Friday, June 28, 2013

Tabung Haji gets new Chairman?

Final update:

Today's news 


Updated 30/6: Malaysian Insider thinks "Najib's new brain trust - Idris Jala, Omar Mustapha Ong et al - draws ire of the Mahathirists". Hehe. Maybe it is so, maybe not. Mostly, Dr Mahathir is duly informed of the appointments. If he's unhappy with a certain appointment, the so-called Mahathirists will be very unhappy. But sometimes some of the so-called Mahathirists are unhappy even when the Tun is happy with a certain appointment. That's what makes these Mahathirists so unpredictable, sometimes. I should know ... 
Updated, 29/6: Bujai adds some spice to Azeez Rahim's appointment (which takes effect July 1 2013) with his latest posting on Gang Mamak (no relations to the notorious Mamak Gang, the gangsters, rapists and criminals from the 90s).  

Original posting:
Azeez "Gaza"
Azeez Rahim. Azeez with a doule E, his name is being bandied about as the next Chairman of Tabung Haji, the billion-ringgit co-op formed by the government to send Malaysian Muslims to Mekah for their haj. If it's true, it would be an amazing feat for the 46-year old who won back Baling for Najib Razak in the recent general election. 
Azeez has come a long way from his Rempit era of the Pak Lah's bygones. Due to some sleek rebranding exercises, some people have taken to calling him Azeez Gaza these days, not Azeez Rempit or Azeez Putra or Azeez Baling. Not easy to organize all those humanitarian missions to Gaza and Somalia and all those jin-bertendang boondocks of the world. 
But question is, will he have what it takes to re-organize Tabung Haji? Will he, for instance, replace long-time CEO Ismee Ismail? Or will it be, you know, business as usual?

87 comments:

Anonymous said...

Rocky,

It is official that Azeez Mat Rempit is the new Chairman of Tabung Haji. Minister, Jamil Khir, has signed the Letter Offer yesterday. The happiest person of Azeez's appointment is Mr CEO himself. Business will not be as usual in Tabung Haji, but it will be even "Better and Prosperous". Pity the depositors though.

Anonymous said...

Rocky,

Why does Datuk Azeez need to re-organise Tabung Haji? Tabung Haji is doing so FINE what? In fact, CEO Datuk Paduka Ismee is his "partner-in-crime". Much easier to submit their own proposal, and approve. Like one-stop centre, very fast. Now everyone can rob Tabung Haji!!!!! Hooray.....

Anonymous said...

aiyoh...muka cam ni pon boleh jadi chairman ke ???? UMNO sudah takde talent lagi ke ??? Rocky can beat this guy for chairmanship anytime man !!

Anonymous said...

Wow, there's so many new appoinment for Chairman in GLCs lately. NMY/ PNB and Deputy Chairman Khazanah,
Ghani Othman (Lim Kang Hoo)/Sime Darby, Ng Yen Yen (and family)/Tourism Malaysia, Rafidah Aziz/Air Asia,
Ali Rustam/LADA, and Now Azeez Rahim (Ismee/Jasmi/Azizan/Sheikh Akmal)/Tabung Haji. I believe this is part of Najib's Transformation Programme under NKRA, ETP, CUNT, CIBAI, LANCAU, PUKIMAK....bla bla bla. Syabas PM and RM!!!!!!

GGK said...

Anon 1:17 pm

Gotta keep the war lords happy, is what.

Though how this advances the legitimate interests of all Malaysia remains to be seen.

Maybe it's meritocracy "Malaysian-style" coming front and centre.

Anonymous said...

Alamak..what is academic qualification like?

Anonymous said...

Dah tak ada org lain ke yg berkeliber? Apa kelulusan azeez ni? Nampaknya geng KJ dah banyak dpt kedudukan penting lepas PRU13. Saya dan keluarga banyak juga simpan duit simpanan dalam tabung haji selepas saya bersara. Selama ini saya puas hati dgn pengurusan wang saya oleh tabung haji. Saya berdoa kpd Allah swt semoga duit saya sekeluarga dan duit penyimpan2 yg lain akan terus diurus dgn baik oleh tabung haji.

Anonymous said...

eeeeeeeeeeeee...lagi, nasi kandar satu lagi boss !!

eeeee ni qualify jadi Chairman ke ?? apa kelulusan dia ni ??

Anonymous said...

Mamat rempit ini SPM pun tidak lulus macamana boleh jadi pengerusi luth?

Anonymous said...

Syabas PM and sure after this TH will be lingkup, pity for Malay, don't ever think that all this lanun darat in government glc will make you batter, they will rob all you have TH...just wait and see...

Anonymous said...

Hahahahahaha....lanun menggantikan bapak lanun...tahniah PM, sampai bila pun TH tak akan maju selagi bapak2 lanun mentadbir TH...kepada bapak2 lanun dalam TH, ingat la yg duit tu semua duit rakyat untuk tunaikan rukun islam...kau sebat duit TH sampai bila pun kau akan kekal kat neraka jahanam...kat dunia mungkin kau buleh lepas la...

Anonymous said...

If Azeez is appointed as the chairman of Tabung Haji, this country is really going to the dogs!!!!

Anonymous said...

Azeez is also Chairman of Tabung Haji's subsidiary, TH Real Estate (based in Saudi Arabia). TH Real Estate is basically a ZERO revenue company but Tabung Haji has been very generous. Not only the contract of THRE's CEO was extended, he also got maximum pay raise - up from RM30k to RM70k currently and soon will explode to RM100k per month (his contract will expire end of the year). With total staff of only 5 people (1 CEO, 2 Malaysians and 2 Saudis), TH RE's yearly cost for salary is already in excess of RM2 million!!!!! So Najib's decision to appoint Azeez as Chairman of Tabung Haji is due to THRE's sterling performance? No?

mesin taip Buruk said...

