalah PBT sebagai punca kekalahan.


Mat Taib juga telah mengarahkan juak-juaknya meletak kain rentang menyokong kepimpinan Pak Lah dan Najib.

Jurucakap-jurucakap juga telah disediakan dengan bayak bagi mengurangkan suara pemimpin yang tidak bersetuju dengan Pak Lah.

Cuma sebelum Mat Taib menyalahkan orang lain secara senyap kita mahu bertanya mengapa beliau sendiri belum meletak jawatan? Sebaliknya dianugerahkan pelbagai jawatan baru seperti Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri dan jawatan Menteri.

Sebagai Ketua Penerangan beliau gagal sma sekali meyakinkan para pengundi mengenai perjuangan UMNO dan sumbangan Barisan Nasional.

Sebagai Ketua Bahagian Kelana Jaya, bahagiannya kalah semua kerusi dengan majoriti berpuluh ribu.

Kemudian sebagai Menteri beliau telah menghuru-harakan pemerintahan kerana tempatnya sepatutnya diberi kepada wakil rakyat Sabah.

Jika benar Mat Taib mahu meyelamatkan Pak Lah dan UMNO, beliau perlu meletak jawatan. Beliau gagal sama sekali.

Jika benar beliau sayang Pak Lah, beliau perlu meletak jawatan Menteri bagi memberi laluan dilantik seorang Menteri dari UMNO Sabah.

Jika dulu Mat Taib mahu "mensabotaj" Forum MYKMU, esok beliau akan "mensabotaj" program DS Najib sendiri dengan mewujudkan suara akar umbi yang palsu (artificial) sifatnya.

Anonymous said...

Both got their points but the readers make judgement. Lots of hearsay about them as what raksaksa bn said i think he is the one who spread about the PKNS TOL deals which has police report by Khir.
Boths of them also got weaknesses but Mike Tyson was caught red hended in Austraslia also can become Minister. So we judge.
Malaysian Politicians is all the same, just wait until they are in full power then only we all see the shits. We had our Mr Clean but ended he cleaned everything from the Rakyat.

Anonymous said...

i think that's why pak lah took mat taib in - to deal with kurang ajar as mat taib knows how to deal with recalcitrants and hooligans in umno.

Anonymous said...

the brain performance of a Doctor will always better than normal non-Doctor (qualified)!

do not need to bother much about the Senator Minister, unfortunately he lives life on tax payers money and wasting his life talking garbages and supporting bins filthy of corrupts and blurred mindsets.

Doctor Khir on the other hand is eyeing Premiership in 10-20 years time, after securing Kerismuddin Head of Youth post. a doctor is always brilliant than commoners.

Tyson need to admit that fact, he is a loser without integrity and living principles; pretty sad though.

Anonymous said...

Keep on fighting. The more these morons bring out their rubbish into the public limelight, the more irrelevant UMNO will be.

What was it that they said about no morals among thieves? This is it.....

mob1900 said...

And I can provide 'Amunitions' for both of these YBs:

for M2M, you can use this against Toyolman:
http://mob1900.blogspot.com/2008/04/akan-datang-for-youth-series-3.html

for Toyolman, please use this poster to 'shoot' M2M:
http://mob1900.blogspot.com/2007/07/zero-will-rise.html

If you 2 YB(Yg Bodoh)s dig further, there are more posters in my blog you can use against each other!

Malaccan view said...

Good to have him on'board' so that we can 'screw' him left,right and centre...oop forget behind also.
anyway,i have fire my first salvo into his blog comment..

hazgurlz90 said...

Assalamualaikum sahabat alam maya ku sekalian...
kat sini aku nak buat skit pendedahan tentang ISU BABI di selangor yg begitu hangat di perkatakan sekarang...
korang baca dan fikirkan artikel kat bawah ni (aku amik dari Suara Keadilan 23 April/ms 29)...
kalau rasa tak puas korang boleh cari kat harakah daily,suara keadilan dan banyak lagi media saluran alternatif yg lain...
kalau korang baca Berita Hairan n Utusan Meloya pastu tengok RTBN (Radio Televisyen Barisan nasional,dulu dikenali sebagai RTM) n TV3 memang korang tak kan jumpa artikel macam ni...
selamat berfikir...

ISU BABI : Rahsia UMNO Terbongkar!!!