Ayoo... dulu suka mintak komisyen 10 percent...sekarang mau jd chairman tabung haji? aku tak faham!

Anonymous said...

Salam Datuk,
Inilah sebabnya rakyat muak dengan kerajaan, Mengapa jawatan pengerusi di syarikat milik kerajaan mesti dipegang oleh orang politik atau mereka yang telah bersara dr perkhidmatan awam. Adakah ini satu requirement? Apakah negara sudah ketandusan pemimpin muda yang berkaliber, berkebolehan dalam dunia koporat, intelektual dan mempunyai idea dan berani untuk membawa perubahan dalam membangunkan industri yang mereka ceburi.

Rakyat rata-rata meluat mendengar ahli politik memegang tampuk GLC... Tanggapan mereka seperti saya, habuan utk mereka bagi nilai kesetiaan mereka kepada pemimpin.... Bagaimana dengan rakyat...

Apakah bentuk sumbangan rakyat biasa perlu lakukan untuk mendapat penghargaan sedemikian?

Apa juga yang Datuk Azeez lakukan sebelum ini kita tidak nafikan sumbangannya.

namum hakikatnya ialah apakah beliau mampu mengetuai sebuah organisasi yang bersar dan mampu membawa perubahan positif ataupun tugas beliau tidak lebih dari rubber stamping seperti kebanyakkan CHAIRMAN di glc yag lain

Hanya masa yang menentukan segalanya...

Transformasi di GLC diperlukan... hentikan perlanntikan orang politik dan mereka yang telah pencen.

They have more important job - serve the rakyat that have voted for them into the Parliament....


ikhlas
Mohamad Fazil

Anonymous said...

mampuih ...dah tak ada orang lain??? azeeez buat kerja "biasa biasa "boleh lah .jaga duit berbillion hinggit ..apa kelayakan dan pengalaman dia ada ???

apa dah jadi ? najib ...awat hangpa tidoq ka ???

Anonymous said...

Bro

Please ask Azeez, teh former kuncu Tingkat Empat, what did he do with the Rm36 million discount that DBKL gave to KLGCC/Sime Darby for the lease of the Bukit Kiara land.

MACC should look into this matter.

What is the PM doing with such remnant from Tingkat which include the son in law?

Anonymous said...

Putting AZEEZ as the new chairman of Tabung Haji is like putting a MONKEY to look after bananas. God save Tabung Haji and other GLCs with more of such stupid appointmenrts!

Anonymous said...

Laaaaaa...bila letak gang Oxford, KJ, Omar Ong, korang kata budak tingkat 4, banyak betul komen meraung sana sini, now Najib bubuh Azeez yang tak habis SPM pun korang masih bising. Kalau macam ini, semua pun tak lepas.

Anonymous said...

Nampak sangat di Malaysia dah takde org berkaliber. Hantu pun boleh masuk tabung haji.

bujai said...

bro,

if najib appoints azeez as tabung haji chairman, he must also consider reezal merican who is much senior than azeez.

where to put reezal?

maybank? or LTAT?

oopssss... he he he...

BUNGKUS!

Mynameisme said...

Ismee Ismail is the best CEO.....in HELL!

Azzez Car Repossesor said...

Azeez Rahim is SPM level ma.. or even less.

So easy to rob Tabung Haji lah 64 billion deposits.

Najib still continuing the Indian tradition of robbing the national assets.

Azeez Rahim was a car repossesor in Penang...

That tells a lot about the robber barons in Tabung Haji.

UMNO should have lost the election. Then we can get rid of all the Indians robbers.

Anonymous said...

If people like Azeez can become chairman of Tabung Haji...I would rather have Rocky Bru.

Is there another Tabung where you can put your money safely and without worries? alamak surely all those who have account with TH cannot sleep soundly at night. The face of a penyagak...cannot even disguise with a face like that! Najib sick or what?

ETP dan GTP Pembohongan said...

ETP is Enjin Tolong Perompak Cina dan India jadi kaya.

Si Idris Jala ni ingat ke bodoh macam orang Iban. Dari berpuluh bilion berapa masuk poket orang Iban?

ETP masuk poket tokey Cina dan India. Orang Iban tetap pakai cawat jadi cultural identity Sarawak.

GTP pula Golongan Tipu Penduduk.

Berpuluh bilion buat apa? Kilang pengeluaran? Bukan, buat bangunan.
Buat bangunan pakai simen dan besi.

Toky simen dan besi Cina yang jadi billionaire.

Bangla cuci bangunan jaga tandas.

Melayu dapat apa? Habuk!

Hapuskan ETP dan GTP. Orang Melayu pandai kira-kira lah bongok Jala dan Najib.

Average income naik, tapi yang untung Cina dan India. yang orang Melayu tetap miskin. Ambil average buat apa? Bahlol.

Graduate pun gaji 2000 makna tak sampai 27 ribu setahun. Kemana pergi semua income ni?

Kepada billionaire Cina dan India lah bongok.

Najib ulang -ulang mcam bahlol je..

Anonymous said...

Kelulusan untuk di lantik jadi chairman glc- pandai bodek najib dan nonya mansor

Kamal said...

Dato Najib terhutang budi kapada Dato Azez kerana dua sebab.
Pertama dia dapat menyelesaikan Kes Depak yang membuat bising pasal Rosmah dab Raja Ropiah.
Saya dengan kata Deepak kena tempeleng dengan Dia.
Kedua kerana dia menang kerusi Parliment Baling.

Dato Aziz tidak ada degree,dia hanya lulus SPM, tapi dia pandai berniaga.Asal kerjannya sales man sahaja.

Jika dia tak pandai berniaga masa kan dia boleh tinggal di Sunway Villa yang di belinya dengan harga $7 juta.

KSN dan KSU yang pamdai pun hanya dudok di rumah Semi Detach sahaja.

Hendak jadi Chairman Abonh Haji bukan susah sangat.

Dia tidak ada executive power dan hanya boleh chair meeting.Yang menjalankan kerja harian ialah Dato Esmee dan Investment comitee.Semua nya pandai pandai belaka.

Tabonh Haji merukakan satu Organisasi yang pernoh Berkat.
Semoga Allah melindongi nya.

Anonymous said...

Rocky,

Jika benar Azeez Rahim akan menjadi Pengerusi Tabung Haji, dunia sudah hendak KIAMAT.

Anonymous said...

Don't complain. This is the Government Malaysians elected. They can do what they want.Do you think DPM will be any different? He will have to reward his supporters too. That is the BN & UMNO way.

Anonymous said...

Sekurang-kurang nya Si Azeez ni buat kerja elok dan rajin. Tak takut pergi ke medan perang untuk tolong orang Islam yang tertindas.

Rohinya pun dia bantu. Memanglah rupa dia mungkin tak lawa macam korang, tapi hati dia baik. Tape lah dia SPM aje, tapi ada akal. Yang belajar kat Oxford atau Harvard pun cacat akal.

Daripada Azman Mokhtar atau Nor Mohamad, baiklah Aziz ni lagi!

Haji Kecik

Anonymous said...

Ah, so it's open season now eh. Rocky fucking bru is obviously behind the guy challenging jibby. Ah, truely comedic you lot are.

Anonymous said...

UMNO dah jadi Partubuhan Kebangsaan Mamak Bersatu. Sorry bro, bukan saya nak racist ke apa, tapi....... entah lah malas nak tulis. Sad but true......

lim kit kat said...

byk plak cina yg melalak kt sini. duit haji depa hilang ka apa?

Anonymous said...

Apa yang Najib dan UMNO buat sampai bila pun tak akan betul pada anon-anon yang anti BN. Mereka sentiasa menyamar sebagai penyokong BN dan menentang sebarang perlantikan kononnya tidak sesuai dan sebagainya. Tetapi mereka lupa, takkan Najib nak lantik Puak PKR atau DAP jadi Pengerusi TH. Soal kelulusan? Kenapa mereka tak soal apa kelulusan Syed Mokhtar yang kaya tu. Baca buku biografinya. Sudahlah tu. Puak-puak anon talibarut pembangkang ni sampai kiamatpun akan hentam apa sahaja yang dibuat kerajaan. Sebab ketua mereka adalah peliwat dan pelanggan pelacor serta skandal dengan bini orang. Nak heran apa. Azeez Rahim 1000x lebih baik dari puak-puak ni yang sebenarya tak tahu apa pun. Elok puak-puak ni pi nasihat Rafizi lah agar kurangkan kejahatan membuat fitnah.

Anonymous said...

Apa yang Najib dan UMNO buat sampai bila pun tak akan betul pada anon-anon yang anti BN. Mereka sentiasa menyamar sebagai penyokong BN dan menentang sebarang perlantikan kononnya tidak sesuai dan sebagainya. Tetapi mereka lupa, takkan Najib nak lantik Puak PKR atau DAP jadi Pengerusi TH. Soal kelulusan? Kenapa mereka tak soal apa kelulusan Syed Mokhtar yang kaya tu. Baca buku biografinya. Sudahlah tu. Puak-puak anon talibarut pembangkang ni sampai kiamatpun akan hentam apa sahaja yang dibuat kerajaan. Sebab ketua mereka adalah peliwat dan pelanggan pelacor serta skandal dengan bini orang. Nak heran apa. Azeez Rahim 1000x lebih baik dari puak-puak ni yang sebenarya tak tahu apa pun. Elok puak-puak ni pi nasihat Rafizi lah agar kurangkan kejahatan membuat fitnah.

Anonymous said...

Azeez who ???

Jabatan Haji said...

Rocky,

Azeez Rahim tidak akan tukar Ismee Ismail dari jawatan CEO. Mereka berdua memang rapat, sama seperti Anwar Jubori dan Saiful Diliwat (satu ketika dulu). Walaupun seorang kulit hitam legam, seorang lagi cokelat (bukan putih), emak lain, bapak lain, mereka saling tidak tumpah seperti adik beradik....adik beradik kepada SYAITAN dan IBLIS yang dilaknak!!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

oh mr 10 per cent,

the chinese are happy because they have backdoor wide open for them to embezzle and obliterate bumi owned haj savings.

oh najib,

when are you going take a long vacation? and please dont come back will you!

Felldah said...