Ibarat meludah ke langit terkena ke muka sendiri. itulah ungkapan yg terbaik kpd pihak tertentu dan UMNO yg cuba memutarbelitkan ISU BABI di Tanjung Sepat Sepang...
Apabila kerajaan negeri selangor di bawah pimpinan Pakatan Rakyat membuat keputusan meneruskan dan memberi nafas baru kpd projek Modern Pig Farming (MPF) menggunakan teknologi moden yang telah diluluskan oleh kerajaan BN dahulu, beberapa pihak dari UMNO cuba menjadikannya sebagai satu isu sensitif yg sensasi dgn memutarbelitkan fakta sebenar...
Pelbagai tohmahan dan fitnah dilemparkan kpd kerajaan negeri, tidak cukup dgn demonstrasi yg diadakan di depan bangunan setiausaha kerajaan negeri, di tokok tambah pula lagi liputan di saluran media dan bebarapa saluran blog pemimpin UMNO yg cuba meniupkan isu sentimen perkauman dan agama...
Yg peliknya, apabila demonstrasi kira2 200 orang diketuai ketua kampung ladang tumbuk,mohd tarmudi tushiran yg dilantik kerajaan pimpinan UMNO dahulu membantah projek itu diadakann tiada pula tindakan dibuat oleh pihak polis yg sememangnya sudah cukup utk mengeluarkan notis saman hadir memberi kenyataan kerana berhimpun secara haram...
Bekas wakil rakyat UMNO Tanjung Sepat yg juga setiausaha politik bekas MB Dr Khir Toyo ketika itu , Dr Karim Mansor juga lantang bersuara membantah cadangan projek itu dan difahamkan beliaulah individu yg bertanggungjawab merancang demonstrasi terbabit...
bagaimanapun, rahsia dan niat buruk demonstrasi dan bantahan yg dilakukan hanya bertujuan utk kepentingan politik dan peribadi kedua2 mereka akhirnya terbongkar juga apabila exco kerajaan negeri Yaakob Sapari mendedahkan foto sebagai bukti pemBABItan mereka...
Dalam taklimat projek tersebut kpd wakil2 rakyat dan media 15 April lalu Yaakob mendedahkan foto lawatan ke luar negara termasuk Jerman, Belanda dan Thailand oleh Dr Karim dan Mohd Tarmudi bersama2 ahli perstuan penternak babi Kuala Langat dan bebrapa ahli MCA utk mengkaji sistem MPF...
Beliau juga menunjukkan antaranya foto Dr Karim berdiri di luar kandang babi sambil menunjukkan isyarat tangan lambang "bagus"...
Karim dan ahli Khir toyo adalah antara ahli politik UMNO yg begitu lantang menentang projek itu dan cuba memainkan sentimen kaum dan agama utk menagih perhatian. Foto berkenaan jelas membuktikan pentadbiran BN sebelum ini berhasrat membangunkan projek ladang berpusat penternakan babi di Kuala Langat...
Sementara itu, dlm perkembangan yg sama MCA juga mendedahkan bahawa Karim juga terbabit dalam projek itu. Sebaik sahaja pendedahan dan pengesahan UMNO terbabit dlm projek berkenaan dibuat, barulah beliau mengaku ada mengadakan lawatan ke luar negara seperti yg didedahkan. Tidak cukup dgn pengakuan itu, beliau juga membuat kenyataan pusingan "U-turn" pula dgn menafikan beliau membantah projek tersebut seperti dilaporkan oleh media...
MCA dlm sidang akhbar mereka baru2 ini mendedahkan bahawa kerajaan negeri dahulu ketika di bawah pimpinan Khir Toyo telah menyerahkan projek terbabit kpd sebuah syarikat bumiputra...
Bekas calon MCA Bukit Bintang yg juga Ketua Biro Pertanian tradisional MCA Dr Lee Chong meng dilaporkan berkata sebuah syarikat bumiputra merancang membawa masuk teknologi Jerman utk projek tersebut...
Menurutnya ketika perancangan dibuat dahulu projek berkenaan akan dilaksanakan melalui dana yg disediakan oleh Program Alam Sekitar Pertubuhan Bangsa2 Bersatu (PBB). Melalui projek ini syarikat terbabit akan mengenakan levi RM50 bagi setiap ekor babi yg dijual oleh penternak bagi menampung kos rawatan sisa babi tadi...
Dr Lee juga telah mengkritik keras Karim dan Tarmudi kerana tiba2 beralih pendirian dlm isu projek terbabit semata2 kerana kepentingan politik peribadi. Pendedahan Dr Lee ini menjuruskan kpd maklumat tambahan bahawa terdapat 132 ladang babi berselerak di sekitar selangor...
Beliau berkata kedua2 exco MCA di bawah Khir Toyo dahulu Chang Toh Eng dan Tang See hang mendapat lampu hijau dari Khir memindahkan kesemua ladang-ladang terbabit ke pusat seluas 460 hektar di Ladang Tumbuk, Kuala Langat...
Menurut Lee juga, minit2 mesyuarat dan rekod ada disimpan bagi membuktikan perkara ini. "pada bulan Januari tahun lalu, Khir toyo telah meluluskan projek ini dan Karim adalah antara penokong kuat pelaksanaan projek ini" ...
Ladang Tumbuk di Kuala Langat menjadi tumpuan kegiatan penternakan babi dan menerima banyak rungutan penduduk berhubung masalah pencemaran berikutan kegiatan penternakan babi sejak awal 80an lagi...

cukup lah artikel ni dulu utk hari ni...
nanti aku post lagi...

ishakateng said...

Wahai dr.gigi cukuplah usah berbohong lagi.Babi yang ada kat selangor tu,kan kepunyaan dr.karim dan ketua kampong yang disokong oleh dr.gigi sendiri buat apa nak salahkan kerajaan pakatan rakyat pulak.semua rakyat telah tahu penipuan yang dilakukan oleh juak juak bn.Serupa juga dengan mat taison penyangak terbesar bawa wang rakyat keluar negara hingga menderita rakyat difelda.2 x 5 saja.porah.

praba ganesan said...

Snide remarks aside, we should be happy these guys are getting their ideas online. It does place a burden on them to qualify their views since they are exposed to counterviews.

I rather have us taking apart their ideas with civility, and promote a culture of discourse.

There is no chance we are wrong when we let people speak, even if they are people who previously did not let others to have a voice.

Admin said...

boleh bagi tau kes beli tanah tu kat area mana?