Salam Datuk Rock,

If CEO of FGV is currently in hot soup because of his “fake” Phd, Mr Chairman TS Isa can still use his “charm” doing taichi during AGM. But Tabung Haji will have a more interesting script. It is not the CEO but the new Chairman (Azexx Mat Rempit Rahxx) that has fake Bachelor degree and MBA from god-knows-what-university. So who will do the magic trick? Is it the flamboyant yes-man CEO with zero integrity, Ismxx Ismxxx? Or another crooked Minister in-the-making, Jamxx Khxx? Or AMRR will leave it to the most powerful RM in Malaya? Heard that JK flew to London last week just to bring back his special tailored-made LV shoe, courtesy of Tabung Haji’s depositors, of course. Thank you Pak Aji dan Mak Aji di kampung atas sumbangan anda memberi kekayaan yang berlimpah2 kepada LANUN2 Tabung Haji.

p/s Oh one more thing, is it true that AMRR does not even completed SPM?

Mae Kuba said...

Berikan ruang dan peluang kepada Azeez. Selama ini pun dia sentiasa berjaya menjalankan tanggungjawab sebagai pemimpin pelapis dengan cemerlang di Gaza, Mesir, Jordan dan sentiasa menjadi orang pertama ditempat-tempat malapetaka. Dia umpama seorang Apperantice yang gigih, berani malah berakal albeit handikapnya dalam akademik.

Syed Mokhtar juga asalnya SPM dropout, sapertimana Goh Tong, R.Kuok ( takda SPM pun) dan berpuluh lagi yang amat berjaya tanpa pencapaian akademik yang cemerlang. Setiap insan ditentukan jalan masing-masing untuk menjadi cemerlang.

Berapa banyak juga lulusan Phd dari U luar negara yang aku kenal ( Melayu semuanya) masih lagi kehulu kehilir mengelek proposal paper, memanjat tangga Jabatan2 kerajaan dan bank meminta projeknya difahami tapi gagal.

Selain kelayakan akademik, perkara wajib (seolah-olah kunci kejayaan) adalah pangkat Datuk, sehinggakan setiap Mat koporat tak kira bangsa sanggup menempah pangkat tersebut.

Cuma apa yang aku kesalkan, jika ada cubaan pembaharuan ingin dilakukan, orang Melayu yang paling kehadapan mengkritik dan menjadi pessimist. Seolah-olah semua orang Melayu (kecuali diri mereka) tidak layak dan merbahaya.

Untuk apa kita Merdeka, jika kita tidak yakin pada bangsa sendiri. Kita masih banyak peluang untuk buat kesilapan, kerana dengan kesilapan itu akan menuntut kebaikan dan kemajuan.

Anonymous said...

Nak harap muka macam anak beranak Lim Kit Sial kaa baru nak kata boleh buat kerja ??? kakakaka , muka macam tuuu lagiii muka perompak dan pembelit !!!

Anonymous said...

Dah gitu, eloklah lantik Shahidus Samahah Ustaz Dato Reezam merican sebagaia Pengerusi Fatwa Kebangsaan

Anonymous said...

Saya ni dah bersara. Duit banyak simpan di TH kerana ada jaminan daripada kerajaan. Artikel ini dan komen-komen sebelum ini dah buat saya ngeri menyimpan duit saya di TH. Spoil betullah you all ni.

Anonymous said...

ITU HARI KENE TANGKAP USD500,000. WHILE TRYING TO SMUGGLE DERMA MONEY OUT OF GAZA FOR HIS OWN POCKET. NOW THE CEO OF TABUNG HAJI.

GOOD LUCK LA GOVERNMENT. THIS GUY SAMA OR EVEN WORSE THAN ANUWAR.

NAJIB. OHHH NAJIB..

Haji Besar said...

Haji Kecik,

Jika kriteria untuk menjadi pengerusi tabung haji ialah berhati baik, tidak cacat akal, buat kerja elok dan rajin, tak takut pergi medan perang untuk tolong orang islam yang tertindas, saya rasa baik cadangkan nama pak imam di masjid negara sahaja yang menjadi pengerusi tabung haji. pekerja bangla di kilang belakang rumah saya ramai yang tahfiz pun boleh jadi calun.

Anti Kling Karami said...

Datuk,

Whether this is racism or mere coincidence, it is a fact.

PM Najib have been appointing to many Kelings lately into high & very strategic places.

First, the fake and crooked Pradeeb Kumar n.k.a. Emir Mavani into BOD of FGV and conveniently agreed as designated CEO for FGV.

Then the militant & ultra liar Wathyamoorthy as Deputy Minister.

Then ultra belit Nor Mohamed Yakcop as Deputy Chairman and Chairman of Exco Khazanah Nasional Bhd.

Former driver-cum-kuli to Clemens D'Cruz, Kenneth Eswaran awarded with a digital broadcasting license & made a Tan Sri.

Now ultra Drama King Azeez "Rempit" Rahim as Chairman of Tabung Haji.

Next, who else?

Reezal Merican as Chairman of National Fatwa Council?

Ambiga as Judicial Commissioner or High Court Judge?

Tony Fernandes as Chairman of Malaysia Airports?


Or Kalimullah Hassan as Malaysian High Commissioner to Australia?

Kalau nak bagi quota kat Keling sekali pun, biorlah yg berjenis & tak berkontroversi. Ramai yg lebih layak & paling penting, lebih kredibel & tinggi integriti mereka.

Berpada padalah kalau nak buat baik & jaga hati tu.....




MAT KAMPAU said...

Hi Rocky,

There is such a thing called "political patronage". One serves a political master selflessly. Then there is such a thing called "pay back time" to him or her.

So nothing surpriing if a political figure is appointed Chairman of GLC or statutory body for his services to the political leader.

Of course, even though Chairman of TH is non executive, he wields strong influence over the Board because of his close relationship with the PM. One whisper negative about a certain personality in TH by the Chairman is enough to see the personality concerned in trouble.

So beware ,even though you may not respect or like Datuk Azeez for valid reasons, he is 'the de facto" top executive in TH because PM is behind him.

MAT KAMPAU

Anonymous said...

Our Friend Better Start Looking for a PhD to buy..MBA or whatever to keep the Naysaters at Bay.

He should consult those ministers who have purchased their PhD where to get them.



DPhil

Anonymous said...

Well, the BN thieves never failed to search around poking their dirty fingers into any jar of honey for quick money.

It's sickening indeed that they took control of the Government thru devious means

Anonymous said...

ini semua "Janji DiTepati"..pasal itu banyak GLC leader kena tukaq now..or akan di tukaq..

bru said...

Anonymous said...
Well, the BN thieves never failed to search around poking their dirty fingers into any jar of honey for quick money.

It's sickening indeed that they took control of the Government thru devious means

11:19 am

xxxxxxxxxxxxxxxxxx-------------xxxxxxxxxx

Anon,

The general election was won (and lost) fair and square. The fact that Anwar and daughter, Guan Eng and father, Karpal and son have sworn in - voluntarity - during the opening of the 14th Parliamentary session the other day means they recognize that they had won their respective seats and are legitimate MPs of their respective seats. As a consequence, by sweating in and taking their respective seats in the Dewan Rakyat, they recognized the results of the 13th general election, which has returned BN to govern for the next five years, albeit with popularity votes than Pakatan Rakyat, which has happened in greater and older democracies, including in the US.

So unless you are saying Nurul Izzah and papa, Kit Saing and Ah Boy, and Gobind and Appa are not legit, let's move on ..

Anonymous said...

Mr Rocky, why do you all hold this strong resentment against Indian Muslims of Malaysia. For your information Indian Muslims have played a central role with regard to trade in Malaysia from way before the Portugeese/Duutch/Eeenglish. However those lot are surely much revered by you guyz but the Indian Muslim is always looked at with contempt. Go learn your history guyz.

Anonymous said...

apa masalah dengan perlantikan azeez ? dia kafir ke ? orang yang bercakap tu silap2 sembahyang pun tak cukup kalau nak dibandingkan dengan azeez. orang yang bercakap pernah atau boleh jadi imam sembahyang ?

staff th said...

ada pendukung2 pas yang bekerja dengan tabung haji dah mula kepanasan apabila seorang pemimpin umno masuk ke dalam tabung haji. mereka tahu yang mereka tidak boleh bebas lagi menyebarkan dakyah2 pas atau berpolitik dalam tabung haji selepas ini. selama ini tidak pernah ada orang umno yang berada dalam kepimpinan tinggi tabung haji. so mereka bebaslah berpolitik ala pas. selepas ini mereka dah susahlah. inikalilah....

Anonymous said...

Yeahoo! Team Khairy dah masuk Tabung Haji!

Lebih banyak projek mashyuk!
Lebih banyak $$$ masuk poket!
Lebih banyak Other Peoples Money untuk dimain!

Yang marah-marah kenapa? Janganla jeles. Team Khairy memang orang powerr. Mahdey cuba pijak-pijak ke bawah tapi masih naik pula!

Anonymous said...

This is mere affirmation that in this great nation of ours, so long as you're a ball-carrier, you will be rewarded.

Mediocracy rules.

damansaraman said...

Dear Rocky

Dah ramai kawan-kawan yang melahirkan kesesalan yang amat sangat kerana setia bersama Najib dan UMNO pada GE13 kerana hadiah yang Najib hamburkan kepada NEGARA amat memilukan

Saya sendiri ingin mensedekahkan Al-Fatihah awal untuk UMNO GE14

MAT KAMPAU said...

Salam DRB,

The issue is not about appointing a Malay to be chairman of TH.It is about appointing the 'right' Malay as the TH Chairman. The candidate must possess certain credentials to be appointed to such an important post.

It is the prerogative of the PM to make the appointment.No question about it.He calls upon his wisdom in choosing the right candidate.

If the candidate turns out to be a 'failure', then the PM has to share the shame. It will reflect his weakness and will lose respect, and worst popularity.

Good luck Dato' Azeez. Please do not let the PM down.

MAT KAMPAU

wak segen said...

Datuk Azeez as TH Chairman should not be any issue.
As you said his rebranding from Azeez Rempit to Azeez Gaza is commendable.
Call it political patronage or whatever.
How many politicians today are going to the ground for the right causes, like he did, even if its risky dangerous grounds.
I'd choose him many times from politicians who go down to the ground only to create hate,chaos and lawlessness.
On his qualifications, he just has to set it straight.
Whats the big deal about having degress,MBAs , PHDs.

Drsweets said...

Anti Kling K

I wonder if you know how many Malaysians hold Master's degrees from the top business schools - Harvard, Stanford, Wharton, Columbia, Yale, LBS, Insead....., well, you get my drift?

Now break that list down into Malays, Chinese, Indians and "others".

How many of these work in Malaysia and how many in other countries?

Of those in Malaysia, how many work in GLCs or in the government?

It makes one wonder what talent is all about, doesn't it?

And how talent is recognised and rewarded in Malaysia without the discordant notes of race and religion coming into the picture!

So, how about it, eh?

Anonymous said...

Azeez,

Company kau berapa banyak Tabung Haji bayar untuk kerja renovation 3 tingkat untuk jabatan pelaburan dan administration? MACC sila buat siasatan.

Anonymous said...

should i move my money out of tabung haji?

bru said...

Salam, dear readers,

I don't relish having to reject comments or delete them so there was no joy on my part to have to take down a commment by Ann 9.09pm.

I think a politician like YB Azeez can take a lot of crap from us: you can call him hitam legam, Mr 10 per cent, MBA beli, car re-possessor, car salesman, SPM dropout, etc.

But let's not go below the belt, let's not involve family members, like mother, father, wife, kids and what not.

Let's be sporting, ok.

Have a good weekend.

Anonymous said...

Eh? Kalau Mahathir Mohd seorang Mamak bolih diterima mengapa pula Azzez yang sama Mamak tak bolih diterima?
Sedang kan Md Nor Yakub di beri kesempatan..SiAzeez juga harus diberi Kesempatan......Asal kan jangan Merompak.

Anonymous said...

macamana mamak sekor ne boleh jadi pengerusi tabung haji...bagaimana kes beliau di gaza ???? banggangnya nye umno skrg...jarum mahadey masuk sikit sikit...

Rocky.. cuba nama kan mamak mamak baik lelaki atau pompuan yg berkuasa dlm kerajaan,glc atau swasta..sedangkan mereka ne golongan miniroti..di malaysia

Mansor said...

Rocky.
Annuar Amusa was appointed as MARA Chairman replacing Idris Jusoh.
Any comment?

Anonymous said...

Rasa2 nak tambah lagi dosa gang2 anti azeez ne teruskn mmfitnah..walaupun azeez menang besar di parlimen baling baru2 ne satu petanda beliau mndpt sokongn di peringkat akar umbi, tidak dinafikan beliau juga sama seperti 'envied popular upcoming politician' yg lain pasti akn ditentang habis-habisan oleh seteru politik dan kuncu2, kekawan yg tak dpt apa yg diingini juga org2 dalaman tbg hj sndiri yg takut dgn bayang2 sendiri..tahniah datuk kerana dipilih utk mmbetulkn kepincangan dlm pengurusan tbg hj (jika ada)..

Anonymous said...

Rocky,
Lets pray THAT OLD COOT MAHA replaced Najib comes election for umno clowns. Najib has gone bonkers and its best he be replaced....too much damage done already.....bad lousy cabinet idiots fit for the circus....ini bolehland!

Anonymous said...

Cant see the umno media bodoh complaining. They may have found part of the RM350 million they need to divet to Hong Kong.

Anonymous said...

Tak tau la apa nak jadi kerajaan ni...berpuluh tahun TH beroperasi, nak g haji pun kena kumpul tgh panas kat kelana jaya, berjam2, bersesak2, apa yg pengurusan TH buat dgn duit pendeposit yang berbilion2 tu, dah la dividen kat pendeposit had ciput jer tiap tahun, Tanya la orang2 TH siapa Ismee dan siapa Azeez, sama jer, dua2 bapak lanun, syarikat TH kat Saudi tu dah tau tak buat untung kenapa tak pecat jer staf yg ada, hanya sebab dia orang mangkuk isme maka buat makan gaji buta...jenis manusia sial...

Anonymous said...

Saudara Brew

Azeez Gaza? Or rather Azeez Kepala Kelapa! The Haj Foundation... who knows another fiasco waiting to unfold since you've got Laureal & Hardy at the helm. When will your political benefactors pick up that cue... Synergy Drive, Media P, BmF, AAT & the welfare tabungs, and possibly soon the 118-storey, or rather story!
Al Fatihah Noramfaizul Mohd Noor... no kevlar, no insurance, no security coverage but got Media coverage.

Sekadar diPinggiran

Anonymous said...

Saudara Brew

Azeez Gaza? Or rather Azeez Kepala Kelapa! The Haj Foundation... who knows another fiasco waiting to unfold since you've got Laureal & Hardy at the helm. When will your political benefactors pick up that cue... Synergy Drive, Media P, BmF, AAT & the welfare tabungs, and possibly soon the 118-storey, or rather story!
Al Fatihah Noramfaizul Mohd Noor... no kevlar, no insurance, no security coverage but got Media coverage.

Sekadar diPinggiran

Anonymous said...

The "Three Stooges" of TH.....Jamil Khir,Ismee and Azeez...
Or
A Complete Trio of Sepaktakraw Team...
Jamil Khir=Tekong. Ismee=Feeder. Azeez=Killer

Anonymous said...

Masalah dgn TH ni banyak sangat benda yg pengarah2 dia buat yg melibatkan duit TH tidak dimaklumkan kepada rakyat, kerugian pelaburan di Arab Saudi, kerugian pelaburan dgn syarikat2 di dalam Negara mcm silver bird hari tu, perjalanan yang membazirkan dan ketirisan dalaman semuanya ditutup, nak harap sprm @ polis ambil tindakan, sampai kiamat la jawabnya, nak harap menteri agama, dia pun sama dgn isme dan azeez, so rakyat pikir la sendiri, nak kata TH ni Berjaya, tak der apa pun yang dia buat, Negara lain pun hantar Jemaah malah ada yang dapat kemudahan lebih mewah daripada yg TH sedia kan dan lebih murah dr kos TH, kat Malaysia ni sbb tak der persaingan, so TH digunakan untuk songlap duit rakyat secara halus, kekadang kesian tgk Jemaah haji Malaysia, sengsara dari mula memohon hinggalah balik, tak der kelebihan pun TH ni...nak kata simpanan TH ni halal, dia melabur gak kat syarikat cina...

Anonymous said...

Kita mesti terus memilih BN agar Azeez boleh jadi PM !

Anonymous said...

Just give the monkey bananas and see for yourself what will happen to the bananas!

Anonymous said...

Not necessary politician can rob billion..even corporate icon can rob too...we can find many talent people,but to find honest people is not easy....dun think havard@oxbridge graduate cannot rob too..

Anonymous said...

Dan kita mesti terus memperli, mncaci dan main psycology utk terus 'membunuh' datuk azeez dan BN...selagi matlamat tidak trcapai selagi itu mesti terus guna apa sajer cara, blog, fb, twitter semoga martabat azeez terus diangkat Allah di sisi agama dan masyarakat..kpd yg tak puas hati teruskn mengumpat..kubur masing2...

Anonymous said...

Depends whether the monkey is from BN or PR jungle...eventhough they are of the same species but the habitat they live has a lot of influence on them.. We prefer smart monkey than clever donkey...

Pendeposit Tabung Haji said...

Part 1

Salam Datuk,

Dengar khabar Pengerusi baru Azeez Mashook telah mengarahkan Jabatan Komunikasi Tabung Haji untuk menjemput pihak akhbar, media dan bloggers jemputan untuk aktiviti tahunan ke Mekah dan Madinah pada bulan Ramadhan dan musim Haji. Senarai pendek akan diumumkan dalam jangka masa terdekat. Kepada sesiapa yang berminat, sila hubungi Ketua Jabatan Komunikasi Tabung Haji. Seperti biasa, tujuan utama lawatan adalah untuk memberi gambaran yang tepat betapa hebatnya mutu perkhidmatan Tabung Haji di persada antarabangsa.

Dengar khabar Pengerusi baru Azeez Mashook akan menjemput pihak media melihat operasi anak syarikat TH di Arab Saudi iaitu TH Real Estate Company (TH RE) yang telah ditubuhkan pada 2009. Pasti pihak media ingin tahu mengapa TH Real Estate Company yang masih tidak mampu memberi sebarang pendapatan (zero revenue) perlu menghabiskan SR2.5 juta setahun untuk kos gaji dan elaun pekerja yang hanya 5 orang sahaja (1 CEO, 2 orang pekerja Malaysia dan 2 pekerja Arab)? Pihak media pasti ingin tahu benarkah gaji CEO TH Real Estate telah dinaikkan dari RM30k sebulan ke RM70k sebulan? Azeez Mashook yang juga selaku Pengerusi TH Real Estate Company pasti akan mengambil kesempatan yang terbaik ini untuk mejelaskan kepada pihak media bahawa CEO TH Real Estate Company bukanlah kawan karib Jasmi Ismail, iaitu abang dengan CEO Tabung Haji seperti yang digembar-gemburkan oleh pihak yang tidak bertanggung jawab.

Azeez Mashook akan menerangkan kepada pihak media matlamat utama Tabung Haji adalah untuk terus mencatat keuntungan tahunan melebihi RM2 billion dan mampu memberi dividen yang kompetif >8% setahun kepada para pelabur. Maka itu, tidak perlu pihak media mempersonalkan jarak hotel penempatan jemaah Muasasah di Mekah yang amat jauh (sekitar 1 km) dari Masjidil Haram dan isu sarapan pagi yang masih tidak mampu disediakan oleh Tabung Haji. Pihak media perlu sedia maklum, Tabung Haji telah sekian lama menyediakan pakej2 mewah (yang berharga >RM30k) kepada jemaah2 yang cerewet tentang isu remeh temeh seperti jarak penginapan dan sarapan pagi.

Selepas lawatan ke Mekah dan Madinah, dengar khabar Azeez Mashook akan menjemput pihak media melawat 2 bangunan yang baru dibeli Tabung Haji di London dengan jumlah pelaburan £370 (RM1.8 billion). Azeez Mashook juga akan menjelaskan kepada pihak media mengapa Tabung Haji perlu aggresif membuat pelaburan di bidang hartanah di London walaupun operasi haji hanya bertumpu di Mekah dan Madinah sahaja. Azeez Mashook juga akan menerangkan kepada pihak media keputusan Tabung Haji untuk membeli bangunan di 151 Buckingham Palace Road pada harga yang lebih tinggi (£205 juta) dari harga pasaran (<£190 juta).

Azeez Mashook akan mengesahkan kepada pihak media sama ada penyewa (Little Ship Sailing Club) di 10 Queen Street Place London hanya menyediakan minuman keras dan makanan tidak halal kepada semua pelanggan atau hanya kepada pelanggan yang bukan Islam. Kenyataan Azeez Mashook adalah amat penting kerana ada desas desus bangunan di 10 Queen Street Place London mempunyai penyewa (Little Ship Sailing Club) yang menyediakan minuman keras dan makanan tidak halal kepada pelanggan (laman web: http://littleshipclub.co.uk/). Azeez Mashook selaku Pengerusi Tabung Haji yang baru dan semestinya berwibawa dan berpandangan jauh akan memastikan semua pelaburan Tabung Haji terumanya di London adalah 100% berteraskan prinsip syariah

Setelah penat dengan sesi lawatan dan soal jawab, pihak media juga akan dijemput untuk menjamu selera di rumah baru CEO Ismee Raja Lanun di Notting Hills yang berharga 5 juta (tolong jangan tanya mana CEO dapat duit sebanyak itu). Pada keesokan hari, pihak media akan dibawa membeli belah di Harrods dan melawat kedai Louis Vuitton di New Bond Street di mana Pak Menteri, Jamil Keldai baru sahaja mengambil tempahan kasutnya pada 2 minggu yang lalu.

end Part 1

Pendeposit Tabung Haji said...

Part 2

Untuk acara tempatan, di ibu negara, Azeez Mashook juga akan menjemput pihak media untuk sesi dialogue di bangunan 13-tingkat di Bangsar South yang baru dibeli Tabung Haji pada 2012 dengan harga RM102 juta. Yang menarik tentang bangunan di Bangsar South ini ialah keputusan Tabung Haji untuk membeli hartanas itu walaupun penyewa utama akan tamat kontrak menyewa pada 2014. Mungkin pada masa sesi soal jawab dengan pihak media nanti, Azeez Mashook akan mendapat ilham untuk menjawab segala teka teki yang tersurat dan tersirat. Azeez Mashook juga akan berkongsi dengan pihak media segala pulangan pelaburan dari kesemua pelaburan yang dibuat oleh Tabung Haji dari ekuiti, pendapatan tetap, perladangan, IT dan hartanah. Pada sesi ini, pihak media akan dapat melihat betapa hebatnya Tabung Haji dalam memastikan semua pelaburan berjaya memberi pulangan yang memberangsangkan.

Pada acara kemuncak, Azeez Mashook juga akan menjelaskan keputusan Tabung Haji untuk memberi kontrak baik pulih (renovation) 3 tingkat di Bangunan HQ Jalan Tun Razak kepada anak syarikatnya (Seri Libana Sdn Bhd) tidak ada kena mengena dengan jawatan beliau sebagai ahli Pengarah. Tetapi kerana kelulusan MBA beliau yang begitu prestij dari universiti terkemuka di Amerika Syarikat. Maka itu, tidak hairan jika segala perbelanjaan untuk melobby kontrak tersebut akan ditanggung 100% oleh Tabung Haji.

Untuk membuktikan ketelusan Tabung Haji dan komitmen penuh beliau sebagai Pengerusi yang berwibawa dan prihatin, Azeez Mashook akan mengumumkan wakil-wakil pendeposit Tabung Haji akan diberi beberapa kerusi tetap di ahli lembaga pengarah dan panel pelaburan. Jika syarikat yang tersenarai di Bursa Malaysia akan mengadakan AGM setiap tahun, Tabung Haji akan mengada sesi “AGM” dengan pendeposit-pemdeposit Tabung Haji pada setiap penggal untuk memberi maklumat terkini operasi dan untuk mendapat maklum balas dari pendeposit-pendeposit dari masa ke semasa.

Azeez Mashook akan juga mengesahkan bahawa ahli perniagaan tersohor, Shaik Akmal Shaikh Alaudin (rakan karib Kalimullah Hassan dan Nor Mohamed Yakcop) tidak mempunyai sebarang kuasa untuk mempengaruhi CEO Ismee Raja Lanun bagi mendapatkan projek2 lukratif dan pelaburan yang akan dibuat oleh Tabung Haji di dalam dan luar negara.

Lawatan ke Arab Saudi, London dan sesi dialog di Bangsar South ternyata akan memberi peluang kepada Tabung Haji untuk berkongsi idea, strategi dan rancangan masa depan pihak pengurusan yang begitu professional demi memberi perkhidmatan yang terbaik kepada pendeposit2 dan bakal2 jemaah sekalian. Pasti pihak akhbar, media dan bloggers jemputan tidak akan melepaskan peluang keemasan ini.

Sekian Terima Kasih.

Anonymous said...

Pendeposit TH,

Maklumat yg saudara paparkan sememangnya telah diketahui oleh staf TH, cuma mereka tak tahu nak mengadu dengan saper sbb semua dah kena tutup mulut dengan Ismee Raja Lanun....

Dengar kata ada juga rancangan oleh Azeez Masyok untuk guna duit TH bina hotel lima bintang di Kedah dan kontrak bina hotel akan diberikan kepada kerabat raja Kedah. Azeez Masyok tetap bertegas dengan projek tu walaupun dia tau memang tak boleh buat untung...

Pas tu dengar kata Ismee Raja Lanun nak buat mesyuarat lembaga pengarah ke London guna duit TH dan nak tunjuk rumah dia kat London tu...banyok duit rupanya bapak lanun nih..leh beli rumah RM5 Juta kat London...hish...hish...hish...

Dengar kata juga Pak Menteri Jamil Keldai juga guna duit TH untuk shooping kat London...hish...hish...hish

Punah duit rakyat marhaen, patut la dividen tak pernah lebih dr 6%...hish...hish...hish...

Anonymous said...

What's the qualification?

Anonymous said...

Wise comment!

Anonymous said...

Apa punya teruk la perangai Azeez rahim ni? nama je pengerusi tabung haji, kalau kata x mampu dah terlebih mampu, ini kali pertama dalam sejarah pengerusi tabung haji x pergi haji.. buat malu diri je.apa taknya, sibuk dengan pemilihan MT dan ketua bahagian.sepatutnya dah jadi pengerusi pandai2 la bawa jemaah haji tu ikut rombongan.puiiiiiii..

Anonymous said...

mohon rockybru menyiasat adakah benar tulisan di blog dibawah seorang kontraktor melayu berjaya telah difitnah dan datuk azeez menjadi orang tengah mengenakan beliau.


http://merantibatik.blogspot.com/search?q=azeez

tabung haji tidak boleh diuruskan oleh seorang yang berperibadi sebegini pada pendapat saya.

saya amat kecewa kalau benar datuk najib melantik seorang pemfitnah sebagai pengurus glc